Evenimentul are loc în baza Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică și urmărește să implice cetățenii și organizațiile interesate în procesul de consultare.
Modificările propuse includ:
- creșterea plafonului pentru redistribuirea sumelor între liniile bugetului aprobat, de la 10% la 15%;
- posibilitatea ca și solicitanții din afara municipiului să acceseze finanțări, dacă proiectele se desfășoară exclusiv pe teritoriul Oradei;
- obligativitatea ca toate activitățile finanțate să aibă loc în municipiu;
- dreptul comisiei de selecție de a ajusta valoarea finanțării solicitate, pentru a sprijini un număr mai mare de beneficiari;
- precizarea că Legea nr. 350/2005 prevalează în caz de contradicții legislative;
- obligativitatea dovedirii cofinanțării proprii printr-un extras bancar emis cu cel mult 30 de zile înaintea depunerii proiectului.
Documentul este disponibil pe site-ul Primăriei Oradea, la secțiunea Consultări publice, precum și la sediul instituției din Piața Unirii nr. 1.
Sugestiile și opiniile cu valoare de recomandare pot fi trimise până vineri, 17 octombrie 2025, prin e-mail: primarie@oradea.ro, fax: 0259/437.544, poștă: Primăria Municipiului Oradea, Piața Unirii nr. 1 sau direct la Centrul de Relații cu Publicul al instituției.
Materialele trimise trebuie să poarte mențiunea: „Recomandare privind modificarea și completarea Regulamentului privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes local”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!