BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
România
TGV-ul de Cluj Napoca are liber până la frontiera cu Ungaria

TGV-ul de Cluj Napoca are liber până la frontiera cu Ungaria

la 31 December 2022 08:24
7 Comentarii

TGV-ul de Cluj Napoca are liber până la frontiera cu Ungaria

31 December 2022 08:24
S-a semnat contractul și pentru loctul 1 Cluj Napoca – Aghireș din proiectul de modernizare a căii farate Cluj Napoca – Episcopia Bihor.
S-a semnat contractul și pentru loctul 1 Cluj Napoca – Aghireș din proiectul de modernizare a căii farate Cluj Napoca – Episcopia Bihor.

Trimite articolul

X

Anterior au fost semnate contractele pentru celelalte trei loturi.

[eadvert]

INFRASTRUCTURĂ. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company SA și SC Alstom Transport SA, au semnat vineri, 30 decembrie 2022, contractul pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș. Contractul, în valoare de 1,61 miliarde de lei, face parte din obiectivul “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ și este finanțat cu fonduri nerambursabile prin PNRR.

Lucrări

Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company SA și SC Alstom Transport SA, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune Cluj Napoca – Aghireș, în lungime de 30,41 km.

În cadrul contractului mai sunt prevăzute lucrări civile în stațiile CF Cluj Napoca și Aghireș, haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău, punctele de oprire –Tetarom (nou), Baciu (nou), Suceagu, Rădaia, Mera (transformare din Haltă de Mișcare în Punct de Oprire), Nădășelu, Macău, Doroltu. De asemenea, se vor mai executa modernizarea lucrărilor de artă – 13 poduri, 35 podețe, un pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj), un pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj Napoca, pasarelă pietonală în stația CF Aghireș, sisteme automate de semnalizare la 11 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

Totodată, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii Cluj Napoca – Aghireș sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

  • clădire de mentenanță nou-proiectată în stația CF Cluj Napoca;
  • clădire centru de control operational nou-proiectată în stația CF Cluj Napoca;
  • panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 19,4 km;
  • rampe de încărcare-descărcare în stația Aghireș și în halta de mișcare Baciu Triaj;
  • substație de tracțiune nouă în zona stației CF Aghireș.

 

Lucrările vor fi finalizate în 42 de luni de la predarea amplasamentului. În urma modernizării și electrificării căii ferate între Cluj Napoca și Frontiera cu Ungaria, trenurile de călători vor putea circula cu o viteză de 160 km/oră, iar trenurile de marfă cu 120 km/oră.

Trimite articolul

X
Taguri:
cluj ,
oradea ,
tgv ,
trenuri ,
ungaria
7 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Anonimul says:
    December 31, 2022 at 12:45 pm

    Pentru conformitate termenul de TGV se foloseste pentru trenurile care circula cu o viteza de peste 250 km/h iar, infrastructura este una specializata strajuita de garduri si fara circulatia trenurilor de marfa.
    Daca se va realiza in in 4 ani va fi o mare realizare iar, viteza de 160 km/h in acea zona este una extrem de buna.

    Reply
    • Ax says:
      January 4, 2023 at 5:48 pm

      TGV inseamna tren de mare viteza. Nu este specificat niciunde ca trebuie sa mearga cu 250 km/h sau mai mult. Primul TGV francez mergea cam cu 200 km/h. Pentru Romania 160 km/h inseamna tren de mare viteza.

      Reply
  2. gabi says:
    December 31, 2022 at 2:21 pm

    20 la ora senzatie majore sau cum era?

    Reply
  3. Mihai says:
    December 31, 2022 at 3:07 pm

    Mai repede va ajunge om pe Marte…

    Reply
  4. marius says:
    December 31, 2022 at 4:34 pm

    Oradea-Episcopia, pai Episcopia e tot Oradea, e ca Velenta cum vine asta.? Asteptam cu drag ca pe tronsonul din Bihor sa se bage Bolojan sa faca modoficari la proiect asa cum numai el stie, sa mai scada din costuri, sa mai taie una alta ca stie el mai bine decat specialistii

    Reply
  5. DOCTORUL CIUCA says:
    January 4, 2023 at 8:18 pm

    in halta Garbau ,nu te poti urca in tren doar in patru labe ..! oamenii in varsta renunta sa mai foloseasca trenul , din aceasta cauza ..!! nu sunteti in stare sa ridicati peronul cu 25 cm pe o lungime de 15ml si-mi povestiti povesti despre lucrarile ” faraonice ” din viitor..? sunteti penibili !! TGV..?! HAI CA VISEZ URAT LA NOAPTE …!!!

    Reply
  6. Trandafiroglu says:
    January 5, 2023 at 3:32 pm

    Cat de frustrati trebuie sa fiti ca sa numiti un tren banal TGV? E drept, cand cobori din mocanita e racheta nuclerara asta care merge ca marfaru in ungaria. Eu ma asteptam ca la Oradea, singurul cel mai adevarat oras din galaxie, sa fie vreun maglev cu 500 de ora si plebea sa fie tot nemultumita ca nu e la standardul lor unic in lume de superior!

    Reply
  7. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident pe Bulevardul Dacia din Oradea: un pieton a fost acroșat de o mașină
    Incidentul s-a petrecut în cursul zilei de marți, 23 decembrie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    În prag de sărbători, pompierii au devenit „ajutoarele Moșului” pentru zeci de bihoreni
    În această perioadă, pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Crișana” au desfășurat, pe lângă misiunile operative, și altfel de misiuni de protejare a comunității, fiind alături de zeci de bihoreni, prin daruri, sprijin material și susținere sufletească, în cadrul celor 12 acțiuni caritabile derulate în întreg județul.

    Bihon Decese

    Decese 23 decembrie

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    FC Bihor

    17 etape cu FC Bihor Oradea. Bornele drumului de la evitarea retrogradării spre podiumul Ligii a II-a
    În etapele susținute în 2025 în Liga 2, FC Bihor Oradea a adunat 35 de puncte, o medie de 2,05 puncte pe meci, bilanț cu care ocupă un onorant loc 3.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    FOTO-VIDEO
    Mălina, tânăra de 27 de ani care a căzut de la etajul 7 al unui bloc din Oradea, a fost înmormântată
    Tânăra a fost condusă pe ultimul drum în dimineața zilei de marți, 23 decembrie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Calitate la dozator: detergent vrac, produs local – Oradea spune „da” unui viitor mai curat cu LaBidon!
    În Oradea, obiceiurile de cumpărare se schimbă vizibil – și în bine.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.