BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Primăria face primul pasaj rutier subteran din Oradea și lărgește Podul Dacia

Primăria face primul pasaj rutier subteran din Oradea și lărgește Podul Dacia

la 8 March 2018 11:09 Reactualizat la: 8 March 2018 20:31

Primăria face primul pasaj rutier subteran din Oradea și lărgește Podul Dacia

8 March 2018 11:09 Reactualizat la: 8 March 2018 20:31
Podul Dacia şi pasajul subteran Magheru vor intra în şantier în acelaşi timp. Vreme de o lună, accesul tramvaielor va fi restricţionat.
Scris de Demian - Podul Dacia şi pasajul subteran Magheru vor intra în şantier în acelaşi timp. Vreme de o lună, accesul tramvaielor va fi restricţionat.

Trimite articolul

X

Pasajul rutier subteran care va trece pe sub B-dul Magheru, între Aleea Ștrandului și Parcul Traian, respectiv reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia, fac obiectul a două proiecte de hotărâre care vor ajunge, luni, la vot în Consiliul Local. Acestea au fost prezentate joi, în conferinţă de presă, de viceprimarul Florin Birta.

Sub pământ

Primul pasaj rutier subteran din Oradea va face legătura între Aleea Ștrandului și Parcul Traian şi e estimat la 17.872.000 lei. Florin Birta justifică necesitatea investiţiei prezentând cifrele de trafic: 25.000 de maşini zilnic, pe un sens, trec prin acest punct. „Acest pasaj ar elimina acel conflict de trafic între cei care doresc să traverseze B-dul Magheru dinspre Aleea Ștrandului sau dinspre Parcul Traian și le-ar crea un culoar liber celor care trec peste Podul Dacia și trec în continuare spre B-dul Magheru, sau vin dinspre B-dul Magheru și doresc să treacă spre Podul Dacia. Totodată, li s-ar crea un culoar liber tramvaielor care circulă în acea zonă și astfel acestea nu ar mai fi obligate să se oprească la intersecția cu Aleea Ștrandului și Parcul Traian”, spune vicele.

Pasajul va avea o lungime totală de 224 m, cu rampele de acces dinspre Aleea Ștrandului și dinspre Parcul Traian cu tot. Lungimea efectivă a pasajului subteran care va trece pe sub B-dul Magheru va fi de 32,36 m, înălțimea pasajului va fi de 3,40 m, iar lățimea pasajului va avea 7,60 m. Sunt prevăzute două linii de carosabil de câte 3 m, plus două trotuare de protecție de aproximativ 0,80 m. Accesul pietonilor în pasaj e interzis, trotuarele fiind doar pentru personalul tehnic de intervenţie.

podul-centenarului-oradea

Podul Centenarului

Obturează Parisul

„Trebuie să știți că pe sub B-dul Magheru trece inclusiv pârâul Paris, acea intubare care colectează toate apele pluviale de pe str. Louis Pasteur și de pe celelalte străzi de pe dealuri, care se varsă în Crișul Repede chiar în acea zonă”, spune Birta. Acum, „ovalul” intubării are o înălţime de vreo 3,4 m, dar va rămâne la 1,6.

Prioritate de dreapta

Existenţa pasajului face loc pentru virajele la dreapta, atât din Parcul Traian către Podul Dacia, cât și de pe pod spre Aleea Ștrandului. De asemenea, la intersecţia străzilor Aleea Ştrandului şi Parcul I. C. Brătianu se va amenaja o intersecţie giratorie, care va servi pentru efectuarea virajului la stânga dinspre Podul Dacia spre Parcul Traian.

3 benzi, aceeaşi lăţime

Reabilitarea şi reorganizarea Podului Dacia vor începe odată cu şantierul la pasaj, pentru a nu genera deranj în trafic de două ori. Lucrările la Podul Dacia au o valoare de circa 8.460.000 de lei cu TVA inclus, adică aproximativ 1.800.000 de euro. Vicele susţine că Podul Dacia trebuie reabilitat și reconfigurat pentru că în acest moment se află într-o stare tehnică necorespunzătoare. Ultima intervenție s-a făcut în anul 1997, iar podul a fost construit în 1954.

„În acest moment sunt două benzi de circulație pe sens, plus cele două fire de tramvai, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vom avea 3 benzi de circulație pe sens. Prin studiul de fezabilitate s-a ajuns la concluzia că partea carosabilă va avea atât pe o parte, cât și pe alta 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar trotuarul de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe sensul de mers. După reabilitare, podul va avea aceeași lățime de 32,1 m, doar că va fi reconfigurată circulația pe pod”, a explicat viceprimarul.

Termenul de execuție a lucrărilor la pasajul subteran de pe B-dul Magheru este de 15 luni, din care construcții și montaj 12 luni, iar durata de execuție pentru reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia este de 9 luni, din care 7 luni pentru construcții și montaj.

Reabilitarea podului se va face sub trafic, cu restricții de viteză de maxim 10 km/h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale.
Viceprimarul Birta anticipează că, din cauza lucrărilor, circulaţia tramvaielor ar urma să fie întreruptă pentru o lună. Acesta estimează că startul şantierelor se va da în primăvara anului viitor.

Trimite articolul

X
Taguri:
centru ,
largire Pod Dacia ,
oradea ,
pasaj Magheru ,
pasaj subteran
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    Voturile spectatorilor au decis! Orădeanca Briana Magdaş s-a calificat în semifinală la Vocea României
    Vineri, 12 decembrie, publicul va avea ocazia să o trimită în finala competiției, prin vot.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident pe Bulevardul Ștefan cel Mare din Oradea. Un pieton a fost acroșat de o mașină
    Incidentul s-a produs în seara zilei de vineri, 5 decembrie.

    România

    Sub brad, cu bucurie: cum să faci un Crăciun de neuitat pentru copii, fără excese
    Odată cu apropierea noului an, părinții, bunicii și mătușile intră deja în ritmul pregătirilor de Crăciun: ce jucării își doresc cei mici, cât să cheltuiască și ce cadouri ar trebui să lase Moșul sub brad.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    România

    România schimbă regulile pentru permisele non-UE. Cine va putea conduce legal
    În data de 3 decembrie, Camera Deputaților a adoptat ordonanța de urgență care stabilește noile condiții pentru deținătorii de permise de conducere provenite din afara Uniunii Europene cu care pot circula legal pe drumurile publice din România

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Oradea, printre orașele vizate de una dintre cele mai mari preluări din retailul românesc
    Oradea devine una dintre piesele-cheie într-o mișcare majoră de pe piața retailului din România, după ce un lanț românesc a finalizat preluarea a zeci de magazine cedate în urma unei tranzacții de amploare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Paradă și festival de colinde în inima orașului
    Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea va găzdui marți, 9 decembrie, ediția a XIX-a a Festivalului de colinde „Noi umblăm a colinda”.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.