Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a prezentat joi o serie de realizări de-ale sale în fruntea Judeţului. Popa a început prin a arăta suma pe care a atras-o în judeţ în 2012 pentru drumuri, apă şi achitarea arieratelor. E vorba, în total, despre 35,3 milioane de lei noi.
Un proiect de investiţie ce va fi demarat în curând de CJ Bihor şi CJ Satu Mare este drumul ce leagă Marghita de Tuşnad (DJ 191). Drumul are 27,3 kilometri lungime, iar valoarea investiţiei este de 18,6 milioane euro. După ce iniţial drumul fusese prins în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI), Consiliul Judeţean a cerut, în vara anului trecut, transferul finanţării spre o axă europeană. Astfel, drumul a ajuns să fie finanţat prin Programul Operaţional Regional şi mulţumită orădeanului Marcel Boloş, ce era la acea vreme secretar de stat în Ministerul Dezvoltării Regionale, a anunţat joi preşedintele Popa. Din păcate, drumul dintre Oradea şi Marghita (DN 19E) se află într-o stare execrabilă.
Proiectul drumului Marghita – Tăşnad a trecut deja de toate fazele de evaluare şi verificare, iar în această lună vicepremierul Liviu Dragnea este aşteptat să semneze contractul de finanţare al acestui drum. O altă realizare pe care Popa şi-a trecut-o în cont este drumul DJ 763 Sudrigiu – Pietroasa – Cabana Padiş, lung de 28,55 kilometri şi finalizat în toamna anului trecut. Şi acest drum a fost finanţat cu ajutorul banilor europeni.
Un alt drum pe care vrea să-l modernizeze Popa este Şuştiu – Moneasa, pentru a deschide turismul bihorean. Ar fi o axă de comunicare între staţiunile Moneasa şi Vârtop-Arieşeni. Preşedintele CJ caută o posibilitate de finanţare pentru acest proiect, intuind că fondurile transfrontaliere Ro-Hu ar da o posibilitate pentru realizarea acestui obiectiv.
Migrene pentru Popa
La capitolul nerealizări ale Consiliului Judeţean, Popa trebuie să îşi treacă, cel puţin deocamdată, cel puţin Muzeul Ţării Crişurilor şi Aeroportul Oradea. Data mutării Muzeului în viitorul sediu este încă incertă, atât din cauza lipsei banilor, cât şi a presiunii primarului Bolojan de a muta MTC în Cetate! Popa nu subscrie ideii primarului, la această oră. De asemenea, Aeroportul nu are încă finanţare pentru modernizarea pistei, iar situaţia trenează de ani de zile, în aşteptarea banilor europeni. Popa crede că Oradea va primi, până la urmă banii, însă şi alte aeroporturi din ţară, precum Iaşi şi Satu Mare, vânează banii europeni ce vor fi direcţionaţi dinspre Guvern.
Citiți principiile noastre de moderare aici!