BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Doar primele două loturi ale liniei Episcopia Bihor - Cluj vor mai putea primi finanțarea europeană. Vezi stadiul lucrărilor

Doar primele două loturi ale liniei Episcopia Bihor - Cluj vor mai putea primi finanțarea europeană. Vezi stadiul lucrărilor

De Alexandra Szabo
la 2 September 2025 12:49 Reactualizat la: 2 September 2025 12:52
8 Comentarii

Doar primele două loturi ale liniei Episcopia Bihor - Cluj vor mai putea primi finanțarea europeană. Vezi stadiul lucrărilor

foto: Asociația Pro Infrastructura
2 September 2025 12:49 Reactualizat la: 2 September 2025 12:52
Asociația Pro Infrastructură (API) estimează că doar primele două loturi din cele patru ale liniei Cluj - Episcopia Bihor aflate în reabilitare au șanse să devină funcționale în august 2026.
Scris de Alexandra Szabo - Asociația Pro Infrastructură (API) estimează că doar primele două loturi din cele patru ale liniei Cluj - Episcopia Bihor aflate în reabilitare au șanse să devină funcționale în august 2026.

Trimite articolul

X

În cazul în care cele două loturi devin proiecte funcționale până în luna august al anului 2026, va putea fi salvată o parte din finanțarea europeană alocată prin PNRR.

„Nu vor fi însă finalizate. Electrificarea, scopul principal al modernizării, nu va fi gata în 2026.Ca să luăm banii, trebuie să demonstrăm Comisiei Europene că linia este funcțională în august 2026. Putem face asta dacă expediem trenuri diesel, care n-au nevoie de curent electric. Însă și lor le trebuie centralizarea electronică pentru a controla aparatele de cale, semnalele și barierele. Și nu ne e clar că va fi gata”, au scris reprezentanții API într-o postare făcută publică pe rețelele de socializare. Aceștia (reprezentanții API – n.red) au mai precizat că s-ar putea ajunge la circulație în sistem pendulă cu pericol ridicat la trecerile la nivel.

Lucrările pe ambele loturi sunt proiectate și executate de asocierea RailWorks, formată din Alstom și Arcada. Lotul Cluj – Aghireș a ajuns la un stadiu fizic de 40%, un progres de 2 puncte procentuale în luna august față de iulie, potrivit unui raport al CFR.

foto: Stadiul lucrărilor la calea ferată Episcopia Bihor – Cluj, 02.09.2025

„Din dronă se vede activitate minimală în vreo 12 locuri. Gara Cluj-Napoca este unul din obiectivele mai întârziate.Titlul de rușinea Clujului în infrastructură îl acordăm, fără surprize, pasajului încă neînceput de la Tăietura Turcului, unde bâlbele CFR și ale primăriei vor da naștere unui nefiresc pasaj peste calea ferată care nu elimină trecerea la nivel de dedesubt. Vai și-amar de siguranța cetățenilor, de integrarea urbanistică și funcționalitate. Aghireș – Poieni a trecut de 50% în teren, fiind cel mai avansat, dar progresul din august față de iulie e de un singur punct procentual. Linia traversează dealurile Căpușului pe un traseu sinuos, ajunge la cea mai mare altitudine, aproximativ 550 metri în zona tunelului Stana, apoi coboară spre Huedin. Activitatea este firavă, vedem doar vreo 7 locuri în care se muncește.”, se mai arată în postarea Asociației Pro Infrastructura.

Aceeași asociație a precizat că odată cu finalizarea lucrărilor, trenurile InterRegio vor putea să parcurgă drumul Oradea – Cluj în doar două ore.

„După încheierea tuturor lucrărilor, cândva prin 2028-2030, calea ferată Cluj-Episcopia Bihor va oferi o mobilitate foarte bună între zonele metropolitane Cluj-Napoca și Oradea. Noi estimăm un timp de călătorie de 2 ore cu trenurile InterRegio cu o singură oprire, în confort ridicat dacă punem și material rulant decent. De asemenea, va fi o rută alternativă de conectivitate cu Europa centrală și țările baltice pentru transportul de marfă datorită electrificării, oferind posibilitatea de operare a garniturilor cu locomotive puternice.”, a mai adăugat API.

