Servicii electronice de comunicare cu Fiscul

De Dan Birta
Informaţii electronice pentru evitarea aglomeraţiei
Informaţii electronice pentru evitarea aglomeraţiei
Pentru evitarea aglomeraţiei la ghişee, contribuabilii au la dispoziţie două servicii de comunicare cu Fiscul.


Două servicii de comunicare electronică cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) au la dispoziţie persoanele fizice. Identificate printr-un cod numeric personal, acestea pot accesa 24 de ore din 24 „Spaţiul privat virtual” şi „Buletinul informativ fiscal”.

„Spaţiul privat virtual”

Prin intermediul Serviciului „Spaţiul privat virtual” pot fi comunicate documente emise de organul fiscal automat. Este vorba despre decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu 2013, decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit sau contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale pentru veniturile realizate începând cu anul 2015. Alte documente comunicate automat sunt: decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor pentru veniturile realizate începând cu anul 2015 şi decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii, începând cu data de 1 iulie 2015. La cererea contribuabilului se pot comunica: „situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de …”; „nota obligaţiilor de plată”; „situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”; „istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin „Spaţiul privat virtual”; „certificatul de atestare fiscală” şi „adeverinţă de venit”.

Totodată, contribuabilii persoane fizice pot emite şi comunica prin „Spaţiul privat virtual” documente către organul fiscal. Este vorba de: cerere privind „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de ….”; cerere privind „Nota obligaţiilor de plată”; cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”; cerere privind „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»”. De asemenea, se mai pot comunica electronic: Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală ( de la data de 1 iulie 2015); Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit; Declaraţie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2014 şi Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor (formular 230) aferentă impozitului anual datorat începând cu anul 2014.

„Buletinul informativ fiscal”

Categoriile de informaţii publice fiscale comunicate prin serviciul „Buletinul informativ fiscal” sunt: calendarul obligaţiilor fiscale; noutăţi legislative; ghiduri fiscale; campanii derulate; comunicate de presă.

Orice contribuabil poate accesa „Spaţiul privat virtual” prin intemediul portalului: www.anaf.mfinante.gov.ro cu ajutorul unui user name şi a unei parole. Sunt necesare doar datele de identificare, numărul de telefon, adresa e-mail şi numărul uneia dintre decizile de impunere emise de ANAF începând cu anul 2013.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase