Măsura vine ca urmare a solicitării oficiale a companiei, transmisă Primăriei la jumătatea lunii octombrie, și a analizei realizate de Direcția Economică. Potrivit documentației, soluția de clorură de calciu 30%, tratată cu inhibitor de coroziune și folosită la combaterea poleiului, va costa 1.890 de lei pe tonă, fără TVA, transport inclus. Sarea utilizată pentru deszăpezire va avea un preț de 240 de lei pe tonă, la care se adaugă 128,34 lei pe tonă pentru transport, tariful fiind calculat pentru un traseu de 465 de kilometri, de la Salina Ocna Dej până la Oradea. Nisipul antiderapant va costa 55 de lei pe tonă, cu transport inclus, iar clorura de magneziu 47% în fulgi va fi facturată la 2.560 de lei pe tonă, cu transport inclus din Ghimbav, județul Brașov.
Comparativ cu tarifele valabile în iarna trecută, prețul pentru sarea utilizată scade cu 29%, de la 340 la 240 de lei/tonă, iar nisipul se scumpește ușor, de la 48 la 55 de lei pe tonă. În schimb, soluția de clorură de magneziu, una dintre cele mai eficiente substanțe pentru combaterea gheții și poleiului, se ieftinește semnificativ, de la 3.375 la 2.560 de lei pe tonă. Actualizarea tarifelor a fost considerată necesară pentru a acoperi diferențele de cost rezultate din transport și din achiziția materialelor în condițiile pieței actuale.
Conform contractului de delegare a serviciului public de salubrizare, încheiat în 2020, RER Vest are obligația de a asigura stocurile și distribuția materialelor antiderapante, precum și curățarea, transportul zăpezii și menținerea străzilor practicabile în sezonul rece. Hotărârea aprobată stabilește și faptul că noile prețuri vor fi introduse într-un act adițional la contractul de delegare a serviciului public de salubrizare nr. 355.532/25.08.2020.
Trimite articolul
XCat au deszăpezit anul trecut dar bani i-au luat ar trebui să li se dea bani după cat dezapezesc