Mai multe zile la rând, conform reclamațiilor primite la redacție, parcarea subterană de lângă Cetatea Oradea, dar și cea supraterană de pe strada Brașovului (zona Crișul) au rămas blocate minute în șir, timp în care numeroase mașini nu au putut nici intra, nici ieși. În lipsa unei intervenții rapide și a unui operator care să răspundă la numărul de asistență, șoferii au claxonat minute în șir, vizibil exasperați. Unul dintre șoferii care își parchează zilnic mașina în zona Cetății povestește că problemele nu mai sunt o excepție, ci o rutină neplăcută:
„Situația asta durează de câteva săptămâni bune. De când nu mai există personal în parcări, totul e un dezastru. Eu parchez aici zilnic, am abonament, și am pățit-o de nenumărate ori. Nu e normal să se întâmple asta încă de la prima oră, când toți ne grăbim”, a declarat acesta.
O altă utilizatoare a aceleiași parcări, mamă a unui copil de grădiniță, susține că a ajuns să depindă de taxi pentru a-și duce micuțul dimineața.
„Este a nu știu câta oară când trebuie să chem un taxi, pentru că nu pot să scot mașina din parcare. Este inadmisibil așa ceva”, spune femeia vizibil revoltată.
Nici la parcarea de la Piața Cetate situația nu este diferită. Șoferii reclamă blocaje ale barierelor, dar și faptul că, după minute bune de așteptare pentru a prinde pe cineva la telefon, sunt taxați suplimentar pentru depășirea timpului.
„Am așteptat 15 minute să răspundă cineva la telefon. Când în sfârșit a răspuns și i-am spus să deschidă bariera, mi-a spus că mai am de plătit pentru că am depășit termenul cu 10 minute. Păi evident că am depășit, dacă am stat să răspundă cineva!”, a afirmat un șofer revoltat.
Explicațiile autorităților: probleme tehnice și proiecte în testare
Contactat pentru a clarifica situația, Flavius Tarța, șeful Serviciului Gestionare Parcări al Direcției Patrimoniu Imobiliar din cadrul Primăriei Oradea, afirmă că problemele sunt reale, dar că se lucrează la rezolvarea lor. Potrivit acestuia, la parcarea subterană de la Cetate, disfuncționalitățile au pornit de la o problemă tehnică la bucla de detecție.
„Mecanismele de monitorizare au permis identificarea rapidă a situației, echipele de specialitate au intervenit conform procedurilor, iar sistemul funcționează în prezent în parametri normali”, a declarat Tarța. În ceea ce privește parcarea de pe strada Brașovului, șeful serviciului spune că dificultățile se datorează sistemului informatic și întreruperilor de curent din zonă: „Astfel de factori pot influența temporar funcționarea barierelor, însă echipele tehnice intervin ori de câte ori este necesar pentru restabilirea operării optime”.
Tarța mai precizează că în prezent se lucrează la un proiect pilot aflat încă în faza de testare, proiect care are drept scop simplificarea componentelor IT și reducerea problemelor tehnice care afectează parcările municipale.
Potrivit reprezentantului, „implementarea acestuia este estimată să conducă la diminuarea semnificativă a incidentelor și la fluidizarea accesului utilizatorilor”, ceea ce ar trebui să reducă disconfortul șoferilor și să facă utilizarea parcărilor mult mai eficientă.
În legătură cu problemele legate de lipsa personalului și timpul mare de așteptare la telefon, acesta spune că trecerea la sisteme automate nu înseamnă eliminarea completă a intervenției umane, ci că aceasta va fi necesară doar în situații punctuale.
„Numărul de telefon este activ, însă întreruperile tehnice pot afecta temporar preluarea apelurilor. Se au în vedere măsuri pentru optimizarea timpilor de răspuns”, a adăugat reprezentantul Primăriei, subliniind că administrația urmărește să asigure un serviciu mai rapid și mai eficient pentru cetățeni.
În final, Tarța transmite scuze utilizatorilor: „Regretăm eventualele inconveniențe și reafirmăm faptul că sistemul de parcări este gestionat profesionist, cu monitorizare permanentă și intervenții conform standardelor tehnice”.
La final autoritățile dau asigurări că sistemele sunt monitorizate și că soluții sunt deja în lucru, șoferii resimt tot mai acut consecințele unui sistem automat care, în momente cheie, pare să funcționeze… pe avarie. Rămâne de văzut dacă proiectele anunțate vor reuși să elimine blocajele care au devenit deja parte din rutina multor orădeni.
Trimite articolul
XRepede sar postacii, daca nu va place mars in Teleorman. Nimic nu va place, bine ca se face
-
Trollul de serviciu! Tu sigur nu rămâi blocat, circuli cu OTL la ce intelijent ești te-au scutit de un permis.
Bihorean furios e un oximoron, cum ai zice vasluian treaz. Și cred ca e provocare, sunt sigur ca toți beneficiarii acestor investiți își fac cruce cu limba pe cerul gurii întru sănătatea edilului și a predecesorului.
Povestile P.M.O.