Împotriva fuzionării cu C.T. „Traian Vuia”

De Crina Dobocan
Reactualizat la:
3Comentarii
Împotriva fuzionării cu C.T. „Traian Vuia”
Profesorii de la Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna” se opun deciziei de unificare a şcolii lor cu C.T. „Traian Vuia”.


Cadrele didactice de la „Andrei Şaguna” s-au întrunit vineri, 19 decembrie, într-un Consiliu Profesoral în care şi-au exprimat revolta faţă de propunerea de proiect a municipalităţii orădene de a restructura reţeaua de şcolarizare pentru anul 2015-2016, prin fuziunea prin absorbţie a Colegiului „Andrei Şaguna” cu Colegiul Tehnic „Traian Vuia”.

„Ne nedumereşte rapiditatea cu care s-au derulat evenimentele”, a scris prof. Anca Curpaş în numele colectivului de profesori de la „Andrei Şaguna”.

Aceasta a subliniat faptul că dascălii de la C. T. „Andrei Şaguna” consideră că implicaţiile acestui proiect „contravin ideii de relansare a învăţământului profesional şi tehnic, un deziderat al politicii educaţionale a Uniunii Europene, în contextul în care colegiul a dobândit, începând cu anul şcolar 2014-2015, statutul de Şcoală Europeană, singurul colegiu tehnic din Oradea cu această titulatură”.

„Consecinţe devastatoare”

Dascălii şagunişti amintesc că unitatea de învăţământ propusă spre fuzionare are o vechime considerabilă, fiind atestată documentar de peste 66 de ani şi cunoscută de orădeni drept Grupul Şcolar „ală mare din centru, unde s-au format meseriaşii oraşului, şi din care s-au format ulterior alte colegii”.

„După ce a supravieţuit repetatelor retrocedări postdecembriste, această instituţie de învăţământ se confruntă cu o nouă ameninţare: dispariţia ca unitate de învăţământ autonomă, cu consecinţe devastatoare pentru toţi participanţii implicaţi în procesul de învăţământ profesional orădean: elevi, părinţi, personal didactic şi auxiliar, şi nu în ultimul rând, comunitatea locală, pentru care şcoala pregăteşte forţa de muncă. Aşteptăm ca societatea civilă să îşi exprime opinia legată de dispariţia unei instituţii de învăţământ etalon pentru învăţământul profesional şi tehnic din judeţul Bihor”, mai scrie Curpaş în comunicatul trimis redacţiei noastre.

La baza acestei propuneri stau principiile enunţate prin ordinul Ministerului Educaţiei nr. 4894/10.11.2014, şi anume: „a încadrării unităţilor în nivelul de cheltuieli de personal şi a cheltuielilor materiale alocate prin metoda costului standard pe elev […], eliberarea unei locaţii pentru care se achită chirie către autoritatea publică locală”.

Cu jalba la ISJ şi la Primărie

Proiectul reţelei de şcolarizare a fost trimis Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Bihor pentru avizare şi va fi suspus votului Consiliului Local.

Dacă propunerea Comisiei de Învăţământ – Cultură din cadrul Consiliului Local al Municipiului Oradea va primi aviz favorabil din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, cele două şcoli cu profil tehnic vor funcţiona sub numele de Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna” pierzându-şi astfel personalitatea juridică.

Cadrele didactice de la Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna” au depus un memoriu la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi la Primăria Oradea prin care cer ca şcoala lor să nu fie comasată cu Colegiul Tehnic „Traian Vuia”.

„Am primit un memoriu semnat de cadrele didactice de la «Andrei Şaguna» în care acestea ne aduc argumente împotriva fuzionării propuse de Comisia de Învăţământ – Cultură din cadrul Consiliului Local al Municipiului Oradea. Aceasta va fi discutată în Consiliul de Administraţie al ISJ după 5 ianuarie 2015. Noi avem termen până în 15 ianuarie 2015 de a da aviz şi pentru celelalte propuneri privind reţeaua de şcolarizare”, a declarat prof. Nicolae Avram, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor.



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor