Comunicare Fisc – contribuabil prin SPV

De Dan Birta
SPV uşurează comunicarea dintre Fisc şi contribuabil
SPV uşurează comunicarea dintre Fisc şi contribuabil
Prin „Spaţiu Privat Virtual” (SPV), comunicarea dintre Finanţe şi contribuabil este mai promptă.


Bihorenii nu vor mai sta la rând la Fisc pentru tot felul de documente, iar Finanţele le vor putea transmite la distanţă actele administrative emise în formă electronică. Toate acestea sunt posibile prin serviciul „Spaţiu Privat Virtual” (SPV).

Pentru a veni în sprijinul contribuabililor care doresc să acceseze serviciul SPV, pe site-ul ANAF au fost publicate instrucţiunile de înregistrare a utilizatorilor atât în format pdf, cât şi în format video, prin care sunt prezentate o serie de informaţii detaliate cu privire la înregistrarea persoanelor fizice în mediul electronic şi la comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între ANAF şi persoana fizică.

„Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu organul fiscal, se identifică prin codul de înregistrare fiscală”, a precizat Ioan Mihaiu, şeful Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Bihor.

Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale altele decât cele anterior menţionate precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic prin oricare dintre următoarele dispozitive: certificate digitale calificate; credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă OTP.

Înregistrare

Serviciul „Inregistrare utilizatori” de pe site-ul www.anaf.ro permite înregistrarea în sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parolă. La alegerea opţiunii „Inregistrare utilizatori”, contribuabilul îşi completează datele într-o pagină web securizată (https) şi are posibilitatea să aleagă între două opţiuni: aprobarea la ghişeu, care implică deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numărului de înregistrare a deciziei emise de ANAF.

Pentru aprobarea la ghişeu, persoana fizică trebuie să se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agenţiei Naţionale de administrare Fiscală, în scopul identificării fizice. Persoana fizică va prezenta organului fiscal numărul de înregistrare fiscală atribuit de ANAF, precum şi actul de identitate indicat în cererea depusă.

Prin serviciul SPV se pot comunica documente emise de organul fiscal şi comunicate contribuabilului, dar şi documente emise de contribuabil şi comunicate organului fiscal. Din prima categorie se comunică automat deciziile de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013 şi emise după data de 1 septembrie 2014. Tot de către Fisc se comunică la cererea contribuabilului: „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată”; „Nota obligaţiilor de plată” şi „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”.

Contribuabilul poate emite şi comunica organului fiscal prin intermediul SPV: cerere privind „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată”; cerere privind „Nota obligaţiilor de plată” şi cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase