Prin intermediul lor a aflat de Centrul de Limbi Străine Oradea și a cunoscut-o pe profesoara Corina Gal, cea care coordonează activitatea centrului, dar și pe Giorgiana Tocoian, profesoara care a pregătit-o în aprofundarea limbii engleze. Chimia a fost perfectă, ca dovadă rezultatele obținute în acest an.
Nora Ștefania Crișan, o elevă de 12 ani din Timișoara, a reușit o performanță remarcabilă la Olimpiada Internațională de Limbă Engleză „Hippo – English Without Borders”, clasându-se pe locul al doilea la faza mondială. Din peste 93.000 de concurenți din întreaga lume, doar 317 au ajuns în finală, iar Nora a fost una dintre cei 60 de elevi selectați la categoria Hippo 1, destinată celor mai tineri participanți.
Pentru fata din Timișoara, drumul spre această performanță a început în plină pandemie, într-o perioadă în care învățământul online părea o povară pentru mulți elevi și părinți.
„În pandemie am luat legătura cu Centrul de Limbi Străine din Oradea. Atunci, varianta în limba engleză era cumva exclusivă, iar după ce a trecut acea perioadă am decis să continuăm online, pentru că s-a înțeles foarte bine cu doamna profesoară Giorgiana Tocoian. A fost o experiență excelentă, care nu s-ar fi întâmplat probabil fără online”, povestește Șerban Crișan, tatăl Norei.
El subliniază și dimensiunea internațională a competiției, care a reunit participanți din peste 70 de țări.
„A fost un lucru frumos, pentru că scopul concursului este să îi aducă pe oamenii din culturi diferite împreună. Subiectele nu au fost surprinzătoare, pentru că profesoara a pregătit-o pentru acel nivel de dificultate. Pandemia a fost o perioadă grea, dar pentru Nora s-a dovedit un mare câștig”, spune el.
Performanță construită cu disciplină și pasiune
Profesoara Giorgiana Tocoian, cea care a îndrumat-o pe Nora în ultimii cinci ani, vorbește despre o elevă cu o combinație rară de calități:
„Nora se remarcă printr-o combinație de curiozitate, perseverență și pasiune pentru limba engleză. Este foarte receptivă și atentă la detalii, dar și creativă. Se pregătește regulat, atât la școală, cât și acasă, alocând timp pentru exerciții de vocabular, gramatică și înțelegere a textelor. Este extrem de disciplinată și implicată, ceea ce face ca pregătirea să fie eficientă.”
Pregătirea pentru concursul Hippo a fost una intensă și complexă, implicând teste, simulări și recapitulări constante.
„Ceea ce apreciez la Nora este nu doar talentul, ci și atitudinea pozitivă și dorința de a învăța. Este un exemplu pentru ceilalți elevi și sunt convinsă că va avea rezultate remarcabile și în viitor”, adaugă profesoara din Oradea.
De altfel, Centrul de Limbi Străine Oradea, condus de Corina Gal, are o activitate tot mai vizibilă la nivel național. Cu aproximativ o mie de cursanți, dintre care o parte învață exclusiv online, centrul a reușit să aducă elevi din toate colțurile țării mai aproape de performanță.
„Concursul Hippo evaluează abilități de ascultare, citire, scriere și comunicare în limba engleză. Cursanta noastră, Nora Ștefania Crișan, s-a calificat la Hippo 1 și a obținut locul 2 la faza mondială, ceea ce este o realizare extraordinară”, afirmă Corina Gal.
Hippo – engleză fără frontiere
Olimpiada Internațională Hippo „English Without Borders” promovează limba engleză și încurajează cooperarea între elevi și profesori din întreaga lume. Competiția este structurată pe mai multe etape – de la rundele preliminare și naționale, până la fazele europene și mondiale – și se adresează elevilor cu vârste între 6 și 19 ani. Finala mondială a avut loc anul acesta la Assisi, în Italia, în perioada 29 septembrie – 2 octombrie, reunind participanți din peste 70 de țări.
În 2025, concursul a înregistrat un nou record de participare: 93.260 de concurenți, față de 88.238 anul trecut. Toate testele sunt bazate pe calificări internaționale de limba engleză, recunoscute la nivel global. Din România au ajuns în finala mondială cinci elevi, printre care și Nora Ștefania Crișan, la categoria Hippo 1.
Pentru Nora, succesul obținut este o dovadă că online-ul nu este o piedică în procesul educațional, ci, dimpotrivă, o oportunitate pentru cei care știu să o valorifice. Pe lângă engleză, eleva își cultivă și alte pasiuni: îi plac științele exacte, artele și umanul, iar în timpul liber pictează. Face cursuri de pictură cu profesori din Timișoara și din București, tot online.
„Pandemia ne-a forțat să ne adaptăm, dar pentru Nora, această adaptare s-a transformat într-un avantaj. A descoperit oameni extraordinari, profesori care au știut să o îndrume și a demonstrat că performanța nu ține de distanță, ci de implicare și pasiune”, spune tatăl ei.
Cazul Norei Crișan este o poveste despre modul în care un copil curios și disciplinat, sprijinit de profesori dedicați și de o familie implicată, poate transforma o situație dificilă într-o șansă de creștere. Pentru Centrul de Limbi Străine Oradea, succesul Norei confirmă faptul că educația online nu este o soluție de criză, ci una de viitor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!