Tânărul în vârstă de 16 ani a fost distins cu premiul al II-lea și medalie de argint la secțiunea Rezultate individuale – Nivelul B1 și cu premiul al III-lea și medalie de bronz la secțiunea Proiecte – Nivelul B2. La competiția desfășurată la Deva, între 24 și 31 august, au participat elevi din România, China, Republica Moldova, Școala Europeană – Luxemburg II, Turcia, Georgia, Bosnia și Herțegovina, Turkmenistan, Slovacia, Bulgaria, Grecia și Letonia.

„Inițial, am fost în șoc și nu știam exact ce să simt. Am realizat abia mai târziu, discutând cu colegii și cu familia, ce reușisem să fac. Nu mi-am imaginat, când m-am înscris la olimpiadă, că aveam să ajung atât de departe”, a mărturisit Mihai.
Drumul către performanță
Pasiunea sa pentru limba engleză a început încă de la șapte ani, când juca jocuri video și încerca să înțeleagă ce se întâmplă din context. La opt ani a început să meargă la meditații, consolidându-și astfel pasiunea.
„Pe măsură ce înțelegeam mai mult limba, am descoperit noi oportunități de comunicare și m-am integrat în comunități vorbitoare de limba engleză, creând astfel un context oportun de învățare și implicare. După ce am obținut diploma de Cambridge B2 în clasa a VI-a și am întrerupt meditațiile, am simțit nevoia să continui să mă perfecționez”.
Pe lângă studiul limbii engleze, elevul este pasionat de jocurile video, designul 3D, scrierea creativă, tenis și schi.
În școala primară, Mihai s-a remarcat la concursuri de matematică, precum Luminamath și Gazeta Matematică, unde a obținut rezultate notabile. În gimnaziu s-a axat pe olimpiadele de Limba engleză și Informatică, iar anul acesta a participat la Concursul Național de Public Speaking, unde a obținut premiul I la categoria sa de vârstă, dar și la o competiție de traduceri română-engleză.
Pregătirea pentru etapa internațională
Pregătirea pentru etapa internațională a olimpiadei a început încă din vacanța de vară, pe baza unui plan stabilit împreună cu profesoara sa coordonatoare, Camelia Porumb.
„În primul rând, m-am concentrat pe proba scrisă, punând accent pe exercițiile noi introduse de etapa internațională. Timpul alocat varia în funcție de programul meu, iar dacă într-o zi lucram mai puțin, încercam să recuperez a doua zi. Apoi, a urmat pregătirea literară, care implica studiul cărților primite și analiza subiectelor aferente. În final, pregătirea pentru proiect s-a desfășurat prin întâlniri online cu echipa, unde ne delegam responsabilități și verificam progresul, ajustând ce era necesar”.

Diplomele și medaliile obținute la Olimpiada Internațională de Limba Engleză 2025
Mihai a mărturisit că subiectul scris a fost surprinzător de ușor, comparativ cu așteptările sale, probabil datorită pregătirii și a asemănării cu probele precedente. Cu toate acestea, au existat și exerciții foarte dificile.
„Proba orală a testat mai mult rezistența psihologică, deoarece nu știai la ce să te aștepți, iar mulți factori erau în afara controlului tău. Proiectul a fost foarte interesant și deși a necesitat multă muncă, a fost o experiență plăcută”.
În viitor, tânărul plănuiește să participe din nou la Concursul de Public Speaking și la cel de traduceri. De asemenea, dacă se va organiza, ar dori să ia parte și la concursul Verbum de scriere creativă în limba engleză, considerând că aceste competiții sunt utile pentru pregătirea la olimpiadă și se pliază bine pe interesele sale.
Pasiunea, modestia și perseverența, ingredientele succesului
Un rol esențial în parcursul lui Mihai l-a avut profesoara sa coordonatoare, Camelia Porumb, care l-a descoperit și l-a încurajat să participe la competiții școlare, i-a oferit îndrumare constantă și l-a provocat să-și depășească limitele, sprijinindu-l astfel în drumul său spre performanța internațională.
„Reușita la un concurs precum Olimpiada Internațională de Limba Engleză presupune un cumul de factori, însă cred că cel mai important ingredient, pe lângă talent și muncă asiduă, este pasiunea pentru materia respectivă. În cazul lui Mihai, această pasiune pentru limba engleză s-a manifestat de la o vârstă fragedă și a continuat printr-un demers personal, mai mult de unul singur, prin multe ore de lecturi, scrieri și vizionări de materiale în limba engleză. Rezultatele sale din acerst an au venit de fapt ca o încununare a pasiunii sale, care durează de ani întregi. Însă Mihai nu se lasă descoperit ușor, pentru că este genul de elev care nu își dorește să iasă în evidență. Modestia lui este direct proporțională cu amploarea rezultatelor sale”, a declarat profesoara sa de limba engleză.
Camelia Porumb l-a descoperit pe Mihai în anul școlar 2024-2025, când i-a devenit profesoară și l-a încurajat, alături de alți elevi, să participe la toate concursurile școlare în limba engleză pe care le cunoștea. Pe măsură ce trecea cu succes de fiecare etapă, și-a dat seama că rareori a mai avut ocazia să întâlnească pe cineva atât de dornic de a exprima idei în limba engleză, de a afla cât mai multe lucruri din cultura anglo-saxonă și americană și de a se perfecționa.
„Pentru a-i întregi portretul academic, aș dori să remarc finețea și relevanța scrisului său, maturitatea și complexitatea gândirii sale, forța argumentelor pe care le aduce atunci când își susține ideile în eseurile pe care le scrie sau în timpul probelor orale. Însă portretul său nu ar fi complet fără a adăuga calitatea sa umană, pe care am dedus-o din modestia, generozitatea și empatia pe care le manifestă față de colegii săi, dar și față de alte persoane cu care intră în contact”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!