BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Autobuze electrice? Eventual după prelungirea liniilor de tramvai

Autobuze electrice? Eventual după prelungirea liniilor de tramvai

la 15 November 2015 15:30
15 November 2015 15:30
Cu gândul la banii europeni disponibili pentru transportul în comun, OTL își face planul de priorități.
Scris de Carmen Ile - Cu gândul la banii europeni disponibili pentru transportul în comun, OTL își face planul de priorități.

Trimite articolul

X

Societatea locală de transport în comun a avut, pentru o săptămână, un autobuz electric în teste pe una dintre liniile cele mai aglomerate din oraș. Parametri obținuți au arătat că acest mijloc de transport în comun este mult mai eficient decât cele pe motorină – costul rulării pe curent electric e aproape la jumătate. Problema cu vehiculul pus la dispoziție de producător, firma cehească SOR, ca de altfel cu toate mașinile electrice, e costul mare al acumulatorului, care are o garanție de doar doi ani.

”Din punctul de vedere al consumului, e o afacere dar sunt neajunsuri. Trei le știm din start și acestea sunt costul inițial mare, costă dublu față de un autobuz clasic, tehnologia nu e destul de avansată încât să fie accesibilă sau acumulatorii să aibă durată mare de viață iar costul unui acumulator e cam o treime din mașină. Prețul de viață a unui astfel de autobuz este similar cu al unuia clasic, cu avantajul că nu are emisie de noxe ca dieselul. Dacă accesăm bani europeni, achiziția de autobuze electrice e o prioeritate dar nu prima”, zice Csuzi Istvan, managerul OTL SA.

Prelungirea infrastructurii

Acesta spune că exercițiul financiar care tocmai se încheie a fost modest din punctul de vedere al fondurilor pentru transportul în comun dar cel care urmează va fi consistent. Pentru acesta a și pregătit OTL un plan de mobilitate urbană, prima condiție în depunerea unor cereri pentru euro comunitari. Acesta propune mai multe scenarii de acțiune, nu mai puțin de 96 de măsuri, din care 35 sunt valabile pentru perioada următoare. 24 au fost asumate de OTL şi 12 de către Primăria Oradea. Dintre acestea, au fost alese şapte proiecte.

Primele în ordinea importanței sunt prelungiri ale liniilor de tramvai. Extinderea liniei de tramvai spre Sud, pe o lungime cuprinsă între cinci și opt km ar asigura refacerea intersecţiei Aradului/Decebal/Primăriei şi linie nouă pe Aradului, mal Peţa în spate la centrele comerciale Auchan şi Jumbo, Piaţa Obor, Universitate, str. Ceyrat, str. Atelierelor, B-dul Cantemir, modernizarea depoului „Salca”, automatizarea macazelor intrare-ieşire „Peţa” și e estimat la 10.000.000 euro.

Depou în zona Borșului

Al doilea proiect pentru care OTL va cere bani prin Programul Operațional Regional următor este extindere liniei de tramvai spre Vest. Asta ar însemna construirea a aproximativ 3,5 km de linie prin Eurobusiness Parc, cu un nou Depou „Vest” la capăt de linie. Proiectul include şi o pasarelă peste Calea Borşului la sensul giratoriu „Sinteza”. Costul e estimat la 2.000.000 euro.

Autogara Abed Nego

Următorul proiect e construcţie Autogării „Gara CFR” cu staţii transbordare intermodală și modernizare staţii, la un cost estimat de 500.000 euro.

OTL a mai avut o tentativă de a licita această autogară dar ”nu s-a prezentat constructorul”, a spus managerul. Explicând alegerea singularului când, evident, la o licitație e de preferat o pluralitate de oferte, Csuzi a zis că, din cauza apropierii de Gară, e nevoie de o firmă agreeată de CFR. Între constructorii orădeni celebri, Abed Nego pare să fie singura care deține această patalama.

Viitorul ar mai putea aduce, cu condiția finanțării de aprox 3.000.000 de euro, achiziţia de autobuze ecologice de diverse capacități – cinci midi de 7m, 20 de autobuze de 12m şi 4 autobuze cu burduf, de 18m.

Modernizare, nu achiziție

Folosindu-se de hala proprie, OTL intenționează să ceară bani și pentru modernizarea tramvaielor TATRA din dotare. Bugetul necesar e estimat la 300.000 de euro pentru fiecare dintre cele 30 de tramvaie.

Bicicleta OTL

OTL mai urmărește completarea sistemului de e-ticketing municipal şi metropolitan, astfel încât să monteze validatoare la fiecare ușă. Costul e estimat la 300.000 euro

Înființarea unui sistem de „bike-sharing” integrat în transportul public local figurează în coada listei cu priorități. În contul a 200.000 de euro, OTL ar înființa 15 locaţiicâte cu 20 biciclete, sistem non-stop cu Card OTL.

Trimite articolul

X
Taguri:
autobuz electric ,
bicicleta otl ,
otl
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Parchetul Curții de Apel Oradea și unitățile subordate, pe primul loc în țară la eficiență și fermitate
    Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Oradea și din cele 10 parchete subordonate - locale și județene, din Bihor și Satu Mare - au fost desemnați cei mai buni din țară pe parcursul acestui an.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un inspector de la Carrefour a recunoscut că a primit mită de la un patron din Beiuș și a încheiat un acord cu Parchetul
    Un bărbat de 37 de ani, din Hunedoarea, inspector de calitate în cadrul Centrului Logistic din Deva al lanțului de supermarketuri Carrefour, a admis în fața procurorului de caz de la Parchetul Bihor că ar fi primit mită peste 46.000 de lei de la omul de afaceri beiușean Dumitru Gal, patron al unei firme specializată în distribuția fructelor de pădure.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Băut și fără permis, a fugit de Poliție cu o mașină radiată din circulație. A primit 2 ani de închisoare, cu executare
    Un bărbat de 28 de ani, din comuna bihoreană Lunca, a fost condamnat de Judecătoria Beiuș la 2 ani de închisoare, cu executare, după ce s-a urcat băut și fără permis la volanul unui autoturism radiat, pe care a montat numerele altei mașini, și a fugit de Poliție, ascunzându-se pe un câmp.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    De trei ori mai multe înscrieri la Biblioteca Judeţeană "Gheorghe Şincai" prin noul sistem de informatizare
    Noul sistem de informatizare al Bibliotecii Judeţene generează un ritm lunar de activitate cu peste 35% mai mare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    România, focarul de rujeolă și rubeolă al Europei. Cum arată situația în Bihor
    Europa raportează cazuri, România raportează decese. În 2024, 22 din cele 23 de decese provocate de rubeolă la nivel european s-au înregistrat în România, majoritatea în rândul copiilor mici, nevaccinați.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Comunicat de presă
    PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” „REABILITARE TERMOENERGETICĂ A ȘCOLII GENERALE COCIUBA MARE
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.