BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Cere transport public integrat în Zona Metropolitană Oradea

Cere transport public integrat în Zona Metropolitană Oradea

la 9 April 2019 09:38

Cere transport public integrat în Zona Metropolitană Oradea

9 April 2019 09:38
Ilie Bolojan propune: Primăria Oradea și OTL ar rezolva problema flotei de autobuze, în timp ce Consiliul Județean ar subvenționa traseele nerentabile.
Scris de farcas - Ilie Bolojan propune: Primăria Oradea și OTL ar rezolva problema flotei de autobuze, în timp ce Consiliul Județean ar subvenționa traseele nerentabile.

Trimite articolul

X

În condițiile în care în Oradea intră zilnic 20 – 25.000 de navetiști, primarul Ilie Bolojan are în plan un transport metropolitan integrat, cu OTL operator. Însă societatea orădeană de transport public are nevoie să-și mărească flota cu noi autobuze. Dacă Oradea suportă noile achiziții, în schimb Bolojan așteaptă de la Consiliul Județean să subvenționeze acele rute neprofitabile din Zona Metropolitană.

„Sunt comunități mici, fără putere economică, care au ajuns tot mai prost legate de municipiu. Sunt companii care renunță la cursele de operare – vezi relația Paleu – pentru că acest transport a devenit nerentabil. În plus, mai este problema curselor speciale. Prin urmare, sunt comunități întregi foarte puțin conectate la municipiul Oradea. Acest aspect contribuie la grăbirea depopulării satelor și comunelor din județ, aflate pe căile secundare”, constată primarul de Oradea.

60 de autobuze noi

Rămâne de văzut cum va recepta Consiliul Județean propunerea venită din tabăra politică adversă. În acest context, este cunoscută presiunea socială din comuna Sântandrei, pentru ca OTL să asigure legătura acestei comune cu Oradea.

USR și-a făcut un obiectiv din acest deziderat. Bolojan spune că se poartă discuții pentru aderarea la Transregio a unor comune precum Sântandrei, Paleu sau Nojorid, însă prima dată trebuie rezolvată problema flotei OTL și a subvențiilor.

Acesta își dorește ca, pe lângă Oradea, Sânmartin și Borș, în asociația intercomunitară ADI Transregio să intră încă 10, 15 comune.

„Trebuie să gândim un sistem integrat metropolitan pentru 2019 – 2020, cu autobuze noi pe aceste rute, cu frecvențe care să acopere segmentele nerentabile, fără să crească tarifele pentru cetățeni. La finalul anului expiră actualele contracte de delegare și, treptat, OTL ar putea extinde transportul metropolitan în toată zona”, afirmă Bolojan.

Primăria Oradea va trebui să găsească formule pentru 60 de autobuze noi. „Suntem în licitație pentru 20 de mașini, iar pentru diferență OTL lucrează la un aranjament financiar de tip leasing sau credit, pentru a avea o flotă adaptată sistemului de transport metropolitan, care să crească calitatea”, afirmă acesta.

Primarul de Oradea subliniază că, așa cum Primăria Oradea acordă către OTL compensații financiare pentru acei kilometri nerentabili, în Oradea, la fel poate face și Consiliul Județean pentru comunele ce nu pot acorda asemenea compesații, pe rutele care nu se autosusțin.

Exemplul Arad

Bolojan dă exemplul unei asemenea construcții de transport public în județul Arad, unde Primăria și CJ sunt parteneri. Există și varianta creării unui fond de mobilitate, care ar fi virat de Județ către primării, pentru susținerea traseelor nerentabile, le propune edilul-șef de Oradea conducătorilor de la Județ.

„Cred că unii care fac politică în județul Bihor ar trebui să renunțe la obsesia pe care o au ca alții să nu mai bifeze încă un succes”, este mesajul lui Bolojan către adversarii săi din PSD și UDMR.

Autogări sau „dramoletă”

În schimb, paradoxal, grupul consilierilor PNL blochează proiectul construirii unor autogări în județ, nevotând trecerea în domeniul public al județului Bihor a unor terenuri din Marghita, Săcueni și Beiuș, pentru acest tip de investiție.

Președintele PNL Bihor scuză comportamentul consilierilor PNL din plenul județean, blamând conducerea județeană că nu discută problemele și cu Opoziția, în ciuda faptului că pentru anumite proiecte de hotărâri este obligatorie majoritatea de două treimi, ce poate fi atinsă doar cu votul PNL. În schimb, cei care conduc acum județul preferă să pună în scenă „dramolete”, crede liderul PNL.

„Putem vota anumite materiale, dar să finanțeze și zone cu probleme la fel de mari ca zonele din fieful altui partid, ce se doresc a fi finanțate”, explică Bolojan situația ce primește conotații politico-electorale.

[related-post post_id=”2229790″]

Trimite articolul

X
Taguri:
autobuze ,
otl ,
primaria oradea ,
transport public ,
zona metropolitana
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    România

    Bătaie mare pe magazinele Carrefour din România. Frații Pavăl, Auchan și un gigant polonez, în cursa pentru preluare
    O posibilă retragere a grupului Carrefour din România a stârnit un val de interes printre marii investitori locali și internaționali.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Meseriile viitorului intră în COR: România își actualizează profesiile recunoscute oficial
    Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a lansat recent, în transparență decizională, un proiect de ordin prin care propune modificarea și completarea Clasificării Ocupațiilor din România (COR).

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    România pregătește cererea de plată PNRR de peste 2,5 miliarde de euro pentru spitale, școli și infrastructură

    BIHON CAO

    Anunt Compania de Apa

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    După șase ani de întârziere, Guvernul a adoptat normele pentru plata amenzilor rutiere într-un cont unic
    Șoferii vor putea în sfârșit să-și plătească amenzile de circulație mai simplu, indiferent unde au fost sancționați. Cu o întârziere de peste șase ani, Guvernul a aprobat astăzi normele de aplicare ale Legii nr. 203/2018, care introduc sistemul de plată a amenzilor contravenționale într-un cont unic, valabil pe întregul teritoriu al României.

    Bihon CSM Oradea

    Cristian Achim și 16 ani de excelență la CSM Oradea: „Suntem formația cu cele mai multe medalii”
    Antrenorul Cristian Achim afirmă că numeroasele accidentări din lot nu permit echipei orădene să evolueze la adevărata sa valoare.

    România

    Tinerii care se angajează pentru prima dată vor primi sprijin financiar de la stat
    Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale a lansat în dezbatere publică un amplu proiect de modificare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.