Spațiile, de tip shop-in-shop, au suprafețe cuprinse între 25 și 50 de metri pătrați și sunt gândite să ofere clienților o experiență concentrată, cu o gamă completă de unelte și produse de bricolaj. Conceptul este deja disponibil în magazinele din București – Barbu Văcărescu, Râmnicu Vâlcea, Oradea, Târgu Mureș, Baia Mare, Vișeu de Sus, Salonta, Arad, Sibiu, Mediaș, Sfântu Gheorghe și Giurgiu, urmând ca, la începutul anului 2026, să fie extins în alte zece locații din rețea.
Gama de produse Parkside este prezentă în toate cele peste 190 de magazine Kaufland din țară, cu spații special amenajate în anumite puncte ale magazinelor, precum birourile de informații. Analizând această mișcare, experții din retail o interpretează ca o încercare a Kaufland de a pătrunde pe segmentul de bricolaj, unde liderul local este Dedeman, controlat de frații Pavăl, notează Profit.ro. Conceptul se concentrează pe expunerea vizuală a produselor și crearea unui spațiu dedicat, într-o tentativă de a atrage clienți interesați de unelte și echipamente pentru proiecte de tip DIY (do it yourself).
Extinderea conceptului se înscrie într-o strategie mai amplă a Kaufland România, care în 2024 a investit direct 157 milioane de euro pe piața locală. Contribuțiile companiei la bugetul de stat s-au ridicat la 321 milioane de euro, iar impactul economic total – direct, indirect și indus – a fost de 2,8 miliarde de euro, echivalent cu 0,8% din PIB-ul României.
Pentru fiecare euro generat direct, alți 3,37 euro s-au propagat în economie, conform estimărilor companiei. Activitatea Kaufland susține peste 126.000 de locuri de muncă la nivel național, direct și indirect, reprezentând 2,4% din forța de muncă din România, ceea ce îl clasează printre cei mai mari angajatori privați din țară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!