Tramvaiele berlineze, în trafic de anul viitor

De Cristina Ghilea
34Comentarii
Tramvaiele berlineze, în trafic de anul viitor
”Acest tramvai nu este un hârb”, insistă directorul OTL, Mircea Pop, în replica la comentariile nemulțumiților.

Ultimul lot de tramvaie second hand urma să ajungă în depoul OTL înainte de Crăciun. Între sărbători, tehnicienii montează aparatura electronică specifică Oradiei, iar anul viitor garniturile galbene ar urma să iasă în trafic. Conducerea OTL și viceprimarul Mircea Mălan au prezentat achiziția într-o ultimă conferință de presă din acest an, ocazie cu care s-au abordat și alte subiecte care afectează orădenii clienți ai OTL – liniile dedicate transportului în comun și mărirea intervalului de așteptare dintre curse, în plină iarnă.

Alternativă

Viceprimarul a spus că de la această ultimă achiziție așteaptă ameliorarea stării tehnice și estetice a flotei OTL. Zilnic, operatorul de transport în comun are pe trasee 45 de tramvaie și încă cinci, ca rezerve. Dintre acestea, vedete sunt cele 10 Siemensuri care asigură cele mai bune condiții călătorilor. Restul, lasă mult de dorit.

„Acum am decis să cumpărăm aceste tramvaie second hand dar care sunt modernizate, garnituri ca acestea încă mai circulă în Berlin. Vrem să mai achiziționăm încă 20, tot din Berlin și încercăm, pe axa Mobilitate și pe HU-RO să achiziționăm încă 10 tramvaie noi astfel încât OTL să dispună de o flotă de calitate”, zice Mălan.

Mircea Pop, directorul OTL a precizat că ”un tramvai de genul acesta a costat 25.000 de euro iar transportul aferent a fost încă 10.000 de euro pentru fiecare”, din cauză că au venit în convoi agabaritic de-a lungul mai multor țări.
25673524_1956223817724370_1586042051_o-1

Mălan a insistat că achiziția acestor seconduri este alternativa la ideea modernizării tramvaielor vechi din depoul OTL, care a eșuat: ”am dus un tramvai la ASTRA Arad dar când au dat jos tabla au constatat că totul era într-o stare de degradare foarte avansată. Ne-au spus că sub o jumătate de million de euro nu se poate pune în discuție modernizarea tramvaielor. Am decis că nu e firesc să investim sume atât de mari în tramvaie care au deja 45 de ani”.

Pop apără și el decizia achiziției de tramvaie second: ”au apărut foarte multe discuții despre calitatea acestor tramvaie. Părerea noastră e că acest tramvai nu este un hârb”. El spune că acestea asigură un confort mai bun pentru călători, au sistem de recuperare a energie pe frânare, de până la 27% și consumă cu 15% mai puțin ca garniturile din dotarea OTL.

Tramvaiele cumpărate acum sunt model Tatra modernizate în 1996- 1998. Totuși, garniturile nu au instalație de aer condiționat decât în cabina vatmanului. Iarna, temperatura in vagoane este plăcută, pentru că sunt bine încălzite și sunt dotate cu buton de deschidere a ușii. Vara, rămâne de văzut ce va face OTL pentru a reduce condițiile de saună care apar în tot mai fierbințile veri orădene.

Prioritizare

Cu realitatea răririi curselor OTL pe fondul negocierilor cu sindicatele și schimbării fiscalității naționale, OTL a cerut, din nou, acordarea de benzi separate în traficul orădean. Măsura ar compensa puțin din disconfortul creat orădeanului client al OTL, care trebuie să așepte în plus în stație și din cauza faptului că mijloacele de transport n comun sunt nevoit să aștepte după mașini.

”E o discuție mai veche, reluată zilele trecute. OTL a cerut benzi dedicate și dl. director ne-a dat exemplu Clujul. Din păcate noi nu putem face asta peste tot”, spune Mălan.

Acesta ”negociază” cu OTL deci cu orădenii care folosesc transportul în comun, oferind linie prioritară pe Decebal.

Vom vedea

”Pe Magheru, avem păreri diferite. Magheru continua să rămână cea mai circulată arteră rutieră și circulația din 5 benzi, 2 care vin pe Cantemir, 2 pe Averescu și de pe Ștrandului… se descarcă în Magheru”, zice vicele.

Dacă oferta de pe Decebal o face în absența unor studii și măsurători, prin simpla desființare a parcărilor, pentru Magheru-Republicii susține că e nevoie de analize detaliate. Asta în condițiile în care, unul dintre cele mai importante argumente în pornirea mega-investiției în drumul expres a fost descongestionarea inimii rutiere a Oradiei. ”În momentul în care se termină cei 660 de m se va face un studiu de trafic să vedem cât preia noua arteră. Magheru se va descongesiona și când se va face pasajul subteran de la Poliție Dacia, care va începe anul acesta”, mai zice Mălan.

Cu alte cuvinte, o nouă promisiune deci o nouă amânare a unei decizii favorabile transportului local în comun.



34Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor