Numărul autoturismelor second-hand înmatriculate în România a ajuns, în primele zece luni ale acestui an la 250.800 de unități, în creștere cu 22,79% în comparație cu intervalul ianuarie – octombrie din 2015, conform statisticii Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) consideră afluxul mare de autovehicule rulate, marea majoritate nefiscalizate, „un factor de distorsiune al pieței auto și cu impact negativ asupra acesteia”. „În primele zece luni din 2016, înmatriculările de autoturisme rulate provenite din import au înregistrat volume importante, circa 255.000 de unități, ceea ce înseamnă o creștere cu 24,6% comparativ cu anul 2015. Pe de altă parte, remarcăm faptul că această creștere s-a accentuat în ultimele trei luni (august – octombrie), după ce Ministerul Mediului a anunțat că va modifica Timbrul de Mediu (media importurilor de autoturisme rulate din ultimele trei luni fiind de circa 30.000 unități/lună, față de o medie lunară de circa 23.000 în primele şapte luni). Cifrele de mai sus duc la o conjunctură deloc favorabilă, care a făcut ca, pe ansamblul primelor zece luni din acest an, să se depășească volumul înregistrat pe întreg anul 2015, iar raportul dintre autoturismele rulate și cele noi să crească la 3,3”, se precizează în comunicatul APIA.
Producţia, în scădere
Datele APIA arată că în luna octombrie 2016 au fost fabricate 29.142 de autovehicule, cu 10% mai puțin decât în luna precedentă a acestui an. Se ajunge astfel, după zece luni, la o producție totală de 301.538, cifră care corespunde unei scăderi totale de 8,3%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2015. Dintre acestea, 266.590 au fost produse de către Dacia și 34.948 de către Ford.
Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 158.069 unități (cu 11,9% mai mult decât în primele zece luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (42.903 unități, cu 11,4% mai puțin decât în 2015) şi Ford B-MAX (34.948 unități, cu 16,8% mai puțin decât în 2015).
Şi exportul este în scădere. „Cu cele 273.220 unităţi exportate în primele zece luni din acest an, consemnăm o scădere cu 9,4%, comparativ cu perioada similară din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scăderilor înregistrate în nouă din cele zece luni ale acestui an, în raport cu lunile similare din 2015”, arată APIA. Cel mai exportat model în primele zece luni din 2016 a fost Dacia Duster (152.776 unități), în creștere cu 13% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (36.547 unităţi, în scădere cu 16,5%) şi Ford B-MAX (34.789 unități, cu 16,8% mai puțin față de 2015).
Vânzările de autovehicule noi sunt în creştere în primele zece luni din acest an. Cu un volum total de 13.492 unități vândute în luna octombrie, din care 11.233 autoturisme (83,3%) și 2.259 vehicule comerciale (16,7%), înregistrăm, după primele zece luni din 2016, un volum total de 114.960 unități, cu 17,5% mai mult decât în primele zece luni din 2015.
Citiți principiile noastre de moderare aici!