„Proiectul liniilor de cale ferată este, din păcate, întârziat. Are o întârziere de aproximativ un an”, a precizat premierul, explicând că blocajele au apărut „la jumătatea lucrărilor, între orașele Ciucea și Aleșd”, acolo unde proiectarea a înregistrat întârzieri de peste un an.
În urma discuțiilor cu secretarul de stat responsabil de zona feroviară, Ionel Savin, Bolojan spune că problemele sunt „în fază de deblocare”.
Premierul a făcut o paralelă cu situația Autostrăzii Transilvania: „Degeaba ai mai multe bucăți terminate dacă nu ai și ultima bucată, pentru că altfel nu se poate circula. La calea ferată, restricțiile sunt și mai mari decât pe partea rutieră”.
În opinia sa, proiectul are nevoie de o mobilizare rapidă și de eliminarea tuturor blocajelor tehnice, astfel încât această investiție strategică, conectarea feroviară modernă cu Europa, să poată avansa. Bolojan a vorbit și despre impactul acestor întârzieri asupra transportului național:
„Trebuie să recunoaștem că acesta este un minus în logistica de transport a României în ultimii ani, datorită prețurilor, scăderii vitezei de transport pe calea ferată, lucrărilor care au fost făcute și, uneori, lipsei de modernizare a materialului feroviar. Avem o pondere mai scăzută a transportului feroviar, ceea ce face să avem șosele aglomerate, poluare suplimentară și lucruri care nu sunt în regulă”. Șeful executivului a avertizat că pentru România orice lucrare întârziată înseamnă „pierderi directe și indirecte”, deoarece infrastructura nu poate fi valorificată la timp. Întrebat dacă cineva va răspunde pentru pierderile financiare, premierul a arătat că „există răspunderi contractuale” și că, dacă întârzierile sunt din culpa constructorilor, aceștia trebuie penalizați.
„Dacă sunt datorate beneficiarilor, fiecare dintre cei care sunt pe funcții trebuie să răspundă pentru buna funcționare a instituției”, a adăugat premierul Ilie Bolojan.
În privința unui termen estimativ pentru finalizarea completă a tronsonului dintre Cluj și granița cu Ungaria, Ilie Bolojan a evitat să ofere o dată: „Nu pot da un termen în momentul de față”.
Premierul a anunțat însă că va solicita conducerii CFR să organizeze, până la sfârșitul anului, o conferință de presă la Cluj sau Oradea, în care să fie prezentate stadiul actual și termenele actualizate de finalizare ale proiectului.
Trimite articolul
XBla Bla
Această lucrare avansează un ritm de melc, mai mult stagnează, cine naiba a desemnat o asemenea firmă total neserioasă și la preturi enorme de miliarde de euro, probabil cu multe comisioane, așa se fura banii de la buget prin preturile umflate de 2-3 ori față de valoarea reală a lucrărilor prin care decidenti politruci se îmbogățesc prin mită și peșcheș.