BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Profesorii plătiți după performanță?

Profesorii plătiți după performanță?

la 19 January 2016 15:18 Reactualizat la: 19 January 2016 15:30
19 January 2016 15:18 Reactualizat la: 19 January 2016 15:30
Ministerul Educației vrea criterii de performanţă, sindicatele nu.
Scris de farcas - Ministerul Educației vrea criterii de performanţă, sindicatele nu.

Trimite articolul

X

Ministerul Educației propune o modificare legislativă care vizează creşterea calităţii educaţiei prin stabilirea clară a responsabilităţii cadrului didactic, atât din perspectiva calităţii cât şi din cea a iminenței descentralizării a sistemului de învăţământ.

Acest lucru ar urma să se facă pe baza unei evaluări conform unei baze legale prin care cadrului didactic să i se stabilească performanţe profesionale.

Astfel, Ministerul Educației își susține propunerea prin cel puțin șapte acte normative, care ar urma să stabilească evaluarea profesorilor. Baza metodologică prin care ar urma să se facă evaluarea cadrelor didactice cuprinde autoevaluarea, evaluarea colegială (în catedră sau comisie metodică) și evaluarea de Consiliul de administraţie.

Informarea pentru evaluarea cadrelor didactice se va face pe baza unei liste care va cuprinde: evaluarea directă (interviu direct); anchetă prin chestionar sau interviu (elevi, părinți); analiza produselor activităţii (caiete, lucrări scrise sau practice, documente de proiectarea a activității școlare sau extrașcolare, fișe, înregistrăi video sau audio).

Indicatorii de performanţă aferenţi fiecărui criteriu vor primi un punctaj cuprins între 1 și 5 puncte, iar totalul punctajului va fi între 10 și 30 de puncte în funcție de domeniu și criterii de performanță.

Sindicatele spun nu evaluării

Reprezentanții Sindicatului Liber din Învățământ (SLI) sunt de părere că introducerea evaluării cadrelor didactice e o pierdere de vreme.

„Nu știu de ce Ministerul vrea să introducă această evaluare din moment ce există deja o legislație în acest sens. Pe lângă aceasta, conform fișei postului profesorii sunt evaluați permanent”, ne-a declarat Ioan Țenț, vicepreședintele SLI.

Acesta a mai spus că „toată tevatura cu evaluarea pe criterii de performanță a cadrelor didactice a pornit ca urmare a solicitării făcute de Ministerul Muncii care a solicitat Ministerului Educației această evaluare.

ioan-tent-450x600

Eu cred că dacă doreau să facă acest pas trebuia să înceapă cu începutul, cu reforma legii învățământului care tot se face de ani de zile și nu se mai termină. Înțeleg că se face o evaluare a angajaților din sistemul privat și sunt de acord, însă în sistemul bugetar de stat e mai geru, pentru că aici intervin mai mulți factori, atât legislativ, cât și uman. Tocmai de aceea cred că mai întâi ar trebui făcută reforma legii învățământului și abia apoi celelalte aspecte colaterale sistemului”.

Criterii pentru evaluare

Evaluarea cadrului didactic se va realiza anual, după încheierea anului şcolar, în două etape: completarea fişei de evaluare de către cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct etc.) şi de conducătorul unităţii.

Interviul de evaluare se va face în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele trei aprecieri, pe baza dovezilor prezentate, urmând să se stabilească calificativul final. Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare şi rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecţie şcolară, evaluare instituţională).

Instrumentul de evaluare

Acest instrument va stabili domeniile de evaluare, criteriile de performanţă şi punctajul aferent fiecărui domeniu. În baza principiilor descentralizării, Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ va stabili indicatorii de performanţă aferenţi fiecărui criteriu și punctajul alocat fiecărui criteriu.

Calificative la evaluare

În urma evaluării se vor acorda calificative: foarte bine – se acordă dacă este obţinut calificativul „foarte bine” la cel puţin 4 domenii (din care, obligatoriu, domeniul 2. Realizarea efectivă a curriculumului) şi calificativul „bine” la celelalte domenii; bine – se acordă dacă este obţinut calificativul „bine” la cel puţin 4 domenii (din care, obligatoriu, domeniul 2. Realizarea efectivă a curriculumului) şi calificativul „satisfăcător” la celelalte domenii; satisfăcător – se acordă numai dacă este obţinut calificativul cel puţin „satisfăcător” la toate domeniile; nesatisfăcător – se acordă dacă este obţinut calificativul „nesatisfăcător” la cel puţin un domeniu.

Salarii în funcție de rezultate

În urma acordării calificativelor evaluării se va trece la acțiuni corective. Pentru spiritul îmbunătăţirii calităţii, orice evaluare trebuie să producă consecinţe. Aceste consecinţe pot fi individuale sau instituţionale.

La final, rezultatele evaluării vor avea consecinţe la nivelul salarizării şi al relaţiilor de muncă, din punct de vedere individual. La nivel instituțional rezultatele se vor consemna şi vor fundamenta strategia proprie a unităţii de învăţământ de dezvoltare profesională, stabilită prin standardele şi standardele de referinţă, aprobată prin HG nr. 21/2007 şi HG nr. 1534/2008.

În funcție de rezultate se va stabili salarizarea, stabilirea planurilor individuale de remediere a punctelor slabe identificate, recomandări privind dezvoltarea profesională ulterioară și aprecierea meritului didactic.

Trimite articolul

X
Taguri:
criterii de performanta ,
evaluare profesori ,
ministerul educatiei ,
nivelul salarizarii ,
reforma legii invatamantului
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Fost diriginte al unui oficiu poștal din Bihor, condamnat după ce a băgat mâna în banii de pensii
    Un an și 9 luni de închisoare, cu suspendarea executării pe un termen de supraveghere de 2 ani, și obligația de a munci 60 de zile în folosul comunității.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Felicitările primăriile din județul Bihor cu ocazia sărbătorilor de iarnă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident pe Bulevardul Dacia din Oradea: un pieton a fost acroșat de o mașină
    Incidentul s-a petrecut în cursul zilei de marți, 23 decembrie.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    În prag de sărbători, pompierii au devenit „ajutoarele Moșului” pentru zeci de bihoreni
    În această perioadă, pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Crișana” au desfășurat, pe lângă misiunile operative, și altfel de misiuni de protejare a comunității, fiind alături de zeci de bihoreni, prin daruri, sprijin material și susținere sufletească, în cadrul celor 12 acțiuni caritabile derulate în întreg județul.

    Bihon Decese

    Decese 23 decembrie

    FC Bihor

    17 etape cu FC Bihor Oradea. Bornele drumului de la evitarea retrogradării spre podiumul Ligii a II-a
    În etapele susținute în 2025 în Liga 2, FC Bihor Oradea a adunat 35 de puncte, o medie de 2,05 puncte pe meci, bilanț cu care ocupă un onorant loc 3.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.