BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Legătura rutieră Centură – DN 79, scoasă din tunel

Legătura rutieră Centură – DN 79, scoasă din tunel

De Cristina Ghilea
la 28 February 2020 09:57
6 Comentarii

Legătura rutieră Centură – DN 79, scoasă din tunel

Costul drumului de legătură s-a înjumătăţit pentru că noua soluţie e fără tunel în zona de protecţie aeroportuară.
28 February 2020 09:57
Inginerul Alexandru Achim, expert pe infrastructură în cadrul Zonei Metropolitane Oradea, este cel care a obţinut Oradiei reducerea costului acestui proiect, cu peste un milion de euro.
Scris de Cristina Ghilea - Inginerul Alexandru Achim, expert pe infrastructură în cadrul Zonei Metropolitane Oradea, este cel care a obţinut Oradiei reducerea costului acestui proiect, cu peste un milion de euro.

Trimite articolul

X

Şoseaua care va lega centura Oradiei cu Calea Aradului/DN 79 „s-a ieftinit” la aproape jumătate din costul estimat iniţial, graţie schimbării soluţiei tehnice. Modificarea este meritul inginerului Alexandru Achim, expert pe infrastructură din cadrul Zonei Metropolitane Oradea, cel care a reuşit să obţină anularea tunelului impus, iniţial, de Autoritatea Aeronautică din Capitală.

„Este vorba de drumul din spatele Carefour, care ar urma să lege Calea Aradului de giraţia de pe centura oraşului, de la Cimitir, trecând pe lângă Piaţa 100. Vreau să îi mulţumesc d-lui inginer Achim care a optimizat soluţia. Ştiţi că am aprobat indicatorii care presupuneau un tunel în zona de balizaj din vecinătatea aeroportului, pe o lungime de 125m. Dl. Achim a reuşit să convingă Autoritatea Aeronautică şi am obţinuit transformarea acelui tunel într-un drum deschis”, a spus primarul Ilie Bolojan.

Economie de peste un milion

Astfel, avizul iniţial dat de AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română) cerea în mod expres ca drumul de legatură care urma să traverseze perimetrul aeroportuar să se realizeze printr-un pasaj subteran, un soi de tunal.

Inginerul spune că, „după analiza unor situaţii similare, chiar mai defavorabile decât situaţia întâlnită în cazul Aeropportului Internaţional Oradea, atât din ţară – de exemplu Aeroportul Henri Coanda de la Otopeni, cât şi din străinătate – de exemplu Aeroportul Beauvais -Tillé din Franţa, s-au făcut demersurile de a convinge AACR că soluţia de traversare deschisă a perimetrului aeroportuar este una care nu are niciun efect negativ asupra siguranţei traficului aerian, reduce semnificativ costurile investiţiei şi, nu în ultimul rând, reduce semnificativ termenul de execuţie”.

Astfel, principalele avantaje ale noii soluţii sunt reducerea costurilor investitiei cu cca 47%, respectiv peste 1.000.000 EUR şi reducerea termenului de execuţie cu aproximativ 40%, de la 10 luni la aproximativ 6 luni.

Modificările la proiect

Legătura Calea Aradului – Strada Ogorului” –

Datele tehnice iniţiale:

Lungime traseu – 860 m;

Lungime pasaj tablă ondulată – 125 m;

Lăţime pasaj tablă ondulată – 9.92m;

Gabarit vertical pasaj – 4,5 m;

Parte carosabilă – 2 x 3.5 m;

Trotuare: pe ambele sensuri, lăţime variabilă de minim 1m;

Durata de execuţie: 12 luni – 2 luni proiectare + 10 luni execuție.

Valoare investiţie (fără TVA) – peste 10 milioane lei

Drenaj ape pluaviale şi iluminat public cu LED pe toată lungimea traseului

Soluţia actualizată:

Lungime traseu – 860 m;

Parte carosabilă – 2×3.5m;

Trotuare pe ambele sensuri, cu lăţime minimă de 1m

Durata de execuţie – 8 luni, din care 2 luni pentru

proiectare şi 6 luni pentru execuție.

