Proiectul de lege aduce ample modificări pentru motocicliști și mopede. Inițiativa, susținută de parlamentari din cadrul tuturor partidelor, are ca scop creșterea siguranței în trafic, reducerea poluării, precum și fluidizarea circulației.
Una dintre schimbările care vor intra în vigoare odată cu adoptarea proiectului este introducerea „spațiilor de siguranță” pentru motociclete și mopede în zona semafoarelor și intersecțiilor, acestea fiind amplasate în fața mașinilor. Aceste zone vor avea o lungime de aproximativ 3 metri și vor fi amplasate între trecerile de pietoni și marcajul de oprire. Scopul acestei modificări este de a oferi vizibilitate sporită și de a reduce riscul coliziunilor petrecute la pornirea din loc.
În același timp, proiectul prevede clarificări și în ceea ce privește „ocolirea obstacolelor”. În lege se arată și faptul că ocolirea unui vehicul sau a unui obstacol nu va fi considerată depășire, atât timp cât motocicliștii țin cont de marcajele rutiere. Această precizare a fost necesară pentru a elimina ambiguitatea legislativă din cauza căreia mai mulți motocicliști au fost sancționați pentru manevre care au fost interpretate diferit de oamenii legii.
O altă modificare de impact vizează accesul motocicletelor și mopedelor pe benzile pentru transportul public. Inițiatorii proiectului au susținut că această schimbare va avea un impact pozitiv asupra reducerii timpilor de deplasare, precum și la decongestionarea traficului, în special în marile orașe.
„Prin integrarea motocicletelor în benzile destinate autobuzelor și troleibuzelor, circulația devine mai fluidă, iar nivelul emisiilor scade”, este precizat în expunerea de motive a proiectului.
Totodată, trecerea printre vehicule, cunoscută sub denumirea de filtering nu va mai fi considerată depășire doar în cazul în care marcajele și regulile de siguranță sunt respectate.
Odată cu adoptarea proiectului, autoritățile locale vor fi obligate să amenajeze locuri de parcare special pentru motociclete și mopede. Toate parcările publice care au fost dotate cu cel puțin șase locuri pentru mașini, minimum un loc va fi rezervat pentru motociclete și mopede. În același timp, șoferii de motociclete și mopede vor putea parca pe trotuar doar dacă vehiculul va fi amplasat pe marginea carosabilului, pietonii având minimum un metru liber pentru deplasare.
Motocicliștii și pasagerii moto vor fi obligați prin lege să poarte căști omologate, fixate corect.
Trimite articolul
XOricum majoritatea gunoaielor ,,moto,, vor fi tot gunoaie indiferent de câte legi se dau … la fel și șoferii de autoturisme unde mulți sunt găsiți beți , sub influența drogurilor sau conduc cu permisul suspendat sau chiar fără permis ! Nu există cei care ar trebui să-i facă să respecte legile !!!
-
Noroc cu voi pe trotineta si bicicletacare sunteti sfintii sfintilor, gunoi de Gheorghe
-
Asculta mah “Gheorghe” !!! Cum poti tu cataloga niste persoane ca fiind gunoaie atata timp cat tu nu ii cunosti? Defapt probabil locuind printre gunoaie la propriu, consideri ca toti sunt tipul de persoane precum cel de care ai fost inconjurat, de la tata, mama si pana la cei 8-9 frati pe care ii ai. Felicitari … esti un personaj. Daca oricum vezi, dar nu intelegi mesajul, sa tii ca e de bine, e de respect ptr tine. Zi frumoasa.