O modificare a legislației maghiare prevede noi reglementări și sancțiuni pentru transportatori, chiar și în condițiile în care aceștia doar tranzitează teritoriul maghiar. Potrivit Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), de la 1 ianaurie a intrat în vigoare sistemul electronic de înregistrare a licențelor în Ungaria (BIREG), iar de la 1 februarie se vor aplica și sancțiuni, notează Aradon.ro.
Amendă de peste 2.000 euro
„Începând cu 1 ianuarie 2021, a fost introdusă în Ungaria obligația de înregistrare electronică a licenței, prin Decretul Guvernului nr. 722/2020. (XII. 31.). Astfel, toți operatorii de transport marfă care efectuează servicii către, din, prin și în Ungaria trebuie să înregistreze atât compania cât și operațiunile de transport pe o platformă pusă la dispoziție de Ministerul Inovării și Tehnologiei din Ungaria (bireg.hu), fiind obligatorie pentru următoarele operațiuni: servicii de transport marfă (autovehicule cu MTMA mai mare de 3,5 t), operațiuni de transport în cont propriu (autovehicule cu MTMA mai mare de 7,5 t), operațiuni de cabotaj pe teritoriul Ungariei.
Începând cu 1 februarie 2021, autoritățile maghiare au anunțat că vor începe verificările privind exactitatea datelor introduse în sistemul BIREG, iar în cazul în care lipsește vreo informație referitoare la înregistrare, autoritatea de control va completa informația lipsă și va aplica o amendă contravenientului. Valoarea amenzii este aceeași cu amenda pentru transportul fără licență de transport și contravenția pentru utilizarea unei licențe de transport necorespunzătoare – 800.000 HUF (2.238 Euro)”, explică transportatorii români.
În acest context, transportatorii români solicită o amânare a termenului de conformare, subliniind și că „măsura de înregistrare a transportatorilor rutieri în sistemul BIREG crește nejustificat povara administrativă pentru transportatorii rutieri afectând libera circulație a mărfurilor în Uniunea Europeană și nu există vreun precedent similar într-un alt stat membru”.
Cer intervenție europeană
În final, transportatorii consideră că este necesară „o intervenție urgentă a Comisiei Europene și a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România pe lângă autoritățile maghiare pentru clarificarea modului de operare a sistemului BIREG și a cerințelor pentru transportatorii rutieri români, precum și pentru extinderea datei de la care se vor aplica sancțiuni – minimum 1 lună după ce platforma va fi real funcțională”.
Trimite articolul
XUnde este drumul expres ocolitor spre Serbia, spre Ucraina.? La liniște, acolo e.
In timp ce se schimbã legea prefectului în România.
Pe urmã, se va schimba poate și Constituția.
Pe urmã ne vor zice poate veniti cu noi cã veţi căpăta ce s-a luat.
Ar trebui sa priceapa si cei de la noi,ca incet gata cu figurile,aminarile.Nu mai merge pe smecherie.Pina s-a putut era ok,acu incep cu plingerile
foarte bine, unde-i lege nu-i tocmeala.
-
“Foarte bine” ca ne pun astia iar bete-n roate gratuit!? Au mai inventat ceva ca sa … ce!?? Ca sa sicaneze si sa complice viata altora inutil? Sau ca sa aibe motive sa dea amenzi cat de grase? Ar trebui sanctionati intr-un fel sau altul de UE sau de catre Romania!
-
De catre Romania? Romania nu are nici un cuvant in europa sí nici drept decat sa steie capra in fata stapinului din UE punct!
-
adica ti se pare normal ca unii sa transporte marfuri prin Europa fara licenta de transport valabila ? bravo mentalitate, de aceea suntem unde suntem la nivel european.