Valoarea investiţiei (fără TVA) – peste 5,7 milioane lei

Pe întreg traseul se va asigura drenarea apelor pluviale şi iluminat public cu sistem LED;

Se constată, deci, recunţarea la pasajul din tablă ondulată pe sectorul care traversează perimetrul aeroportuar. Compromisul este că, în sectorul care traversează perimetrul aeroportuar se vor folosi pentru iluminat public, stalpi de înălțime redusă – 4 m, pozitionaţi pe ambele părti şi realizați din fibră de sticlă pentru a preveni interferențele electromagnetice pe culoarul aerian.

E prevăzută împrejmuirea zonei perimetrului aeroportuar traversat cu gard de securitate, porţi de acces şi sistem de securitate video.

Trimite articolul

X
Taguri:
alexandru achim ,
centura oradea ,
DN 79 ,
drum deschis ,
legatura ,
tunel subteran
6 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. vasi says:
    February 28, 2020 at 7:21 pm

    vedeti ca se pot face proiecte mai ieftine, si poate mai eficiente daca se gasesc oamenii potriviti, lucru care pana acum in oradea nu s-a facut, doar ce a vrut bolojan, dat pe mana aceluiasi arhitect sau proiectant care e lipsit de viziune si nu stie ce mai e prin lume, dar executa orbeste . Am dubii mari cu pasajul de pe magheru ca va rezolva ceva cand va fi trafic mare, iar despre viitorele cladiri si proiecte prin oras toate se fac ca din topor, comuniste fara pic de imaginatie de ceva spectaculos, care sa duca mai departe traditia in oradea, a cladirilor vechi din centru, acum totul devine banal, betonat, daramat, vezi ciuperca, multe cladiri vechi demolate, obligatia de a-si inalta lumea cladirile vechi din centru.

    Reply
    • Seb77 says:
      February 28, 2020 at 7:44 pm

      Ce bine spui… E bine că mă scrie cineva și fără patima și/sau îndrumat de vreun partid

      Reply
      • apele says:
        February 28, 2020 at 10:07 pm

        Tulai!

        Reply
  2. Porţia says:
    February 28, 2020 at 10:27 pm

    În zbor avionul este mai sigur decât autovehiculul. Dar cu ochii la avioane cine va apãsa pe frânã prea târziu?

    Reply
  3. Horea says:
    February 28, 2020 at 11:35 pm

    Nu inteleg de ce nu a trecut inca nimanui prin cap sa faca bretea de intoarcere pe sub poduri, inainte de giratie pt cei ce vin dinspre Auchan spre Leroy Merlin, sau vor sa intoarca spre Arabesque, sau spre Kaufland Nufarul. S-ar decongestiona sensul giratoriu cu o investitie minima.

    Reply
    • drop says:
      March 1, 2020 at 11:15 am

      asa ca idee n-ar fi rea dar cred ca ridica mult costurile si ar mai trebui inca o banda, ca sa nu-i incurce pe cei ce vin din sens. asa ca mai bine avansezi pana in sensul giratoriu.

      Reply
  4. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    La Baroul Bihor va avea loc o dublă lansare de carte a autorului Alexandru Sfârlea
    Cele două volume vor fi prezentate de prof. Lucian Scurtu şi conf. univ. dr. Dan Horațiu Popescu.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Emoții în luminile orașului”, expoziție fotografică vernisată de dr. Popoviciu Carmen Simona
    Vernisajul expoziţiei va avea loc marţi, 9 decembrie, de la ora 18:00, la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai” din Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Proiect de peste 5,36 de milioane de lei pentru cardiologia Spitalului Județean
    Finanțarea proiectului pentru achiziția de echipamente pentru diagnosticarea și tratarea pacienților cardiaci critici a fost aprobată.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    AJOFM Bihor: Majoritatea șomerilor sunt între 40 și 49 de ani, rata șomajului crește ușor
    La sfârșitul lunii noiembrie 2025, rata șomajului în Bihor a urcat la 2,12%, fiind înregistrați peste 5.000 de șomeri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Primăria a demarat lucrările la un proiect votat de către orădeni prin bugetarea participativă
    Primăria Oradea a început lucrările pentru amenajarea unui loc de joacă modern pe strada A.D. Xenopol, la intersecția cu Păunului, în vecinătatea Grădiniței nr. 27.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cu gândul la pasionații de grătare, Primăria amenajează cinci vetre de foc în zona de picnic de la Silvaș
    Primăria Oradea a demarat lucrările de amenajare a cinci vetre pentru foc în zona de picnic Silvaș, potrivit unui comunicat transmis de municipalitate.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.