Intrarea in legalitate a parcarilor a fost respinsa in Consiliul Local

De Cristina Ghilea
Reactualizat la:
9Comentarii
Intrarea in legalitate a parcarilor a fost respinsa in Consiliul Local
Încercarea de a modifica regulamentul parcărilor după cerinţele Prefecturii a eşuat în CL, pentru că executivul a refuzat să introducă propunerile UDMR.

Armistiţiul dintre Prefectură şi Primărie pe tema parcărilor, s-a poticnit, luni, în plenul Consiliului local. Profitând de prilejul modificării regulamentului la cererea Prefecturii – anularea taxei de ocupare a domeniului public, de 45 de lei, udemeristul Ritli Csaba Csongor a încercat două noi propuneri estenţiale. Pentru că executivul a propus amânarea acestora, UDMR şi PDL s-au abţinut de la votul modificării regulamentului. Aşa se face că proiectul nu a acumulat majoritatea necesară, de 18 voturi, în condiţiile în care au absentat 5 aleşi locali – patru ai Puterii şi unul al PDL. Victoria Opoziţiei este cât se poate de trecătoare şi a fost înregistrată oarecum fără glorie, din moment ce primarul Ilie Bolojan, „tatăl parcărilor” a lipsit de la şedinţa de luni. Cel mai probabil, subiectul se va regăsi pe ordinea de zi a unei şedinţe extraordinare a deliberativului local, atunci când aleşii puterii se vor prezenta la muncă în unanimitate.

90 de lei

„Reducerea amenzii minime de la 150 la 90 de lei”, este prima propunere formulată de Ritli. „În contextul creat azi, trebuie să eliminăm taxa de 45 de lei care se plătea până la amendă. În aceste condiţii, cel ce greşeşte trebuie să plătească minumul de 75 de lei în două zile. Suma e enormă, mai ales că nu vorbim aici de cel care parchează ilegal, ci de cineva care a ocupat un loc de parcare fără să plătească sau care a staţionat pe un loc de parcare peste timpul plătit. Nu cetăţeanul este de vină pentru situaţia creată. Propun să reducem amenda minimă astfel încât suma de plătit în două zile să fie de 45 de lei. S-ar crea astfel o continuitate în această activitate”, a cerut Ritli.

În replică, directorul Administraţiei Imobiliare Oradea i-a spus că prioritatea cea mai urgentă pentru Primărie în acest moment este repornirea serviciilor din parcări, pentru că se simte lipsa regulamentului în oraş. „Ceea ce vă putem spune este că discutăm în continuare cu Prefectura pentru un tarif intermediar până la amendă”, a precizat Cristian Beltechi. Acesta a avansat ţi un termen: sfârşitul lunii august până la realizarea reducerii amenzilor.

Lămuririle sale n-au oprit discuţia. „Noi, azi, avem posibilitatea să intervenim, dacă doriţi şi dumneavoastră să facem această modificare”, a insistat udemeristul.

Fie că nu dispune de pârghia legală, fie că a refuzat Opoziţiei şansa de a „înscrie” la categoria imagine, managerul Beltechi a invocat hăţişul legal care ar zădărnici votarea propunerii pe loc şi obligativitatea unei dezbateri publice prealabile modificării regulamentului.

Anunţaţi îngălbenirea!

Deşi e ştiut că un atare document lipseşte cu desăvârşire din activitatea de gestionare a parcărilor, Adrian Stângă i-a cerut directorului AIO strategia în baza căreia se trasează parcările galbene din Oradea. „Despre studiul acesta nu vă pot spune foarte multe. Se stabileşte în teren, în funcţie de situaţia specifică a fiecărei străzi, cu acordul Poliţiei, în limita a 30% dintre locurile de parcare din oraş”, a spus acesta.

Şi la acest capitol, Ritli jr. a formulat observaţii: să se stabilească şi să se mediatizeze cu câteva luni înainte care vor fi parcările galbene. „Oamenii cumpără abonamentele de parcare pe locurile albe în funcţie de situaţia pe care o văd, de locurile de parcare disponibile”, a explicat acesta. Directorul Beltechi a propus termenul de 45 de zile ca „preaviz” dar a insistat ca acesta să fie un „mod de lucru” şi nu un articol în regulament. „Vă rog să vă păstraţi propunerile pentru un nou regulament”, le-a cerut şi secretarul Ionel Vila.

Regulamentul „ce va să vie” nu i-a convins pe aleşii opoziţiei. „Ne-am abţinut pentru că n-au acceptat propunerile lui Csabi Ritli, care erau absolut de bun simţ şi în respect faţă de cetăţean. Despre acea amendă, e nejustificat ca atunci când doi se ceartă (subprefectul Cristian Bitea şi primarul Ilie Bolojan n.r.) să sufere al treilea, cetăţeanul. Puteam modifica regulamentul şi dacă acceptau asta, sigur l-au fi votat şi UDMR”, ne-a declarat pedelistul Cristian Puşcaş. Udemeriştii şi pedeliştii s-au abţinut şi proiectul a picat. Ce ca urma? „Foarte probabil că vom încerca să îl introducem într-o nouă şedinţă de consiliu local, extraordinară, poate săptămâna viitoare”, ne-a declatat viceprimarul Mircea Mălan.

Ca urmare a abrogării în şedinţa de luni, 21.07.2014 a taxei pentru oprire/staţionare/parcare neregulamentară/ilegală şi a taxei pentru ridicare în caz de oprire/staţionare/parcare neregulamentară precum şi a abrogării dispoziţiei primarului nr. 1185/2014 referitoare la amenajarea unor parcări de scurtă durată (2h, galbene), „în momentul de faţă litigiul cu Primăria Municipiului Oradea a fost stins, pe cale necontencioasă, administrativă, faza procesuală rămânând fără obiect”, a mai transmis Prefectura.

Taguri: ,


9Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor