Un element esențial al procedurii l-a constituit obținerea avizului conform al Ministerului Educației și Cercetării, aviz transmis Consiliului Județean Bihor în luna decembrie 2025, în baza Notei MEC nr. 33277 din 8 decembrie 2025. Potrivit legii, acest aviz este obligatoriu, iar lipsa lui ar fi atras nulitatea hotărârii.
Pentru anul școlar 2026–2027, rețeaua învățământului special din județul Bihor va cuprinde următoarele unități de învățământ cu personalitate juridică și structurile arondate: Liceul Tehnologic Special nr. 1 Oradea, care școlarizează elevi pe nivelurile preșcolar, primar, gimnazial, liceal și profesional; Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Cristal” Oradea, pentru nivelurile preșcolar, primar și special; Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Oradea, cu niveluri preșcolar, primar, gimnazial și special; Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea, cu structură arondată la Tileagd, care asigură școlarizare pentru ciclul primar, ciclul inferior al gimnaziului și învățământ special; Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Popești, având ca structură arondată Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Marghita, pentru nivelurile preșcolar, primar, gimnazial și special; Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Bonitas” Oradea, cu structuri arondate la Salonta și Valea lui Mihai, pentru nivelurile preșcolar, primar, gimnazial și special.
Avizul conform emis de Ministerul Educației și Cercetării este condiționat de respectarea efectivelor minime de elevi. În același timp, documentul ministerial prevede că începând cu 1 septembrie 2026, unitățile de învățământ special care au clase de nivel profesional nu vor mai propune clase noi de clasa a IX-a profesională, formațiunile existente urmând să funcționeze în lichidare, până la finalizarea ciclului de școlarizare.
Potrivit documentelor oficiale anexate proiectului de hotărâre, aprobarea rețelei școlare pentru anul 2026–2027 nu generează impact financiar suplimentar asupra bugetului județului, nu implică modificări instituționale sau funcționale și nu necesită consultări publice suplimentare. Scopul demersului este asigurarea continuității, stabilității și predictibilității procesului educațional pentru copiii și elevii cu cerințe educaționale speciale din județul Bihor, în condițiile respectării stricte a cadrului legal în vigoare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!