În urma impactului, Planul Roșu de intervenție a fost activat la ora 14:15. Potrivit primelor informații, trenul IR 1586, care se pregătea să plece din stație, a fost lovit din spate de trenul IR 1688, aflat în manevră de regarare (repoziționare). Trenul staționar transporta călători, iar impactul s-a produs în timp ce locomotiva celuilalt tren se deplasa înapoi, aparent din cauza unei erori de comunicare prin stație.
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a declarat, la Antena 3 CNN, că „sunt echipe de intervenție deplasate acolo. Trenul care a lovit un tren staționar avea peste 700 de bilete vândute. Au fost evaluate medical 25 de persoane. Nu sunt persoane rănite grav, dar situația e în dinamică”.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a confirmat incidentul și a anunțat că circulația feroviară în Gara Constanța este temporar reorganizată, pentru a permite desfășurarea în siguranță a intervenției și a anchetei demarate de autorități.
Sursele antena 3 CNN spun că mecanicul locomotivei ar fi efectuat o manevră de mers înapoi și a intrat din greșeală într-un tren plin cu pasageri. Nu s-au înregistrat decese, însă investigațiile continuă pentru a stabili cu exactitate circumstanțele producerii accidentului.
Trimite articolul
XNU DATI VINA PE MECANICUL DE LOCOMOTIVA , CA TRENUL NU E CARUCIORUL DE LA HIPERMARKET, GRESEALA E DE LA DISPECERAT. SI MAI VISATI TRENURI DE MARE VITEZA IN ROMANIA, POATE PESTE VREO 50 DE ANI —
Problemă mare dacă și dintre cele câteva trenuri care mai circulă prin țară două se ciocnesc … comunicare serioasă , inginerie , responsabilitate !!!
-
Corect, in primul rand lipsa de comunicare si-n principal lipsa de profesionalism. Grav, foarte grav.