În cazul în care cele două loturi devin proiecte funcționale până în luna august al anului 2026, va putea fi salvată o parte din finanțarea europeană alocată prin PNRR.
„Nu vor fi însă finalizate. Electrificarea, scopul principal al modernizării, nu va fi gata în 2026.Ca să luăm banii, trebuie să demonstrăm Comisiei Europene că linia este funcțională în august 2026. Putem face asta dacă expediem trenuri diesel, care n-au nevoie de curent electric. Însă și lor le trebuie centralizarea electronică pentru a controla aparatele de cale, semnalele și barierele. Și nu ne e clar că va fi gata”, au scris reprezentanții API într-o postare făcută publică pe rețelele de socializare. Aceștia (reprezentanții API – n.red) au mai precizat că s-ar putea ajunge la circulație în sistem pendulă cu pericol ridicat la trecerile la nivel.
Lucrările pe ambele loturi sunt proiectate și executate de asocierea RailWorks, formată din Alstom și Arcada. Lotul Cluj – Aghireș a ajuns la un stadiu fizic de 40%, un progres de 2 puncte procentuale în luna august față de iulie, potrivit unui raport al CFR.
„Din dronă se vede activitate minimală în vreo 12 locuri. Gara Cluj-Napoca este unul din obiectivele mai întârziate.Titlul de rușinea Clujului în infrastructură îl acordăm, fără surprize, pasajului încă neînceput de la Tăietura Turcului, unde bâlbele CFR și ale primăriei vor da naștere unui nefiresc pasaj peste calea ferată care nu elimină trecerea la nivel de dedesubt. Vai și-amar de siguranța cetățenilor, de integrarea urbanistică și funcționalitate. Aghireș – Poieni a trecut de 50% în teren, fiind cel mai avansat, dar progresul din august față de iulie e de un singur punct procentual. Linia traversează dealurile Căpușului pe un traseu sinuos, ajunge la cea mai mare altitudine, aproximativ 550 metri în zona tunelului Stana, apoi coboară spre Huedin. Activitatea este firavă, vedem doar vreo 7 locuri în care se muncește.”, se mai arată în postarea Asociației Pro Infrastructura.
Aceeași asociație a precizat că odată cu finalizarea lucrărilor, trenurile InterRegio vor putea să parcurgă drumul Oradea – Cluj în doar două ore.
„După încheierea tuturor lucrărilor, cândva prin 2028-2030, calea ferată Cluj-Episcopia Bihor va oferi o mobilitate foarte bună între zonele metropolitane Cluj-Napoca și Oradea. Noi estimăm un timp de călătorie de 2 ore cu trenurile InterRegio cu o singură oprire, în confort ridicat dacă punem și material rulant decent. De asemenea, va fi o rută alternativă de conectivitate cu Europa centrală și țările baltice pentru transportul de marfă datorită electrificării, oferind posibilitatea de operare a garniturilor cu locomotive puternice.”, a mai adăugat API.
Trimite articolul
XTrenurile performante de azi fac distanța asta în jumătate de oră, chiar și în Maroc!
CFR e o RUSINE NATIONALA, impreuna cu AUTOSTRAZILE !
Si bineinteles nimeni nu va fi tras la raspundere pentru intarzieri, toata lumea isi va fi indeplinit’indicatorii de performanta”!
Frumoasa tara, Romania, pacat ca e locuita de politicieni si acolitii lor.
cand va fi gata , va fi depasita.
Tronsoanele care nu vor fi terminate vor fi numai bune pentru piste de biciclisti.
Pai nu ar trebui dati afara si pusi la plata toti cei implicati in aceasta rusinoasa lucrare?Pierzi finantari.amani cu 4 ani terminarea lucrarilor si cu certitudine nu va raspunde nimeni. Cat despre Cluj ,astia mai vor si metrou!O sa-l aiba prin 2050 si cand BOC va fi pensionar!
-
Pun pariu cu oricine ca Baluță va da in folosință aeroportul din Adunații Copăceni înaintea finalizarii metroului din Cluuș.
CFR = ca ca te frate romane, atat si am spus totul despre aceasta bugetara!
Într-o țară normală cu acești bani se construia o cale ferată de la zero și era gata in timp de 1 an și nu ar costa așa mult că la noi, că la noi la nimeni incompetenta crasă cine răspunde pentru stagnarea lucrărilor și nerespectarea termenelor? că de obicei nimeni.