Prin sentința dată la sfârșitul săptămânii trecute, instanța a condamnat-o pe arădeancă la 3 ani de închisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culpă și a obligat-o să muncească 60 de zile în folosul comunității.
Accidentul pentru care conducătoarea auto a fost trimisă în judecată a avut loc în după-amiaza de 13 decembrie 2015, în jurul orei 14:30, pe DN1, în Urvind. Chemați printr-un apel la 112, polițiștii au consemnat în actele de cercetare că femeia din Arad, aflată la volanul unui Opel care se îndrepta dinspre Cluj-Napoca spre Oradea, „a pătruns pe sensul opus de mers unde a acroșat lateral autoturismul marca BMW (…), după care s-a tamponat frontal cu autoutilitara (…) care circula în spatele autoturismului marca BMW”. La rândul său, utilitara a fost proiectată într-o mașină care staționa pe marginea drumului.
În urma impactului, mama conducătoarei auto, aflată pe scaunul din dreapta, și fetița de 12 ani a șoferiței, care dormea pe bancheta din spate, au ajuns la Spitalul Județean din Oradea. Trei zile mai târziu, femeia de 67 de ani a murit, în timp ce nepoata ei a fost transferată la Timișoara, unde a încetat din viață 7 luni mai târziu. Legiștii au stabilit că în ambele cazuri decesul a survenit ca urmare a rănilor suferite ca urmare a accidentului, chiar dacă fetița a contractat o infecție nosocomială în timpul spitalizării.
Opiniile experților
În timp ce față de șoferul autoturismului BMW și cel al autoutilitarei s-a dispus clasarea cauzei, arădeanca a fost trimisă în judecată în 2022 pentru ucidere din culpă. În fața instanței, ea a relatat că venea dinspre Cluj-Napoca, iar când a trecut prin Urvind nu avea intenția să facă o depășire și conducea normal, discutând cu mama sa. Într-o curbă la stânga, autoturismul său s-a frecat puternic de o altă mașină care circula pe celălalt sens, moment în care femeia susține că și-ar fi pierdut cunoștința pentru o secundă, lovindu-se cu capul de ușa sau de plafonul mașinii. În următorul moment s-ar fi trezit în față cu autoutilitara, cu care s-a lovit frontal.
Un raport al Institutului Național de Expertize Criminalistice București, menționat în hotărârea Judecătoriei Aleșd, studiată de Bihon, a arătat că Opelul și BMW-ul s-au atins „în vecinătatea marcajului longitudinal ce desparte sensurile de mers”, fără să se poată stabili exact locul.
„Contactul dintre autoturismele BMW și Opel s-a datorat deplasării autovehiculelor în imediata vecinătate a marcajului longitudinal ce desparte sensurile de mers, pe traiectorii de intersectare”, au explicat experții.
Potrivit acestora, atingerea dintre cele două autoturisme nu a fost atât de puternică încât să ducă la pierderea controlului asupra direcției de mers. De altfel, conducătorul BMW-ului a ținut mașina pe șosea, au explicat specialiștii, care au exclus ipoteza ca Opelul să fi ajuns pe contrasens ca urmare a ciocnirii cu primul vehicul.
În plus, experții au estimat că în momentul impactului dintre mașina arădencei și autoutilitară, autoturismul avea o viteză de 40 km/h, iar celălalt vehicul – 61 km/h.
Daune de 600.000 de lei, respinse de instanță
Judecătorul de caz a respins explicația șoferiței că ar fi leșinat și ar fi apăsat pedala de acceleraţie după ce s-ar fi lovit la cap în urma impactului inițial cu BMW-ul: „o astfel de situaţie este incompatibilă cu mecanismele fiziologice ale pierderii cunoştinţei şi cu modul de funcţionare a sistemului locomotor uman în astfel de situaţii.”
Instanța a respins și cererea Spitalului Județean Timișoara de acordare a unor daune materiale de aproape 600.000 de lei, sumă care reprezintă valoarea tratamentului acordat fetiței rănite în accident, pe motiv că solicitarea a fost depusă după începerea cercetării judecătorești. În schimb, firma de asigurare la care conducătoarea auto avea încheiată poliță RCA a fost obligată să achite Spitalului Județean Oradea 9.500 de lei, cheltuielile cu îngrijirile medicale acordate mamei șoferiței.
Sentința Judecătoriei Aleșd nu este definitivă și poate fi atacată cu apel în termen de 10 zile de la comunicare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!