BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Băncile au devenit mai cooperante

Băncile au devenit mai cooperante

la 20 August 2019 15:05

Băncile au devenit mai cooperante

20 August 2019 15:05
Băncile consideră implicarea CSALB în soluţionarea litigiilor bancare benefică atât pentru consumatori cât şi pentru instituţiile bancare.
Scris de Demian - Băncile consideră implicarea CSALB în soluţionarea litigiilor bancare benefică atât pentru consumatori cât şi pentru instituţiile bancare.

Trimite articolul

X

Băncile sunt tot mai deschise la negocieri şi la soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor cu clienţii. Acest lucru a fost constatat de reprezentanţii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). „Vizibil, cuantificabil și benefic – așa descriu băncile efectul implicării CSALB în rezolvarea problemelor dintre consumatori și instituțiile financiare”, potrivit CSALB.

Majoritatea băncilor au înființat structuri interne dedicate, au pregătit personalul pentru interacțiunea cu echipa de conciliatori CSALB și pentru soluționarea amiabilă a cererilor consumatorilor, transmise către Centru. În plus, consumatorii sunt informați de existența CSALB încă de la semnarea contractelor, precum și prin intermediul materialelor de informare disponibile în sucursale și agenții.
Ce spun bancherii?

„Soluționarea alternativă a litigiilor oferită de CSALB este, pentru noi, o oportunitate și o alternativă de a îmbunătăți relațiile de business pe care le avem cu clienții”, a declarat Flavia Popa, secretar general, BRD Groupe Societe Generale.

„Pentru consumatori, această alternativă are mai multe avantaje: este gratuită, flexibilă, ușor de accesat, clientul beneficiază de suportul unui conciliator extern de specialitate care poate recomanda atât băncii, cât și clienților soluții de rezolvare a situațiilor litigioase, care să fie acceptate de ambele părți. Am organizat un flux intern dedicat pentru tratarea și soluționarea cu prioritate a solicitărilor de conciliere primite prin intermediul CSALB”, spune Bogdan Atanasiu, manager Managementul Reclamațiilor, Divizia Retail, Raiffeisen Bank.

Ionuț Stanimir, director de Marketing și Comunicare BCR susţine că Banca Comercială Română sprijină în mod susținut activitatea CSALB, fiind găsite întotdeauna soluțiile cele mai bune pentru clienții aflați în dificultate. Încă de la crearea Centrului, BCR a alocat activitatea de conciliere unui birou intern specializat în negocierile cu consumatorii băncii.

Tatiana Jilavu – head of Customer Experience – Garanti Bank, este de părere că „Soluția alternativă prezintă avantajul unei rezolvări mai rapide, fără costuri pentru consumator. Ne dorim ca rolul negocierii și al conciliatorilor să fie mult mai bine ȋnţeles de persoanele fizice. Adresarea către CSALB presupune o negociere, în care ambele părți ȋși dau tot interesul să găsească o soluție de mijloc”.

„Procedura concilierii este considerată de CEC Bank drept o alternativă reală la soluționarea litigiilor prin intermediul instanțelor de judecată. Încă de la înființarea CSALB, din anul 2016 și până în prezent, CEC Bank este deschisă la soluţionarea alternativă a litigiilor cu consumatorii, astfel că tot mai multe cereri ale acestora au fost transformate în dosare.

Majoritatea cazurilor acceptate de CEC Bank au avut drept obiect rambursarea comisioanelor de risc/gestiune. Aceste dosare au fost finalizate cu succes, banca procedând la restituirea comisioanelor către consumatori”, a precizat Mirela Iovu, director-vicepreședinte Comitet de Direcție al CEC Bank.

Nicolae Andreica, director, head of advisory Channels Management crede că „CSALB a reușit în acești trei ani să câștige încrederea atât a consumatorilor, cât și a noastră ca instituție bancară. Cazurile sunt analizate de conciliatori, buni specialiști din mediul juridic și economic, cu o vastă experiență în tratarea și gestionarea cazurilor.

Recomandarea către consumatori este să apeleze cu încredere la această alternativă și îi asigurăm de întreagă deschidere și cooperare din partea tuturor celor implicați în acest proces”.

Reprezentanții Băncii Româneşti consideră că procedura concilierii în România ca soluționare alternativă a litigiilor este utilă în gestionarea unor cazuri care nu își găsesc soluționarea prin mijloacele clasice, evitând costuri și timp n cazul unor acțiuni în instanță.

Trimite articolul

X
Taguri:
banci ,
cooperante ,
CSALB ,
litigii ,
Solutionare
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Parchetul Curții de Apel Oradea și unitățile subordate, pe primul loc în țară la eficiență și fermitate
    Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Oradea și din cele 10 parchete subordonate - locale și județene, din Bihor și Satu Mare - au fost desemnați cei mai buni din țară pe parcursul acestui an.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un inspector de la Carrefour a recunoscut că a primit mită de la un patron din Beiuș și a încheiat un acord cu Parchetul
    Un bărbat de 37 de ani, din Hunedoarea, inspector de calitate în cadrul Centrului Logistic din Deva al lanțului de supermarketuri Carrefour, a admis în fața procurorului de caz de la Parchetul Bihor că ar fi primit mită peste 46.000 de lei de la omul de afaceri beiușean Dumitru Gal, patron al unei firme specializată în distribuția fructelor de pădure.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Băut și fără permis, a fugit de Poliție cu o mașină radiată din circulație. A primit 2 ani de închisoare, cu executare
    Un bărbat de 28 de ani, din comuna bihoreană Lunca, a fost condamnat de Judecătoria Beiuș la 2 ani de închisoare, cu executare, după ce s-a urcat băut și fără permis la volanul unui autoturism radiat, pe care a montat numerele altei mașini, și a fugit de Poliție, ascunzându-se pe un câmp.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    De trei ori mai multe înscrieri la Biblioteca Judeţeană "Gheorghe Şincai" prin noul sistem de informatizare
    Noul sistem de informatizare al Bibliotecii Judeţene generează un ritm lunar de activitate cu peste 35% mai mare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    România, focarul de rujeolă și rubeolă al Europei. Cum arată situația în Bihor
    Europa raportează cazuri, România raportează decese. În 2024, 22 din cele 23 de decese provocate de rubeolă la nivel european s-au înregistrat în România, majoritatea în rândul copiilor mici, nevaccinați.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Comunicat de presă
    PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” „REABILITARE TERMOENERGETICĂ A ȘCOLII GENERALE COCIUBA MARE
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.