Controalele au avut ca scop verificarea standardelor minime de calitate obligatorii pentru funcționarea centrelor, precum și evaluarea în vederea acordării sau neacordării acreditării ca furnizor de servicii sociale și a licenței de funcționare.
În urma acțiunilor de control, inspectorii au constatat o serie de deficiențe care afectează calitatea serviciilor oferite beneficiarilor. Printre cele mai frecvente nereguli identificate se numără insuficiența personalului raportat la numărul de beneficiari, precum și lipsa personalului calificat, situații care pot pune în pericol buna desfășurare a activităților de îngrijire și asistență.
O altă problemă des întâlnită a fost lipsa contractelor de furnizare a serviciilor sociale pentru unii beneficiari, documente obligatorii care stabilesc drepturile și obligațiile părților. De asemenea, inspectorii au constatat că în unele centre spațiile exterioare nu erau adaptate și amenajate corespunzător, ceea ce limitează accesul și siguranța beneficiarilor.
Controalele au scos la iveală și deficiențe de management, în special în organizarea și funcționarea serviciilor sociale, fiind semnalată necorelarea documentelor de organizare și funcționare cu activitatea reală a centrelor.
Ca urmare a neregulilor constatate, AJPIS Bihor a dispus măsuri de remediere și a aplicat trei sancțiuni contravenționale. Valoarea totală a amenzilor se ridică la 7.500 de lei.
„Modul de implementare a măsurilor dispuse în urma misiunilor de inspecție va fi monitorizat de către inspectorii sociali, la termenele stabilite prin procesele-verbale de control“, transmite AJPIS Bihor.
Trimite articolul
XInspectorii ar trebui sa inceapa prin a inspecta platile care NU s-au facut catre furnizorii de servicii … apoi discutam despre personal insuficient.