-
Oradean,
Iar iti dai cu parerea fara sa stii despre ce e vorba. Problema lor era ca tranportatorii care nu respectau greutatea si dimensiunile maxim autorizate, plateau fara sa clipeasca amenzile prea mici. Si ca sa te lamuresti ce a dus aici, vezi linkul:
https://cdn.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2019/11/1574075523-4CLbMGhaF_md.png
De ce crezi ca s-au pus asemenea panouri pe traseele de tranzit din Ungaria? De ce crezi ca scrie cu litere mari in limba romana?
-
Bine ca-ti dai tu cu parerea, fara sa citesti articolul! Daca sunt neinformat atunci sunt neinformat din cauza a ceea ce citesc mai sus: “Începând cu 1 februarie 2021, autoritățile maghiare au anunțat că vor începe verificările privind exactitatea datelor introduse în sistemul BIREG, iar în cazul în care lipsește vreo informație referitoare la înregistrare, autoritatea de control va completa informația lipsă și va aplica o amendă contravenientului.” Deci e vorba de amenda pentru o chestie pur administrativa, birocratica, adica de inregistrat ceva pe o platforma, intr-un registru inventat acum … Birocratie inutila, sau cacaturi, cu alte cuvinte!! Si pana acum aveau posibilitatea sa-i amendeze pentru greutate si chiar ii amendau, existand cadru legislativ. In articol este vorba de altceva! Cine e dezinformat si cine dezinfomeaza?!
-
tu dezinformezi todeauna
-
Câțiva analfabeți funcționali și un ungur paralel comentează și ei. Degeaba citesc ei articolul, înțeleg ce vor. Iar căcatul ăla de soft e o birocrație suplimentară. Dar cât timp UE nu-și aliniază legislația fiecare instalează softul lui, taxele lui, etc.
-
zise Vasilica prostu satului
-
Oradean si Vasile, doi samsari atinsi in afaceri de noile amenzi din Ungaria?
-
Suntem doi “samsari” atinsi in buna cuviinta de niste neterminati frustrati ca tine. Comentezi aiurea, fara minima decenta de a citi articolul, iar apoi jignesti gratuit. Asta ti-e nivelul: esti un esec al societatii si al familiei din care provii.
-
Oradean,
Mai citeste si alte articole, poate vei intelege de ce s-au modificat amenzile.
De altfel nu inteleg reactia unor oameni la marirea unor amenzi. Respecta legea si nu te mai intereseaza cat e amenda. Tu, fiind samsar cocalar, te atinge amenda pentru ca nu mai poti sa-ti faci de cap in alta tara. Asa cum o faci in Romania.
Cand s-au marit amenzile de circulație in Croația, de ce nu ai guițat nimic? De ce nu scrii despre nenorocitii de olandezi care iti pot confisca si masina. Sau despre amenzile de mii de euro din Elvetia, Norvegia sau Finlanda. Amenzi care depasesc cu mult cei 2-300 de euro cat e valoarea masinii tale din 1995. -
ghost,
Amenda din trafic nu e birocrație în nici o țară Respecți regulile de circulație și drum bun! Modalitatea de plată a amenzii poate să fie birocratică.
Căcatul ăla de soft care nu mergea nici până acum e birocrație. Restul teoriilor sunt păreri pe lângă articolul de mai sus. -
Vad ca insisti sa-mi confirmi ipoteza esecului familiei si societatii, in cazul tau! Daca ai fi avut capacitatea intelectuala de a pricepe ce zice articolul si ce am comentat eu, ai fi inteles ca nu m-am legat de cuantumul amenzii, ci de instituirea de obligatii birocratice arbitrare, punitive si abuzive. Este vorba de principiu! Modul asta cinic si golanesc de abordare a problemei cu “ba pe-a matii”, este apanajul celor fara argumente in dialog. Dar oare de ce-mi fac eu iluzii oare ca as avea vre-un dialog cu tine? Este evident nivelul si orientarea ta! Revin la subiect: aceasta masura este strict birocratica, motiv de amenzi si ne face rau noua ca tara! Iar daca tot etichetezi pe altul “cocalar”, poate ar trebui sa intelegi ca nu toti sunt ca tine pe lumea asta!
