Nota de adoptare tacită a propunerii legislative, pentru care termenul de dezbatere și vot s-a împlinit pe 19 iunie, a fost prezentată de președintele Senatului, Mircea Abrudean, care a condus ședința de marți a plenului.
„Atunci când pe drumurile cu mai multe benzi de circulație pe sens, circulația pe una dintre benzi nu poate fi continuată din cauza unui obstacol, unei îngustări a drumului sau din orice alte motive, conducătorii vehiculelor de pe banda adiacentă sunt obligați să permită alternativ vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda adiacentă”, prevede propunerea legislativă.
Proiectul, inițiat de un grup de parlamentari preponderent de la USR, vizează îmbunătățirea fluidizării traficului.
Nerespectarea ‘regulii fermoarului’ constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa I de sancțiuni, adică 2-3 puncte-amendă.
Inițiatorii își motivează propunerea legislativă prin faptul că regula ‘va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor și va face ca traficul să se desfășoare mai fluent în situații de îngustare a benzilor’.
„Regula fermoarului’ vizează fluidizarea traficului în zonele în care două benzi se îngustează într-una singură, prin alternarea intrării vehiculelor de pe fiecare bandă, ca într-un fermoar. Datorită avantajelor acesteia, regula fermoarului este deja implementată în legislația rutieră din Germania, Austria, Elveția, Olanda, Slovacia. (…) Implementarea regulii va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor și va face ca traficul să se desfășoare mai fluent în situații de îngustare a benzilor”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.
Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaților, for decizional în acest caz.
sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XPentru a aplica legea fermoarului cu efect, ar trebui să se învețe șoferii să se poziționeze mai departe una de cealaltă pe ambele benzi să nu fie nevoie să se oprească niciuna din benzi. Dar la noi avem adormiți care ezitează se opresc, nu intră, avem grăbiți care se țin la 5 cm de tine… cu astfel de atitudine efectul e zero se tot opresc ambele benzi.
Chiar azi ar fi trebuit sa aplic legea fermuarului dar am ales sa NU. Sa ma explic, eram pe un drum cu doua benzi si presemnalizata de la mai bine de 50m cu indicatorul galben de drum ingustat in lucru, banda din dreapta se ingusteaza, inca inainte de a vedea pe cei care fac lucrari, soferii normali se incadrau pe banda din stanga, era un rand de 7-8 masini pe banda din stanga, banda din dreapta goala, dar ce sa vezi turandu-si motoarele trei smecherasi au intrat pe banda din stanga iar cand au ajuns la ingustare prima masina (absolut intamplator un BMW culoare inchisa) a inceput sa claxoneze ca un dement sa fie lasat sa treaca. Noi aia fara BMW ne-am facut ca ploua. Regula fermuarului este in primul rand o regula de bun simt, care pe aici prin Romania lipseste. Din cate stiam eu regula fermuarului se aplica “dincolo” si in cazul in care se intersecteaza doua drumuri, unul cu prioritate unul fara il mai lasi sa intre si pe cei fara prioritate macar la trei masini lasi una, daca nu unu la unu, aici poti sa crapi, trec 20 masini si nu te lasa niciunul sa intri, inclusiv la sensurile giratorii, alea din sens trec 20-30 care vin de pe drumul din stanga si tu de pe un drum mai secundar stai si asteapti, poate ai noroc de un semafor sau o trecere de pietoni in aval.