Comunicare cu Fiscul, printr-un simplu click

De Dan Birta
Comunicarea cu Fiscul devine mai uşoară
Comunicarea cu Fiscul devine mai uşoară
„Spaţiul Privat Virtual” uşurează comunicarea contribuabililor cu Fiscul.


Contribuabilii, persoane fizice, nu mai trebuie să se deplaseze la Fisc pentru a primi sau preda anumite acte administrative. Prin accesarea serviciului „Spaţiu Privat Virtual” pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică de către organul fiscal.

Pe site-ul ANAF au fost publicate instrucţiunile de înregistrare a utilizatorilor atât în format pdf, cât şi în format video, prin care sunt prezentate o serie de informaţii detaliate cu privire la înregistrarea persoanelor fizice în mediul electronic şi la comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între ANAF şi persoana fizică.

„Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu organul fiscal, se identifică prin codul de înregistrare fiscală”, a precizat Ioan Mihaiu, şeful Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Bihor.

Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale altele decât cele anterior menţionate precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic prin oricare dintre următoarele dispozitive: certificate digitale calificate; credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă OTP.

Înregistrare

Serviciul „Inregistrare/inrolare persoane fizice în spaţiul privat virtual” de pe site-ul www.anaf.ro permite înregistrarea în sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user. La alegerea opţiunii „Inregistrare persoane fizice”, contribuabilul îşi completează datele într-o pagină web securizată şi are posibilitatea să aleagă între două opţiuni: aprobarea la ghişeu, care implică deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numărului de înregistrare a deciziei emise de ANAF.

Pentru aprobarea la ghişeu, persoana fizică trebuie să se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea ANAF, în scopul identificării fizice. Persoana fizică va prezenta organului fiscal numărul de înregistrare fiscală atribuit de ANAF, precum şi actul de identitate indicat în cererea depusă.

Documente comunicate

Prin serviciul „Spaţiul Privat Virtual” se comunică în mod automat următoarele documente emise de organul fiscal: Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013; Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit, contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015; Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015 şi Decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii.
La cererea contribuabilului se comuncă: „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de…”; „Nota obligaţiilor de plată”; „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”; „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»”; „Certificatul de atestare fiscală” şi „Adeverinţă de venit”.

Pe de altă parte şi contribuabilul poate emite şi comunica organului fiscal prin „Spaţiul Privat Virtual” o serie de documente. Dintre acestea amintim: cerere privind „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de….”; cerere privind „Nota obligaţiilor de plată”; cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”; cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală; cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit; declaraţie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2014, etc.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase