Mercedes tatonează OTL SA

De Cristina Ghilea
Reactualizat la:
4Comentarii
Mercedes tatonează OTL SA
Autobuzul Citaro Hybrid a făcut o tură prin oraș, în turneul său care cuprinde 17 orașe din România.

Conducerea OTL, prin directorul Mircea Pop, și-a declarat interesul pentru a dota societatea de transport în comun cu autobuze hibrid, pe care le apreciază ca fiind mai rentabile decât cele electrice, din punctul de vedere al raportului funcționare-preț. Desigur, intenția singură nu contează prea mult, în lipsa fondurilor necesare. Pop spune că se bazează pe viitoare finanțări europene pentru dotarea bazei OTL SA.

Autobuzul produs de Mercedes este într-un turneu care acoperă 17 orașe din țară: Pitești (23 iulie), Craiova (24 iulie), Sibiu (25 iulie), Alba Iulia (26 iulie), Brașov (27 iulie), Târgoviște (28 iulie), Iași (31 iulie), Bacău (1 august), Galați (2 august), Sinaia (3 august), Bucureşti şi Ploiești (6 august), Timișoara (8 august), Oradea (9 august), Zalău (10 august), Baia Mare (11 august), Satu Mare (13 august) şi Cluj-Napoca (14 august).

Modelul „expus” în cadrul caravanei are două uși pentru accesul călătorilor, lungime totală de 12,1 metri şi asigură o capacitate totală de transport de 100 de pasageri.

În țară, modelul este disponibil pentru administrațiile locale. Peste hotare, 30 de modele au fost comandate de operatorul de transport din Cracovia.

Una dintre calitățile sale cele mai apreciate de operatorii de transport în comun este consumul redus cu până la 8,5%, care contribuie la creşterea vitezei de amortizare a investiției.

„Motorul electric, montat între motorul cu combustie și transmisia automată, generează o putere maximă de 14 kW și un cuplu maxim de 220 Nm, contribuind astfel la reducerea semnificativă a emisiilor poluante, comparativ cu versiunea standard diesel. În funcţie de modul de operare, se poate realiza o economie a consumului de combustibil cu până la 8,5%. Procesul de funcționare al Citaro Hybrid este foarte simplu: atunci când autobuzul este decelerat, motorul electric acționează ca generator și transformă energia de frânare în energie electrică. Aceasta este stocată pentru a veni în ajutorul motorului cu combustie, în special în timpul demarării. De aici, rezultă unul dintre cele mai importante avantaje ale modelului Citaro Hybrid, şi anume faptul că nu necesită staţii de încărcare”, transmite OTL SA.



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor