Noile tramvaie, produse de Astra Vagoane Călători, sunt finanțate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și vor fi livrate, câte unul pe lună, până în februarie 2026.
„Valoarea totală a contractului este de 78.750.000 lei fără TVA, cu un preț unitar de 8.750.000 lei fără TVA pentru fiecare tramvai”, a precizat Primăria municipiului Oradea.
Vehiculul are o lungime de 27 de metri, oferă 229 de locuri pentru pasageri și este dotat cu un sistem performant de aer condiționat, precum și cu tehnologii moderne de siguranță și eficiență energetică, inclusiv un sistem de recuperare a energiei la frânare.
Trei dintre cele nouă tramvaie „vor fi bidirecționale – soluții flexibile în timpul lucrărilor de infrastructură”, a transmis edilul.
Proiectul este implementat de Primăria Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Aceste tramvaie moderne se alătură celor 20 deja aflate în circulație, achiziționate din fonduri europene în perioada 2020–2022, consolidând astfel angajamentul municipalității pentru un transport public eficient, sigur și sustenabil.
Trimite articolul
XCa sa sporim numarul celor care circula cu mirificul transport in comun oradean, otl a decis sa scumpeasca biletele si abonamentele :). Da mai baieti, circuland rar si scump, sigur o sa-i faceti sa renunte la masini :::::)))))))))))))
-
daca ar durea prostia….oai ce ai mai urla….
-
Da, pt ca sunt idioți. Nu există transport local în comun care să producă profit. Or, ei visează ca drogații că vor recupera integral costul investiției. Nu, nu este o afacere, este un serviciu public. Subvenția este tot din buzunarul contribuabilului orădean. Dar pt banii colectați prin taxe sunt alte priorități. Se obține exact efectul contrar, scade numărul de plătitori.
-
Unde sunt aia care o sa spuna cu nu poti face stanga pe Tudor. Pai uitati ca toata lumea merge pe Primariei si pe Centenar de cand e pasajul nou.
-
Aici sunt! Nu pot face stanga pe Tudor. Tu ai reusit? Si da, efectul “fluidizarii” e ca Piata Unirii e plina de masini, bara la bara, la fel Primariei, iar la giratoriul de la Emanuel se intampla mare bal mare… Fara ceterasi de la Cluj…
-
Rolul unui pasaj eficient e sa faci ca masinile sa-l ocoleasca, sa alega alte rute, asa e in CIVIC, SA AJUNGI DIN Cantemir in Centru dureaza mai mult ca inainte, Huraaaaa
-
-
Cred ca au cautat cel mai aglomerat loc si cea mai aglomerata ora ca sa-l descarce.
Le-a iesit din plin, se vede ca-s profesionisti.
Orasul cu cei mai mari timpi de asteptare din tara. O mizerie de transport dupa ce a plecat Czsuzi si a preluat monospranvceana cu ideiile lui de eficienta
Sper sa renunte definitiv la rablele acelea galbene. Sunt cuptoare pe roți vara si sunt foarte mici ca si capacitate.
Aștepți în stație de îți vine să iei o trotinetă Bolt, că ajungi mai repede cu ea.
Foarte mare atenţie e necesară atât din partea vatmanilor cât şi a pietonilor care trec peste linile de tramvai din staţia Rogerius pasaj Dacia, tramvaiele sunt foarte silenţioase, iar pasajul acoperă din vizibilitate; e necesar să se asigure cu mare atenţie înainte de traversare.
Cele trei tramvaie noi bidirecționale cred ca nu o sa circule spre Sinteza 🙂
Felicitari PMO, felicitari OTL!
-
Pupai-ai undeva. Felicitari.