Proiectul, finanțat prin PNRR și denumit intern „OLX-ul ANAF-ului”, își propune să elimine suspiciunile privind vânzările „pe sub mână” și să facă vizibil întreg procesul de valorificare a mărfurilor confiscate.
„Cu marfa pe care o confiscăm, avem acum un proiect în PNRR să proiectăm o platformă, îi spunem noi intern OLX-ul ANAF-ului, pentru că vrem să transparentizăm tot acest proces şi marfa pe care o confiscăm. Legislaţia aici ne obligă să avem o întâlnire cu celelalte instituţii ale statului, să vedem înainte de toate dacă marfa poate fi pusă în consum, pentru că vorbim de o marfă la negru, care de cele mai multe ori nu respectă condiţiile de calitate şi atunci, când o confiscăm, primul lucru pe care îl facem, ne întâlnim cu colegii de la ANPC şi celelalte instituţii de protecţie a consumatorului, pentru a verifica dacă marfa confiscată îndeplineşte condiţiile de a fi pusă în consum. După aceea, lucrăm la această platformă unde să transparentizăm tot ce vindem, mai precis, orice confiscăm, să punem în această platformă, astfel încât orice român să aibă acces la cumpărarea lor, să cadă şi mitul ăsta că la ANAF se vând, pe sub mână, anumite produse. Vom transparentiza absolut tot în această zonă a vânzării bunurilor pe care noi le confiscăm”, a declarat Nica în cadrul unei emisiuni difuzate de la Antena 3 CNN.
Președintele ANAF a subliniat amploarea controalelor recente: „ANAF-ul a avut o acţiune amplă într-unul din marile complexe ale ţării şi acolo a verificat 1.100 de depozite”.
Dintre acestea, bunurile aferente a 30 de depozite au fost confiscate, iar inspectorii continuă monitorizarea zonelor vizate. Nica a precizat că este vorba despre un angro și că astfel de acțiuni au dus la ridicarea de marfă și bani în valoare de peste 40 de milioane de lei.
O altă acțiune a vizat site-uri online care facilitează comerțul nedeclarat. În cadrul acesteia, inspectorii Antifraudă au confiscat marfă în valoare de aproximativ 11 milioane de lei. „Modul de lucru și de acțiune al acestor site-uri este unul care îi provoacă și pe ei, profesional, pentru că este foarte greu să identifici care este persoana juridică din spate”, a explicat șeful ANAF.
Inițiativa platformei urmărește și tendința românilor de a cumpăra online. Nica a observat că fiecare român are astăzi acces la smartphone și la rețele de socializare, iar din acest motiv, comenzile se fac rapid și prin multiple site-uri, ceea ce complică identificarea vânzătorilor reali.
Prin lansarea „OLX‑ului ANAF-ului”, instituția își propune să valorifice rapid bunurile confiscate și să ofere acces direct publicului, păstrând în același timp standardele de siguranță și legalitate, împreună cu instituțiile de protecție a consumatorului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!