Calitatea transportului feroviar din România a intrat în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), după ce instituția a fost asaltată de numeroase sesizări privind condițiile precare în care sunt nevoiți să călătorească pasagerii, în special în trenurile care duc spre litoralul românesc.
„Am primit foarte multe sesizări de la persoane aflate în tren, în drum spre diverse destinații din întreaga țară, dar mai ales dintre acelea care se îndreaptă spre litoral. Condițiile în care sunt nevoite să călătorească sunt greu de imaginat: temperaturi foarte ridicate în interior, pentru că aerul condiționat nu funcționează, iar geamurile fie nu pot fi deschise, fie nu sunt deschise de teama ‘curentului’. Ceva trebuie făcut”, a declarat Cristian Popescu Piedone, președintele ANPC.
ANPC a demarat o amplă acțiune de control în mai multe garnituri de tren din țară, cu un accent special pe rutele către stațiunile estivale. Comisarii au urcat în vagoane pentru a verifica temperatura din interior și pentru a observa direct condițiile de călătorie, uneori parcurgând chiar mai multe stații alături de pasageri.
„Am cerut colegilor din toată țara să urce în trenuri pentru a verifica temperatura din interior și, dacă este nevoie, să parcurgă una sau mai multe stații pentru a constata direct cum se desfășoară călătoria. Nu trebuie să existe scuze, pe banii consumatorilor! După primele constatări vom ști care sunt măsurile și sancțiunile necesare, în cazul în care situația o va impune”, a mai spus Piedone.
Reclamațiile pasagerilor sunt numeroase și repetate: lipsa aerului condiționat, ferestre blocate – mai ales în trenurile care nu sunt dotate cu sisteme de climatizare –, toalete neigienizate și o lipsă generală a curățeniei în interiorul vagoanelor.
În contextul în care tot mai mulți români aleg trenul ca principal mijloc de transport pe distanțe lungi – pentru a evita traficul aglomerat din sezonul estival –, ANPC subliniază importanța unui transport civilizat, sigur și corespunzător din punct de vedere igienico-sanitar.
„Transportul pe calea ferată trebuie să devină o opțiune viabilă și confortabilă, nu un test de răbdare și rezistență pentru pasageri. Calitatea serviciilor oferite de CFR trebuie aliniată așteptărilor și drepturilor consumatorilor”, au transmis reprezentanții Autorității.
ANPC a anunțat că, în perioada următoare, vor fi intensificate controalele, iar în funcție de concluziile preliminare, operatorii care nu respectă standardele minime de confort și siguranță ar putea fi sancționați.
Trimite articolul
XNu vede nimeni, că amenda defapt iese dintr-un buzunar și intră în altul… Apoi CFR cere un ajutor de stat…
De ce nu mergeți cu mașina dacă vă tot plângeți???? Hm….????🎶🎵🎼💌🗺️🦩🪟📃📖📑🖌️📄🖋️🧲🧐