BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Trafic rutier sub pământ în Centru Civic

Trafic rutier sub pământ în Centru Civic

la 17 July 2015 10:00
17 July 2015 10:00
Soluţia de trafic propune ca linia de tramvai să rămână la suprafaţă, iar o bună parte din trafic să se mute în tuneluri.
Scris de erdei - Soluţia de trafic propune ca linia de tramvai să rămână la suprafaţă, iar o bună parte din trafic să se mute în tuneluri.

Trimite articolul

X

Trei tuneluri, două dintre ele pe două sensuri şi mai multe benzi iar unul pe o bandă ar prelua grosul traficului pe porţiunea cuprinsă între Podul Dacia şi Piaţa Cetate. Liniile de tramvai sunt propuse a fi păstrate la suprafaţă, pe actualele amplasamente. Soluţia de trafic a fost aleasă de edili dintre şapte variante propuse de experţii firmei franceze Egis şi ar urma să anihileze multele conflicte de trafic existente azi, în megagiraţie şi în zona Pieţei Cetăţii, la orele de vârf. Experţii au proiectat în soluţia lor situaţia pe care o estimează în 2025, cu pasajele centurii şi drumul expres terminate şi în exploatare. Viceprimarul Mircea Mălan a expus soluţia aleasă ieri, în cadrul unei conferinţe de presă. Acesta apreciază că, din moment ce patrimoniul cultural, arhitectural şi istoric al Oradiei e cantonat, în principiu, în Centrul Istoric, administraţia locală are menirea să-l pună în valoare inclusiv prin această investiţie. Introducerea în subteran a traficului rutier din zona pieţei Gojdu, între Parcul 1 Decembrie – catedrala episcopală va avea ca rezultat un vast acces pietonal spre Cetate.

Conflicte de azi

„În această zonă avem, în aşa-numita turbogiraţie, conflicte de circulaţie importante, mai ales la orele de vârf. În această zonă a giraţiei apar două conflicte de trafic foarte importante. Pe de o parte este axa care vine dinspre est. DN 1 – Calea Mareşal Averescu şi cu DN 76 spre direcţia Nord au un punct de confluenţă în zona podului Dacia. Acest punct de confluenţă generează conflicte în trafic pentru că fiecare dintre cele două rute are câte două benzi. Potrivit valorilor de trafic, astăzi sunt 732 de maşini pe oră dinspre calea Averescu înspre nord, respectiv 675 de pe DN 1. Un alt punct important de conflict este în zona în care se intersectează traficul rutier care vine de pe DN 1, fie pentru a merge în zona Nufărul, fie în zona centrală. Intrând în sens până la intersecţia cu linia de tramvai, distanţa este prea mică pentru a putea fi stocate autoturismele şi din această pricină apar complicaţii foarte mari pe această axă, care generează complicaţii şi în cealaltă parte a sensului. Trebuie să găsim variante astfel încât să eliminăm aceste conflicte de trafic”, zice vicele.

Soluţiile alese dintre cele propuse de francezi au ca obiective îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie în zona Pieţei Gojdu pe axa nord-sud şi est-vest, ameliorarea condiţiilor de circulaţie, trecerea în subteran a traficului rutier în Piaţa Cetăţii şi Piaţa Gojdu între Parcul 1 Decembrie şi Catedrala Episcopală, pentru asigurarea continuităţii amenajării parcului şi a unui spaţiu destinat pietonilor precum şi amenajarea unor spaţii de parcare în vecinătatea Parcului 1 Decembrie şi a catedralei ortodoxe.

Varianta preferată

Varianta aleasă prevede pentru Piaţa Gojdu realizarea unui pasaj subteran, care va asigura continuitatea peisagistică dinspre Parcul 1 Decembrie până la Cetate. Pasajul are înălţimea de 3,5 metri, fapt care va permite accesul autobuzelor, a majorităţii autocarelor şi a vehiculelor de intervenţie şi securitate, în subteran. Acesta este prevăzut cu două benzi pe sensul dinspre Podul Dacia spre Nufărul şi cu trei în sens invers.

Pasajul subteran piaţa Cetăţii este propus cu o înălţime de 2,5 metri. Asta înseamnă că autobuzele nu au acces, deci pentru ele este prevăzută o linie la suprafaţă, în sensul giratoriu suprateran.