-
Si ca sa fie si mai clar, pentru tine si pentru alte specimene de genul “wermacht” si “loll”: este inca o dovada a iliberalismului guvernului de la Budapesta! De-ar fi dupa astia, maine ne-ar ridica niste garduri si la punctele de trecere a frontierei, ca pe vremurile de trista amintire de dinaintea UE, cea atat de hulita si injurata de voi!
-
Oradean si Vasile,
Pe scurt, respectati legile din tara in care circulati. Si nu veti fi amendati.
Si dupa cum am mai scris, cititi si alte articole despre cum s-a ajuns la aceste modificari legislative. Cum au ajuns categoriile M1 si N1 sa fie incluse la aceste amenzi mari. Totul a plecat de la amenzile prea mici pentru vehiculele de transport marfa care nu respectau limitele maxime de greutate si gabarit. Datorita samsarilor de masini romani si bulgari, in controalele de gabarit s-au introdus si vehiculele din categoriile M1 si N1. Asta nu mai scrie in acest articol.inca o data, respectati legile, bune sau rele, din tarile in care circulati si nu veti fi amendati. Si in legislatia noasta exista norme de limite maxime de greutate si gabarit. Dar la noi astea se rezolva in stil romanesc.
-
Nu ca-mi fac iluzii ca m-ai crede, dar incerc sa le respect atat in tara cat si afara, la fel, fara nicio diferenta. In plus, respect pe ceilalti participanti la trafic si astept la randul meu respcet de la ei, ceea ce e un motiv de nervi si frustrare, data fiind realitatea nu tocmai imbucuratoare si in continua degradare de pe soselele patriei. Insa asta nu are nimic de-a face cu masura in discutie, care ingradeste libertatea de miscare a marfurilor, deci este o masura anacronica, iliberala. Daca unii incalca legea, pedepseste-i pe aceia, nu lua masuri impotriva altora, doar pentru simplul fapt ca-i prezumi apriori vinovati! Cu alte cuvinte: bate saua sa priceapa calul, cu vadita intentie de a pedepsi calaretul!
-
-
-
Sa-l puneti pe Szabo Odon sa sune in ungaria… daca nu va convine.
-
Sau pe Adina Valean – Comisar European pe Transporturi
-
sau sa-si puna actele in regula, sa nu mai aiba nimeni treaba cu ei
-
Actele pot sa le fie in regula, daca nu au pus virgula unde trebuie, pe “platforma” lu peste prajit! Ori esti prost ori esti ungur si le aperi interesele. Daca motivul tau este sa le aperi interesele, tot esti prost, pentru ca aceste sicane birocratice nu fac bine Romaniei si, cum tu inca banuiesc ca traiesti aici, esti afectat! Dar ura fata de romani si dragostea fata de fascismul din Ungaria te orbesc prea tare ca sa realizezi ca te faultezi singur! Si acum se creaza cateodata cozi imense la intrarea in Ungaria, pentru ca “li se blocheaza softul”. Ce-o sa fie dupa… o sa vedem, dar ma tem ca va fi mai rau! Parerea mea este ca sunt doar sicane, razboi economic!! Un argument pentru care mari firme investesc sau nu intr-o zona este legat de usurinta circulatiei marfurilor produse acolo. Ori complicarea transportului marfurilor din Romania catre vest o face o tara neatractiva pentru investitori. Autoritatile romane ar trebui sa deschida ochii si sa ia masuri, iar behaitorii pe alte limbi ca tine, care sustin ce masura buna au luat ungurii, ca sa ne amendeze si sa ne ingradeasca libertatea de miscare, ar trebui luati la intrebari (daca tot facem fiecare ce vrem in tarile noastre!).
-
Oradean,
Pune virgula unde trebuie si nu vei fi amendat. Daca te depaseste, roaga pe cineva s-o faca pentru tine.
-
O tara ne actractiva.tare actractiva e tara asta de 2 bani zis rommania
-
-
-