. Pasajul trece pe deasupra sensului giratoriu de la intersecția dintre Centura Oșorhei, drumul spre localitatea Fughiu și DN1, potrivit comunicatului transmis de Consiliul Județean Bihor. Porțiunea de drum de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd este cea mai aglomerată din județul Bihor, cu 24.000 de autovehicule zilnic.
„Este primul pasaj finalizat de Consiliul Județean Bihor din cele 8 pe care le vom realiza. Aceste 8 pasaje subterane și supraterane le construim în cele mai aglomerate intersecții din județul nostru pentru fluidizarea traficului și creșterea siguranței,” a declarat Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Noul pasaj are o lungime totală de 402 metri și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație. Pe sensul de mers dinspre Centura Oșorhei către Aleșd, s-a creat o bandă specială pentru viraj la dreapta. Astfel, autovehiculele nu sunt nevoite să intre în sensul giratoriu de sub pasaj. Proiectul a fost realizat cu sprijinul Primăriei Oșorhei. Porțiunea de drum de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd este cea mai aglomerată din județul Bihor, cu 24.000 de autovehicule zilnic.
Lucrările sunt executate de asocierea de firme Freyrom (Lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group. Valoarea contractului pentru realizarea acestui proiect este de 28.236.923,35 lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027.
Alte 7 pasaje rutiere în lucru
Consiliul Județean Bihor are în diferite etape de realizare alte 7 pasaje rutiere în Oradea și Zona Metropolitană Oradea. Lucrările au început la 4 pasaje: un pasaj pe centura Oradea la intersecție cu Centura Oșorhei (zona Metro), un pasaj suprateran pe Calea Aradului, pe DN79, un pasaj suprateran la ieșirea din Oradea spre Biharia, pe DN19 și un pasaj subteran la intersecția străzilor Tudor Vladimirescu, Oneștilor și Lăpușului. Lucrările urmează să înceapă la un pasaj subteran pe Calea Aradului, la intersecție cu Centura Oradea. Cel de-al șaselea pasaj va fi construit pe Centura Oradea peste calea ferată care face legătura între Oradea și Băile Felix, iar cel de-al șaptelea va fi un pasaj suprateran construit pe strada Matei Corvin.
Trimite articolul
XCalvarul e relocat la Dedeman
-
Da! Da și asta va trece și în doi trei ani vom uita de aglomerația pe care o aveam.
Un pod total inutil.
Bani aruncați degeaba, că din fonduri europene se poate că nu e luat nimeni la rost.
Un simplu sens giratoriu cu 2 benzi late ar fii fost mai mult ca suficient tot așa cu benzi care să scuture bine mașina să nu circuli cu viteză.
Eu vreau pod de pe Cazaban până la KFC pe bani europeni.
Se reintoarce bolo,incepe construirea metroului.
vor tăia panglica dronele
Oare ce o sa determine tirurile sa intre in sensul giratoriu si sa circule pe drumul de centura si nu sa mearga tot drept, peste pod si prin Osorhei asa cum au facut-o si inainte?