Vicele Mălan a avansat şi un preţ estimativ al acestor lucrări, în jur de 20,5 milioane euro. „Este un preţ mai degrabă optimist”, susţine edilul, apreciind că se aşteaptă ca mutarea reţelelor de pe aceste zone puternic accesorizate să necesite mai mult de 7% din costul lucrării, valoare estimată de francezi.

Dezavantaje

Vicele a punctat şi dezavantajele soluţiei alese. „Nu se poate merge de pe Calea Averescu direct spre DN 76, spre Dimitrie Cantemir şi nu se va putea vira nici dinspre Magheru spre Calea Clujului. Această decizie a fost luată şi pentru că am verificat valorile de trafic. Spre exemplu, dintre cei care trec Podul Dacia, doar 162 de maşini merg spre Cluj, faţă de 652 care merg spre Deva. Cel care va dori să meargă spre Cluj are varianta drumului expres. Dacă intră în centru, va trebui să facă sensul giratoriu de la Cetate şi apoi în subteran şi afară spre Cluj”, zice vicele.

Cu ochii pe proiecte

Pentru realizarea acestui proiect, edilii îşi pun mari speranţe în liniile de finanţare ale proiectelor europene. Mizează şi pe o mai mare dărnicie a Guvernului cu Oradea dar nu este exclusă nici alocarea de fonduri din bugetul propriu al oraşului pentru acest proiect. Mălan spune că între timp se va lua în considerare realizarea studiului de fezabilitate, urmând ca acest proiect de reorganizare a traficului rutier în zonă să fie implementat în funcţie de sursele de finanţare.

Parcare subterană, în jurul Catedralei

La cererea executivului local, experţii francezi au prins în proiectul de reorganizare a zonei şi o soluţie de parcare subterană. Aceasta este dispusă în formă de U, în jurul Catedralei Ortodoxe. Datorită diferenţei de nivel dintre şanţul Cetăţii şi platoul Centrului Civic, amplasamentul oferă, lejer, spaţiu pentru cel puţin două etaje de parcare. Aceasta ar urma să adăpostească autocarele turistice dar şi autoturismele riveranilor.
Parcarea este prevăzută cu acces dinspre Strada Clujului şi dinspre Strada Griviţei, prin şanţul Cetăţii.

Trimite articolul

X
Taguri:
centrul civic ,
megagiratie ,
oradea ,
piata cetate ,
podul dacia
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Atenție, trenul revine pe șine! Circulația feroviară redeschisă între Episcopia Bihor și frontieră
    Circulația feroviară a fost reluată pe primul tronson reabilitat al liniei spre Ungaria.

    BIHON Sport local

    CS Bihorul Beiuș a ales antrenorul care va conduce echipa în Liga 3
    Conducerea CS Bihorul Beiuș a decis să mizeze pe experiența antrenorului Zoltan Vig (63 de ani) la revenirea în Liga 3.

    România

    Bolojan, acuzat că percepe chirie în timp ce folosește o locuință de serviciu. Executivul explică: A fost o greșeală
    Guvernul României a comunicat, joi, că premierul Ilie Bolojan a depus o cerere oficială de renunțare la suma forfetară de la Senat încă din data de 1 iulie 2025.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    Anunțuri Mediu, Ape

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    10 ani și 4 luni de închisoare pentru ucigașul unei femei din Oradea. Au fost acordate daune morale de 800.000 de lei
    Călin Nicoruța, bărbatul de 50 de ani, din satul bihorean Păcălești, arestat chiar în seara de Crăciun a anului trecut sub acuzația că a ucis o femeie de 58 de ani, din Oradea, a fost condamnat la 10 ani și 4 luni de închisoare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Consiliul local Oradea modifică regulamentul privind parcările de domiciliu. Cum se va face atribuirea locurilor de parcare
    Consilierii locali orădeni au aprobat modificări în regulamentul privind arondarea, repartizarea și atribuirea locurilor de parcare pentru rezidenți, prin proiectul de hotărâre propus spre aprobare Consiliului Local.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    CNIR verifică șantierul lotului Chiribiș-Biharia al Autostrăzii Transilvania
    Compania Națională de Investiții Rutiere verifică, săptămâna aceasta, șantierul lotului Chiribiș-Biharia al Autostrăzii Transilvania-A3, unde Asocierea Precon Transilvania-Citadina 98 a mobilizat 140 de persoane și 120 de utilaje și echipamente, conform unui comunicat.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.