BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
S-a semnat contractul pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Trenurile vor circula cu 160 km/h

S-a semnat contractul pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Trenurile vor circula cu 160 km/h

De Dan Birta
la 8 November 2022 15:05 Reactualizat la: 8 November 2022 16:16
3 Comentarii

S-a semnat contractul pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Trenurile vor circula cu 160 km/h

FOTO: Actualdecluj.ro
8 November 2022 15:05 Reactualizat la: 8 November 2022 16:16
După reabilitarea căii ferate pe această porțiune, trenurile vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/oră.
Scris de Dan Birta - După reabilitarea căii ferate pe această porțiune, trenurile vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/oră.

Trimite articolul

X

Contractul a fost semnat marți, 8 noiembrie 2022, de către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Valoarea contractului este de 9,36 miliarde de lei. Finanțarea este asigurată cu fonduri nerambursabile prin PNRR.

Contractul de finanțare are ca scop electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor în lungime totală de 166,7 km.

[eadvert]

Patru loturi

Proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este structurat în patru loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentruproiectare și execuție lucrări. Astfel: Lotul 1 – Cluj Napoca – Aghireș – executant Asocierea Railworks; Lotul 2 – Aghireș – Poieni – executant Asocierea Railworks; Lotul 3 – Poieni – Aleșd – executant Asocierea FCC Construction – Gulermak – CNN și Lotul 4 – Aleșd – Frontieră – executant Asocierea Webuild Spa – Impresa Pizzarotti & C Spa Salcef.

Contractele pe cele patru loturi, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor, vor putea fi semnate după incheierea perioadei aferente depunerii de contestații, conform prevederilor legale. Durata de implementare a fiecărui contract va fi de 42 de luni, 6 luni proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Prin electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se va contribui în mod direct la realizarea obiectivelor prevăzute în Master Planul General de Transport, prin: asigurarea unei reţele feroviare sustenabile şi eficiente din punct de vedere economic; dezvoltarea unui mod de transport favorabil mediului înconjurător; evitarea accidentelor rutiere prin atragerea transportului de mărfuri de pe rutier pe feroviar; asigurarea coeziunii teritoriale şi sociale; creştere economică inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii.

Obiective

Principalele obiective feroviare ale acestui program sunt: electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h; modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe; reabilitarea a 5 tuneluri feroviare; 75 de treceri la nivel cu calea ferată modernizate; modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire; construcții de clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Hm Ciucea; construcții de clădiri de exeploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea,dar și în Hm Ciucea, Hm Lacu Crișului, Hm Butan; modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel; sistemul european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson; lucrări specific protecției mediului.

Prin electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia se va reduce timpul de călătorie şi va creşte viteza medie de deplasare. De asemenea, se vor îmbunătăți condițiile de siguranţă a traficului feroviar și conectivitatea rețelei feroviare. Totodată, se va reduce la minimum impactul negativ asupra mediului, cât şi impactul negativ asupra populaţiei şi asezărilor umane.

Trimite articolul

X
Taguri:
electrificare ,
Oradea Cluj ,
semnare contract
3 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. taxi-driver says:
    November 8, 2022 at 4:53 pm

    La viteza asta ar cam fi nevoie de garnituri de tren noi, nu???

    Reply
  2. zsizsi says:
    November 8, 2022 at 4:59 pm

    Deci 3 ani mai bine să lăsăm trenurile să circule singure, că vor avea un orar de toată jena cu staționări și limitări de viteză.
    După reabilitare nu toate trenurile vor circula cu 160 km/h și nu pe tot tronsonul. Să fim realiști, ai nevoie de material rulant capabil și un traseu lung între stații. Între Vadu Crișului-Poieni sigur nici un tren nu va atinge mai mult de 100km/h, momentan e limita maximă este de 60km/h.

    Reply
  3. Anonimul says:
    November 9, 2022 at 1:12 pm

    Eu as fi multumit daca trenurile vor circula pe acest traseu (tronson) cu 80-100 km/h. Oricum mai mult pana atunci. Sa fim noi sanatosi.

    Reply
  4. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Tâlharii care au intrat peste un pensionar din Oradea, condamnați la câte 3 ani de închisoare
    Cei trei bărbați care au intrat în apartamentul unui orădean de 71 de ani, l-au amenințat și i-au furat banii și țigările, au fost condamnați de Judecătoria Oradea la câte 3 ani de închisoare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Remember: Teodor Cornea, primar, ctitor de şcoală şi biserică în satul Meziad
    A fost delegat ales al cercului electoral Beiuş-Vaşcău la Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Sunt nevinovat!”. Condamnat la 23 de ani pentru o crimă, un bihorean a cerut pentru a șaptea oară revizuirea
    Condamnat în 2019 la o pedeapsă de 23 de ani de închisoare pentru uciderea unui om al străzii, sub un pod din Oradea, un bihorean insistă să își dovedească nevinovăția, chiar și după ani buni petrecuți după gratii.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Hoțul care s-a ascuns într-un WC din fundul curții, condamnat la aproape 5 ani de închisoare
    Claudiu Nistor Iuhas, un bărbat de 22 de ani, din Tășad, a fost judecat după ce a furat o mașină, a condus-o fără să aibă permis și a avariat-o, abandonând-o apoi într-un șanț.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Pensiile de serviciu în România: aproape 12.000 de beneficiari și pensii medii de zeci de mii de lei
    Pensiile de serviciu au ajuns la aproape 12.000 de beneficiari în luna octombrie 2025, majoritatea fiind magistrați.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Agricultorii din zonele necooperativizate ar putea intra în sistemul de pensii publice
    Un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor vizează modificarea sistemului public de pensii, astfel încât și agricultorii din zonele necooperativizate, care au cotizat înainte de 1990, să poată beneficia de pensie.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.