Trimite articolul

X
Taguri:
cale ferata ,
Episcopia Bihor - Cluj Napoca ,
finantare europeana ,
stadiul lucrarilor
8 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. 160 km în „doar” 2 ore? LOL says:
    September 2, 2025 at 12:58 pm

    Trenurile performante de azi fac distanța asta în jumătate de oră, chiar și în Maroc!

    Reply
  2. Iancu says:
    September 2, 2025 at 1:47 pm

    CFR e o RUSINE NATIONALA, impreuna cu AUTOSTRAZILE !
    Si bineinteles nimeni nu va fi tras la raspundere pentru intarzieri, toata lumea isi va fi indeplinit’indicatorii de performanta”!
    Frumoasa tara, Romania, pacat ca e locuita de politicieni si acolitii lor.

    Reply
  3. Critic says:
    September 2, 2025 at 3:59 pm

    cand va fi gata , va fi depasita.

    Reply
  4. malan mare says:
    September 2, 2025 at 4:42 pm

    Tronsoanele care nu vor fi terminate vor fi numai bune pentru piste de biciclisti.

    Reply
  5. Puiu says:
    September 2, 2025 at 7:18 pm

    Pai nu ar trebui dati afara si pusi la plata toti cei implicati in aceasta rusinoasa lucrare?Pierzi finantari.amani cu 4 ani terminarea lucrarilor si cu certitudine nu va raspunde nimeni. Cat despre Cluj ,astia mai vor si metrou!O sa-l aiba prin 2050 si cand BOC va fi pensionar!

    Reply
    • tautu says:
      September 3, 2025 at 10:24 am

      Pun pariu cu oricine ca Baluță va da in folosință aeroportul din Adunații Copăceni înaintea finalizarii metroului din Cluuș.

      Reply
  6. scortosul says:
    September 3, 2025 at 3:44 pm

    CFR = ca ca te frate romane, atat si am spus totul despre aceasta bugetara!

    Reply
  7. Se lucrează cu viteza melcului. says:
    September 4, 2025 at 9:32 am

    Într-o țară normală cu acești bani se construia o cale ferată de la zero și era gata in timp de 1 an și nu ar costa așa mult că la noi, că la noi la nimeni incompetenta crasă cine răspunde pentru stagnarea lucrărilor și nerespectarea termenelor? că de obicei nimeni.

    Reply
  8. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Oradea, printre orașele vizate de una dintre cele mai mari preluări din retailul românesc
    Oradea devine una dintre piesele-cheie într-o mișcare majoră de pe piața retailului din România, după ce un lanț românesc a finalizat preluarea a zeci de magazine cedate în urma unei tranzacții de amploare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Primăria Oradea, între două scenarii fiscale pentru 2026. Creșteri temperate sau salturi de 80–150% la impozite și taxele locale
    Primăria Oradea a prezentat, în 5 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă susținute de primarul Florin Birta și directorul Direcției Economice, Eduard Florea, proiectul detaliat al impozitelor, taxelor și tarifelor locale pentru anul 2026.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Wizz Air lansează zboruri de pe Aeroportul Oradea spre Milano, Roma și Dortmund
    Wizz Air, principalul operator low-cost din România, anunță lansarea a trei rute de pe Aeroportul Internațional Oradea.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Sport local

    Campionatul Internațional „Table Tenis Without Borders” și-a desemnat câștigătorii
    La sala de tenis de masă din complexul Era Park Oradea a avut loc etapa finală a Campionatul Internațional Table Tenis Without Borders. În competiție s-au aflat 78 de jucători din România, Ungaria, Slovacia, Serbia și Ucraina, care au concurat la categoria A și B.

    Anunturi intreruperi energie electrica

    IEE perioada 10.12.2025 - 11.12.2025 - PL Sacueni

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cauzele accidentului mortal de pe DEx16 Oradea - Borș II, în care o femeie de 57 de ani a decedat
    Incidentul s-a petrecut în cursul zilei de joi, 4 decembrie. 1
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.