Evenimentul s-a desfășurat în cadrul celei de-a doua zile a unei conferințe dedicate viitorului transportului feroviar din România.
Trenul face parte dintr-un amplu proiect de modernizare a transportului feroviar regional și suburban din România, derulat de ARF împreună cu Ministerul Transporturilor.
„Trenul este cumpărat de Autoritatea pentru Reforma Feroviară și este un tren regional, dintre un lot de 62 de bucăți. Trenul este foarte modern – în primul rând, foarte sigur, ecologic și este foarte prietenos cu persoanele cu dizabilități. Viteza maximă atinge 160 km/h, așa cum a fost specificată în caietul de sarcini”, a declarat reprezentantul firmei poloneze PESA.
Un astfel de tren electric PESA costă aproximativ 8 milioane de euro. Trenul pentru mecanici este echipat cu frigider, cuptor cu microunde și aparat de cafea.
„Este o bucurie pentru noi să fim aici. Este primul tren din lotul de 62 care urmează să fie livrate. Este un tren foarte frumos, confortabil, care oferă o mai mare speranță călătorilor. L-ați văzut, este superb, este foarte comod. Sunt convins că ați probat scaunele, toaletele, să vedeți că este o diferență majoră față de ceea ce este azi în România”, a spus președintele ARF, Mihai Barbu.
Trenul a intrat acum în faza de teste. Până la finalul anului, toate trenurile vor primi certificarea și omologarea necesare pentru a putea fi puse în circulație. Testele vor avea loc la centrul de testare de la Făurei. Construcția unui tren durează aproximativ 4 luni, însă livrarea unor componente poate întârzia până la un an.
Viceprimarul Oradiei, Teofil Filimon, a mulțumit reprezentanților pentru această oportunitate oferită orașului: „Doresc să mulțumesc tuturor celor implicați în proiect. Ne bucurăm că vă gândiți la viitorul nostru și la posibilitatea de a călători în condiții cât mai bune și moderne pe căile ferate din România.”
Până la finalul acestui an vor fi aduse 12 trenuri, iar restul vor fi livrate în România până la sfârșitul anului 2026.
Acesta face parte din proiectului Tram-Train, în valoare de 274 de milioane de euro.
Trimite articolul
XMa intreb si eu, oare la noi in tara nu se putea realiza un asemenea tren ? Arata bine insa, oare nu se putea asigura prin contract si offset pentru aceste garnituri de tren ? Sunt convins ca la Autoritatea pentru Reforma Feroviara ar putea fi un director profesionist feroviar cu iubire pentru industria feroviara romaneasca.