Este vorba despre cele trei pasaje rutiere și un lot de 30 de autobuze electrice care urmează să fie introduse în circulație până în luna august a acestui an. Primul dintre aceste proiecte, pasajul din zona Decebal, a fost deja finalizat. Acesta vine la pachet cu livrarea a 8 autobuze electrice, care vor deservi zona și vor contribui la îmbunătățirea transportului public de suprafață.
„La Decebal, lucrările la pasaj au fost finalizate, iar cele 8 autobuze electrice aferente proiectului vor întregi rețeaua de transport nepoluant. Ne dorim să oferim orădenilor un oraș cu trafic fluent și aer mai curat”, a declarat primarul Florin Birta.
Celelalte două pasaje, cel din zona magazinului Crișul și cel din apropierea gării, sunt în faza finală a procedurilor de achiziție. Potrivit edilului, lucrările propriu-zise la aceste două obiective urmează să înceapă în aproximativ o lună, în funcție de finalizarea etapelor birocratice. Fiecare dintre aceste pasaje va fi corelat cu introducerea a câte 10 autobuze electrice, contribuind astfel la extinderea rețelei ecologice de transport în oraș.
„La Crișul și la gară suntem aproape de final cu achizițiile, și sper ca, în maximum o lună de zile, să începem efectiv lucrările. Este un efort susținut pentru a transforma Oradea într-un oraș modern și eficient din punct de vedere al mobilității urbane”, a anunțat Florin Birta.
În paralel cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, administrația locală a finalizat procedura de achiziție pentru autobuze electrice aferente acestor proiecte. Licitația a fost câștigată de o companie din China, iar 28 dintre vehicule sunt deja în tranzit către Europa.
„Procedura de achiziție autobuze s-a finalizat, iar firma câștigătoare este din China. Cele 28 de autobuze sunt deja pe drum spre Europa. Estimăm că în luna august, cel târziu, ele vor intra în uzul colegilor de la Oradea Transport Local și vor putea fi folosite de locuitorii orașului”, a anunțat primarul.
Prin aceste investiții, Oradea continuă procesul de transformare într-un oraș modern, care încurajează mobilitatea durabilă și crește calitatea vieții urbane. Realizarea rețelei de pasaje subterane și introducerea noilor autobuze electrice sunt parte a unui plan mai amplu de mobilitate urbană durabilă, finanțat prin fonduri europene și buget local, care are ca obiectiv reducerea traficului rutier, scăderea poluării și creșterea atractivității transportului public pentru cetățeni.
Trimite articolul
XAsta e articol scris de birtas? Ca numa tampenii ne este dat sa citim
Asta da investitie, pasaje cu autobuse. Au inaugurat pasajul sub Decebal mai bine de o luna, dar OTLul nu vrea sa repune autobusele pe Vladimirescu, fara sa dea vreo explicatie. Oamenii plange ca vor inapoi linia 14 pe traseul vechi, dar OTLul tace, cum face si primaria. Strict e, unde a rasarit un pasaj sub un bulevard dupa aceea au disparul liniile de autobus pe acel strada, inclusiv si in Centrul Civic, unde multe linii au fost puse oe alte traseu ca nu se poate vira la stanga nicaieri.
-
Asa este. Si nici la o luna dupa predare nu au fost instare sa asfeleteze si a doua banda la iesirea spre LIDL.
Felicitari cui s-a gandit sa le ia tocmai din China. Tot geniul asta pustiu sa rezolve si cu garantia, daca apare vreo problema!
nu stie oamenii ca chinezu’ te fura la achizitii ca pe un fraier si la sfarsit platesti dublu cat face unul bun , da ..mai invata si localnicii ceva
nu-s bune?!
https://atp-bus.com/