Astfel, prin proiectul de lege adoptat de Guvern a fost aprobat contractul de finanţare – „Cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă pentru linia feroviară Cluj-Napoca – Episcopia Bihor – dintre România şi Banca Europeană de Investiţii”, semnat la Bucureşti la 26 noiembrie 2024 şi la Luxemburg la 7 ianuarie 2025, a relatat Monitorul de Cluj.
Acest împrumut are scopul de sprijini autoritățile române în ceea ce privește acoperirea contribuției naționale prin finanțarea deficitului bugetului de stat generat pe durata implementării proiectului.
Valoarea totală a proiectului este de 1,9 miliarde de euro, din care aproximativ 1,1 miliarde de euro este finanțare alocată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), diferența fiind asigurată din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și din veniturile proprii ale CNCF CFR SA.
Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor și este inclus în Master Planul General de Transport al României şi în lista proiectelor prioritare identificate împreună cu Uniunea Europeană, a mai scris Monitorul de Cluj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!