O orădeancă ajută tinerele mame să se reintegreze

De Veronica Bursaşiu
O orădeancă ajută tinerele mame să se reintegreze
MOJO Baby & Kids, primul târg dedicat femeilor însărcinate, bebelușilor și copiilor cu vârste de până la 12 ani, a dăruit participantelor, dincolo de a afla care sunt tendințele în materie vestimentară, oferta băncilor de celule stem de a intra în contact cu specialiști care le pot fi ghizi, după ce au devenit mame.

În acel moment delicat când tot universul tău se răstoarnă, când programul tău îl face cea mai importantă minune din viața ta, bebelușul tău, când tot universul pare că se învârte în jurul lui. Fiindcă în acest maraton zilnic, în cursa fără finiș a unei mame, vine o clipă în care pari singură, când nu găsești răspunsul la întrebarea „Ce se întâmplă cu cariera mea?”. Mii de femei renunță să se mai întoarcă la muncă, altele aleg să se reorienteze, să o ia pe cont propriu. Când iei o astfel de decizie, e bine să auzi cum au făcut alte femei care deja au trecut prin astfel de experiențe. La inițiativa unei tinere, Alexandra Giuffrida, în Oradea există deja o comunitate de femei care își împărtășesc reciproc, dar și celor care vor să adere la comunitate, experiențele personale. Din comunitate fac parte și specialiști. Pe o parte dintre cei care lucrează cu Alexandra i-ați putut vedea la târgul organizat la Era Park.

Tocuri cu familia

„Am avut patru prezentări având ca scop orientarea și cariera mămicilor aflate în concediu de creștere a copilului sau care vor să înceapă o afacere. Am făcut asta prin intermediul unei prezentări «Ce business ți se potrivește?», susținut de mine, printr-un test de personalitate aplicat de psihologul Sofia Laza. Apoi au urmat un mastermind pentru dezvoltare personală susținut de Alina Ierugan, care le-a propus femeilor să își pună visul la încercare, printr-un joc interactiv cu pix și foaie, iar Hermina Popa a avut în atenție dezvoltarea personală a copiilor și a vorbit despre ce se întâmplă când, neavând un job sau o ocupație, stăm toată ziua cu copilul fără să îi lăsăm spațiu personal, prezentare cu titlul «Copii obosiți de părinți». Eu desfășor un proiect «Tocuri cu familia», un proiect mai complex, care cuprinde campania «Uși deschise femeilor», blog și comunitate, evenimente și consultanță antreprenorială pentru femei, statt-up, pornind de la idei de afaceri oferite în seminarii, servicii de înființare firmă, consultanță, stat-up, imobiliare de găsire a sediului, dar și dezvoltare personală.

Eu am inițiat și susțin proiectele și sunt organizatoare, dar au început să mi se alăture zeci de profesioniști în evenimente și colaborări.
La fiecare eveniment oferim o abundență de informații gratuite femeilor, premii, networking și socializare… Am avut un eveniment la care au venit 80 de femei, au schimbat idei între ele, 5 dintre cele 20 de idei antreprenoriale s-au concretizat. Vrem să facem și un business club. Noi ne facem reduceri între noi”, a explicat Alexandra Giuffrida.

Ce se întâmplă când întoarcerea la job e o adevărată provocare, sau devine imposibilă?

„În primul rând, trebuie să știi că mai există ca tine, imediat după colț, o altă mămică în aceeași situație. La două străzi distanță, de asemenea. Și adunate de peste tot din România, sunt câteva mii. Reîntoarcerea la job, un fenomen?
Da. E un fenomen. Campania «Uși deschise femeilor» a fost inițiată pentru unul dintre aceste motive”, explică Alexandra Giuffrida. La bazele campaniei „Uși deschise femeilor”, campanie pentru independență financiară și antreprenoriat feminin, stau valorile și viziunea Alexandrei Giuffrida despre ce înseamnă o femeie ca întreg, atât din perspectivă socială cât și al rolului său în familie, și versiunea ideală a acesteia, încrezătoare și apreciată de cei din jur.

„Sunt de părere că munca înnobilează omul. Fie că vorbim despre a lucra grădina, de a educa, de a salva oameni, de a produce pâine sau de a lupta împreună cu un grup social, munca e primordială. Din cele mai vechi timpuri, munca a stat la baza dezvoltării societății și susținerii bunăstării în comunități, dar mai ales la baza necesităților umane proprii ale fiecăruia.

În ziua de azi, puține munci sunt cu adevărat «grele» la propriu. Civilizația și tehnologia i-au conturat lumii altă față. Oamenii prezentului au alte nevoi, consumerismul de produse și servicii este amplu și divers. Așadar, ori produci, ori deservești – una din acestea ar trebui să le poți face, chiar de ești femeie și ai acasă unul sau 5 copii atârnați de picior”, concluzionează Alexandra Giuffrida.

Taguri: , ,


0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !