În maxim 45 de zile, toate mijloacele de trasport din Oradea ar trebui să aibă instalate câte două automate pentru vânzarea de bilete cu cardul. Directorul Mircea Pop spune că celelalte variante de achiziționare a biletelor rămân valabile, „aceasta e metodă de plată alternativă”. „OTL nu cumpără aparatele, le primim în cadrul unui parteneriat”, spune directorul.
Conform directorului economic, Romeo Nica, operatorul sistemului este BCR, de implementarea tehnică se ocupă Telecom și mai e o societate partener care se ocupă de decontarea plăților. Biletul cumpărat în această manieră costă 3 lei/călătorie, cu 50 de bani mai scump decât cel care se vinde în chioșcurile OTL dar la același preț cu cele livrate de automatele din stații.
„Vor fi câte două automate pe fiecare mijloc de transport în comun, avem cam 180 de tramvaie și autobuze. În 30 de zile am putea termina montarea automatele dar termenul maxim e de 45 de zile”, zice Nica.
Automatele permit plata exclusiv cu cardul contactless și emit, de fapt, o chitanță pe care e înscrisă ora la care s-a făcut plata – „biletul” e valabil doar 60 de minute – și un cod de patru cifre, identic cu o parte din numărul de pe card. Biletul e valabil doar însoțit de card, ca măsură de prevenire a transmiterii biletului, spune Nica.
„În principiu, în Oradea e semnal de internet peste tot”, dă el asigurări.
Conducerea OTL apreciază că sistemul de plată va fi folosit mai ales de cei care utilizează, acum, plata biletului prin sms, la 0,8 euro cu TVA inclus.
OTL înregistrează acum 40.000 de plăți prin sms pe lună.
Muzeu în depou
Conducerea OTL SA a anunțat că a demarat constituirea unui fel de muzeu al transportului în comun, în depoul din Cantemir. În afară de locomotiva Siemens, care decorează locul deja de mult, au fost trase pe o linie două garnituri Tatra scoase din uz –T4D și KT4D – revopsite în galben, culoarea tuturor tramvaielor din Berin, și inscripționate cu locurile unde au „servit” de-a lungul anilor, Berlin și Oradea.
„În loc să de dăm la tăiat, am decis să le expunem. Au în jur de 40 de ani, fiecare. Aș vrea să fac un apel către orădenii care doresc să ne doneze recuzită, bilete vechi, poze sau scule care se foloseau pe vremuri la întreținerea tramvaielor”, a spus directorul Pop.
Acesta a mai anunțat o achiziție a OTL SA, destinată promovării turistice a orașului, și anume un autobuz cabrio, de vreo 30 de locuri.
Pop zice că, în urma achiziției tramvaielor second-hand din Germania a rezultat o economie de 65.000 euro, bani din care au decis să cumpere autobuzul turistic. Acesta va fi exploatat în parteneriat cu Agenția de Promovare a Turismului în Oradea și Regiune. Va veni dotat cu un soft și cu sistem audio – călătorii vor putea afla în căști informații despre obiectivele turistice pe lângă care trec.
Licitații
OTL are două proiecte cu impact major, în faza achiziției respectiv contractării. 11 iunie e termenul limită pentru depunerea ofertelor în licitația pentru achiziția a 20 de tramvaie noi, în două tranșe. Directorul tehnic Adrian Revnic a precizat că acestea vor fi cumpărate în două tranșe, valoarea estimată este de 36 milioane de euro.
Proiectul cu finanțare europeană pentru extinderea liniei de tramvai cu 3,8 km, pe două sensuri, e în faza semnării contractului de execuție, la capătul unei proceduri întrerupte de contestație. Au fost depuse două oferte, din partea asocierii Mari-Vila Com SRL – Abed Nego Com SRL – SC Aquacons SRL respectiv a unei asocieri conduse de firma arădeană Sylc Con Trans SRL. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația orădenilor așa că lucrarea va fi făcută de Abed Nego.
Conducerea OTL apreciază că lucrările vor începe în această toamnă, cu legătura dintre traseele 2 și 1, în intersecția Calea Aradului – Decebal – Primăriei, termenul de execuție e de 2 ani.
Citiți principiile noastre de moderare aici!