Contractul a fost semnat de Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, și Hercuț Octav, reprezentantul asocierii de firme Global Industrial (lider), CML.RO S.R.L. și DP Proiect.
„Acest pasaj face parte dintr-o serie de trei pasaje care vor asigura o bună conexiune cu drumul expres Oradea – Arad: pasajul Decebal (finalizat), pasajul Oneștilor și viitorul pasaj peste Centura Oradea. Consiliul Județean Bihor are în implementare, în diferite etape, alte șapte pasaje rutiere și șase pietonale, în cele mai aglomerate zone din Oradea, pentru descongestionarea traficului”, a declarat Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor.
![]()
Pasajul va avea o lungime de 191 de metri, iar constructorul are la dispoziție 15 luni pentru finalizarea proiectului: două luni pentru proiectare, o lună pentru obținerea avizelor și 12 luni pentru execuție. Valoarea contractului este de 31.268.223,69 lei, fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, și din bugetul Consiliului Județean Bihor.
Alte 7 pasaje rutiere
Vă reamintim că în lucru este pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd, la intersecția cu Centura Oșorhei, pe DN1. În 18 iunie 2025 au fost anunțați câștigătorii pentru execuția altor 4 pasaje rutiere (unul subteran și 3 supraterane). Acestea sunt menite să fluidizeze traficul pe cele mai aglomerate artere din Oradea, la ieșirile spre Arad (DN79), Cluj (DN1) și Satu Mare (DN19). Dacă nu vor fi contestații, în perioada următoare se vor semna contractele.
Alte 2 pasaje rutiere vor fi construite în cadrul proiectului trenurilor metropolitane, astfel încât drumurile actuale să nu se intersecteze cu traficul feroviar. Un pasaj va fi construit pe Centura Oradea, peste calea ferată care leagă Oradea de Sânmartin – Băile Felix. Cel de-al doilea pasaj va fi pe sub Podul CFR și Centura Oradea, care va devia traficul de pe strada Cazaban pe direcția spre Sântandrei (strada Bujac).
6 pasaje pietonale
În licitație pentru găsirea unui constructor sunt și 4 pasaje subterane pentru pietoni pe Centura Oradea, la intersecție cu: DN76, la ieșirea din cartierul Nufărul spre Sânmartin; cu strada Apateului; cu strada Czaran Gyula, în zona din spatele magazinului Hornbach; și în zona Oradea Arena. Fiecare pasaj va avea o lățime de patru metri, cu scări, lifturi și rampe de acces.
În plus, alte 2 pasaje vor fi construite la ieșirea din Oradea spre Arad, în zona comercială Jumbo/ERA Shopping City/Oradea Shopping Center.
Trimite articolul
XPasajul trebuia facut invers si sa cuprinda si sensul de la Cazaban, acolo e loc mai lat, putea face ca pe str Onestilor sa fie subteranul, pentru ca acolo e grosul traficului. Nu pe Tudor, nu cu DEX va fi grosul traficului, lumea circula n oras, 99% din masini circula in oras, nu toata lumea va iesi din oras pe DEX. O alta lucrare negandita ca pasajul pe Decebal, care toata ziua e gol ca lumea il ociloeste
-
Nu știam că cu DEX-ul se poate să și “mergi”, nu doar să îl citești. Și ce înseamnă a “ociloi”? Ociloeste, cuvânt nou pe care, culmea, DEX-ul îl ține secret pentru masonii care “știe ei” mai bine cum merge treaba.
-
Dex e denumirea de drumul express. Analfabetii ca tine sa circule cu OTL.
-
ba tu atat de plictisit esti incat singurul tau argument este gramatica omului, care are dreptate in ce spune
-
Ai dori sa fii spiritual, dar nu prea ti-a iesit. Corect e “pe” DEX poti sa si mergi. Pt. ca DEX, in acest context, e drumul expres. Asa il chama pe el: DEX16, daca il cauti pe harta. In rest foarte pertinenta observatia lui xxx. O facusem si eu atunci cand a fost prezentat pt. prima oara proiectul. Daca acolo se dorea cu adevarat “descongestionarea traficului”, nu lasau ca cea mai circulata directie (anume Onestilor) sa ramana cu doua sensuri giratorii, in timp ce cea mai putin circulata (Vladimirescu-Lapusului) sa beneficieze de cale directa. Dar ne-am obisnuit. Atat s-a putut…
-
Alexandru inca mai crede in mos craciun si in povestile cu ilie baba si cei 40 de hoti din pmo. Sa-l intelegem, dupa atatea ode si elogii din presa locala cei mai putin inteligenti chiar sunt fermecati. Noroc ca e mai greu la nivel national, acolo chiar ca o sa “știe ei” mai bine cum merge treaba.
-
Bai Alexandru alias sandu2100, mai bine dai cu capul in peretele de la pasajul Decebal cand faci stanga.
-
-
Și nici nu mai poți face stânga pe Decebal… doar Sandu2100 este singurul care poate face stânga în pasaj, dând cu capul de beton la fiecare secundă.
-
Dar inainte puteai face stanga? Nu vezi ca de cand epasajul toata lumea merge pe Primariei? Deci a avut rezultat de fluidizare
-
🙂 unde mai intra si benzile de virare la dreapta (?) si spatiu verde (ca in poza din simulare) si trotuar si parcarea Lidl sau Penny….. F bine arata totul pe hartie, iar in realitate vor fi niste chestii inguste de iti va fi groaza si cu Matizul sa intri mai lansat in acele viraje…BINE CA SE FACE ! 😉
-
In loc sa fi facut pasajul invers pe Onestilor ca e larg si este loc. Plus blocheaza tot Hotel Nevis, nu vei putea intra iesi ca va fi direct banda de circulatie. In randarile pe Nufarului asa arata intersectia de la bisericuta, mare cu 3 benzi pe sute de metri. Spatiul larg. In realitate pe o banda de viraj incap 2 masini.