Emil Onaca, un locuitor al orașului, a transmis un mesaj dur autorităților locale: „Mi se pare exagerată mărirea abonamentului la 110 lei. Încurajați folosirea mașinilor… implicit, poluarea va crește. La noi e fix invers decât în UE.” Ironia amară din final – „Bine că am mers la vot să votez pentru poluare” – sintetizează frustrarea unei părți din electorat care se simte trădat de politicile actuale.
Într-un e-mail oficial trimis conducerii Primăriei și Consiliului Local, George Bodea subliniază că majorarea cu 33% a abonamentului reprezintă o povară serioasă, în special pentru orădenii cu venituri mici sau care depind de transportul public pentru
deplasările zilnice. „Înțeleg că sunt costuri operaționale mai mari, dar trebuie identificate soluții care să nu împovăreze cetățenii”, atrage atenția el, adăugând că firmele care decontau până acum transportul angajaților ar putea renunța la acest beneficiu. Singura măsură considerată pozitivă în noua schemă tarifară este introducerea biletului valabil o oră, la 4 lei. „Este o măsură binevenită, care oferă flexibilitate călătorilor și încurajează transportul public pentru deplasări multiple într-un timp scurt”, notează Bodea.
Nemulțumirea cetățenilor nu se oprește la tarife. Alți utilizatori ai serviciilor OTL denunță lipsa de echitate în aplicarea regulamentelor. „Cei care plătesc și nu validează sunt tratați ca infractori, iar șmecherașii care nu au nici bilet sunt ignorați complet”, reclamă un alt mesaj adresat administrației de către Nicoleta Hulea. Aceasta evidențiază o dublă măsură în aplicarea sancțiunilor și o lipsă de coerență în politicile de control.
Consilierul local Papp Lilla Aliz a transmis la rândul ei o cerere oficială de reevaluare a tarifelor. „Majorările recente sunt excesive și pun presiune pe populație. Transportul public trebuie să fie atractiv și accesibil, nu un lux.” Ea propune o ajustare graduală a prețurilor sau o repartizare diferită a majorărilor – de exemplu, creșterea biletului de o oră la 5 lei, dar cu o scumpire mai redusă a abonamentului. Papp atrage atenția că încurajarea utilizării mașinilor personale, ca efect indirect al scumpirii transportului public, este contrară direcției europene de dezvoltare urbană: „Esența unui oraș modern este accesibilitatea și echilibrul, nu excluziunea prin tarif.”
Trimite articolul
XTot pentru eficienta, vara o sa fie cu +33% mai cald in ele, iar iarna cu +37% mai frig.
Per global vor circula cu +35% mai jegoase decat acum si cu +34% mai rar.
Desigur, ca sa fie mai eficient, si ca sa salvam salariile d-lor primar viceprimari, secretare, consilieri si director otl.
Primaria si OTL-ul nu mai sunt ce au fost pe timpul lui Bolojan, noi am avut intotdeuna printre cele mai mari tarife din tara la transportul local daca nu cel mai mare, acum sauntem doar pe la jumate, cu unul dintre cele mai proaste servicii oferite locuitorilor. Autobuze care vin la 30 min pe trasee altadata importante cum sunt 14, orarul este o gluma proasta nu il mai respecta nimeni, daca suni la ei iti raspund “conditiile de trafic”, care conditii de trafic sambata la ora 11 cand autobuzul pleaca de la biserica Emanuel si pana ajunge la piata Iosia intarzie 15 min? Aceeasi politica de fluidizare a traficului cu pasaje subterane care pana la urma a dus la omorarea traficului, la fel ca in centru atata au amenajat si modernizat ca au distrus orice urma de comert civilizat, au ramas doar birturi si saormerii. Revenind la transport cu autobuse / tramvaie din ce in ce mai rare, cu orare care nu se respecta, cu marirea de pret la bilete si abonamente, oradenii vor evita si mai mult un transport public pe care nu te poti baza si care isi deviaza traseele haotic de la o zi la alta.
-
“pe timpul lui Bolojan” ? Chiar crezi ca misca Birta un deget in orasul asta fara aprobarea lui Bolojan ?
Ieri am facut prostia sa iau un tramvai, cu un bilet de hartie, clasic.
Am reusit sa-l validez/compostez doar la al patrulea validator, primele trei nu functionau, efectiv nu trageau biletul inauntru sau nu scriau nimic pe el. Desigur a aparut si controlorul, care, trecand pe langa uzualii minoritari fara sa-i intrebe de sanatate a venit sa imi verifice biletul. Noroc ca al patrulea validator a mers, altfel luam si amenda. Va dorim calatorie placuta (sic).
Abonamentul lunar din Budapesta costa 113,70 lei (8950 HUF). Cu doar 3 lei 70 bani primesti un orar fiabil, o frecventa buna, viteza, dar au si metrou. Pe o suprafata de 10 ori mai mare. Aici primesti o frecventa slaba de 1 autobuz/ora, sau 25 de minute intre 2 tramvaie.
Atâta va puteți plânge, cand am terminat liceul acuma mai bine de 10 ani erau acelea s preturi ca si azi, e normal sa se scumpeasca dupa 10 ani ca nici voua nu v ar conveni sa tineti 10 ani pretul la o chirie daca preturile cresc… daca e asa nu e bine daca nu e asa iar nu e bine… înțelegeți ca pe gratis nu va plimba nimeni in tara asta si gata, ce tot atâta tam-tam…
Foarte bine face , ei as propune sa fie 300 lei , sa mai votați și pe viitor ceea ce a ți ales …Ce a ți ales asta a ți cules ..!!!