În jurul orei 9, aproximativ 200 de șoferi orădeni de Bolt s-au strâns în parcarea Oradea Arena pentru a protesta împotriva aplicației și conducerii companiei Bolt, pe care orădenii îi acuză că nu au ajustat prețurile curselor cu noile prețuri ale combustibililor. Șoferii au decis să își mențină aplicațiile închise între orele 9 – 17.
Șoferii se plâng de faptul că tarifele au rămas neschibate mai multe luni, precum și de o suprasaturație a aplicației.
„În urmă cu șase luni combustibilii erau sub 8 lei și lucram pentru 13 lei, tariful minim de la Bolt, din care 25% era comisionul, lucram pentru 9,75 lei o cursă. Acum, combustibilii sunt 8,50 lei, au crescut cu cel puțin 70 de bani, dar tariful minim Bolt e același, tot 9,75 lei. Autorizațiile și copiile conforme sunt prea multe în Oradea, aproximativ 3.000 de autorizații, ceea ce înseamnă că sunt aproximativ 3.000 de șoferi, motiv pentru care Bolt își permite să facă discounturi pentru clienți, încât cursa să devină tot mai ieftină”, a declarat unul dintre șoferii care au participat la protest.
Potrivit șoferilor, o cursă de la magazinul Crișul până la aeroport costă 13 lei. Aceștia (șoferii – n.red) sunt nemulțumiți de tarifele pe care le au cursele pe care le efectuează, pe motiv că „mai multe mijloace de transport până la aeroport nu prea sunt disponibile”.
Protest la nivel național
Orădenii prezenți la manifestare au precizat că în cazul în care nu vor primi un răspuns favorabil din partea companiei, aceștia (șoferii – n.red) vor organiza un protest
„După ce vom trimite cerințele noastre reprezentanților companiei, așteptăm un răspuns pozitiv, atât pentru șoferii Bolt din Oradea, cei din România, precum și pentru aplicație. În cazul în care nu primim un răspuns pozitiv în cel mult o săptămână, vrem să continuăm protestul la o scară mult mai largă, mult mai mulți șoferi implicați, pe o durată de aproximativ o săptămână”, a mai precizat șoferul.
Orădenii prezenți la manifestare au mai susținut că firma Bolt ar trebui să țină cont de faptul că în Oradea, aceștia (Bolt – n.red) nu au concurență nici din partea Uber, și nici din partea taxiurilor. Luând în considerare că Bolt este principala aplicație de ride-sharing în Oradea, șoferii cer conducerii companiei remunerație pe măsură.
Întrebați de reporterul Bihon.ro, șoferii au precizat că nivelul de trai al celor care își câștigă existența din cursele Bolt a scăzut considerabil.
„După părerea mea și a multor colegilor, veniturile au scăzut considerabil din două puncte majore de vedere: unu la mână, sunt prea multe autorizații, prea mulți șoferi care folosesc Bolt, nu mai sunt campanii pentru șoferi, prețul la combustibil a crescut și în același timp, discounturile de la Bolt care sunt făcute pentru clienți le găsim aproape la fiecare cursă”, au mai explicat șoferii.
Trimite articolul
XBolt – Ride sharing, asa cum s-a nascut el ca si concept, era o platforma unde puteai sa-ti gasesti transport alternativ, impartind costurile calatoriei cu soferul. Acum s-a transformat in taximetrie 100%. Ar trebui in acest caz sa se transforme in firma de taximetrie cu toate obligatiile aferente.
CE FOMISTI
să fie suportat integral de companie, dacă vor să fie generoși, nu pe spinarea șoferilor!
-
Va dati seama ca fara discout sunteti peste pretul taximetriei obisnuite? Daca e mai scump, lumea nu merge cu Bolt. Faptul ca masinile sunt mai noi – nu e un criteriu, iar soferii sunt la fel , din pacate, majoritatea tot in slapi si cu manele.
De unde dracu 13 lei de la Crisul pana la aeroport? De pe stefan cel mare pana pe aluminei la fit4u costa atata..
Cine ii obliga la aceasta meserie? Isi pot cumpara linistiti o bulina de taxi si vorputea merge cu tarife mai mari
Cei ma jegosi soferi, toata pleava de la taxi s-a transferat la Bolt si acum incearca vechile practici.
Cand erau 1000 urlau ca vor sa fie fara limitare, acum ca is 5000 se plang ca nu mai fac bani, si se intrabau ca nu trebuie limitat nr lor , sa fie 100mii in oras, sa prinda un client la 5 zile. Toti cu masini bengoase luate de parinti , fac si ei ceva sa piarda vremea, ca habar n-au de strazi, reguli de circulatie, de platit nu platesc nimic la stat. Bine ca primaria a luat spaga sa ii lase fara numar
Tragedie în domeniului ride-sharing, ANTIFRAUDĂ a început să transmită șoferilor “felicitări” în prag de sărbători.
Cum spuneam, prejudiciul trebuie recuperat de undeva și având în vedere ca flotele fantomă nu mai pot fi găsite, bubuiala se duce pe șofer.
Ai primit banii la pungă?
Vine nota de plată
Poi daca sunt prea multi, de ce nu se duc sa se angajeze in fabrici, pe Borsului, la productie si la ture de noapte. Toata lumea cauta bani usori.
-
Eu la Bolt fac in o saptamana salarul de pe o luna pe Borsului. De ce sa lucrez pe Borsului. Aici castig de 5 ori atat, si lucrez mai putin
Cand faci o mie de euro pe saptamana, si sa te plangi ca nu e destul e o marlanie, plus ca nu platesc la stat msi nimic
Singura diferența fata de acum câteva luni este aceea ca acum s.a pus anaful pe eu pentru plata contribuțiilor, adică i.a pus sa fie cinstiți. Problema este ca acum sunt prea mulți, prea proști, așadar dinamic mult mai puțin, încasări mai mici. Din 2.6 /km nu au cum sa fie cinstiți. Prețul motorinei e vrăjeală. Dilema este ca dacă se mărește tariful pierd clienți, dacă nu o fac mor de foame. Majoritatea clienților au migrat acolo pentru câțiva lei mai ieftin, nu ca is nici ei ceva mari rafinați sau binevoitori ce care plasele la babele din piață. . Și apropos , domnilor lideri de turma, un taxi merge și de 8 lei, nu doar de 16. Asa ca mai ușor cu pianul pe scari ca nu e nimeni prost. Plătiți vă taxele asa cum o facem cei mai mulți dintre noi. Provoc pe oricine sa ma contrazică.
Dar faptul că veniturile taximetriștilor care lucrează după legi și reguli clare,au scăzut aia nu contează?Nu-și pun problema că ei lucrează cu tarife de ruinare a taximetriei, că fac evaziune,că regulile din taxi lor nu li se aplică.
Efectiv penibil. Sa fi șofer la bolt e aproape sora cu sa fi un om care nu face nimic toată ziua, domenii mei, că mergi din punctul A cu o mașină în B și din B in C nu e mare lucru, orice copil de 12 ani care știe să conducă poate face asta. lol
-
Mori de ciuda ca n-ai masina sa faci si tu, sugaciule.