BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Ștergerea din Biroul de Credit – promisiuni deșarte

Ștergerea din Biroul de Credit – promisiuni deșarte

De Dan Birta
la 23 June 2021 15:44

Ștergerea din Biroul de Credit – promisiuni deșarte

Alexandru Păunescu și Șerban Epure | FOTO: ZF / Bancherul
23 June 2021 15:44
Firmele care promit ștergerea din Biroul de Credit nu oferă nici o garanție. Mai mult, se întorc împotriva consumatorilor executându-i silit pentru neplata comisioanelor.
Scris de Dan Birta - Firmele care promit ștergerea din Biroul de Credit nu oferă nici o garanție. Mai mult, se întorc împotriva consumatorilor executându-i silit pentru neplata comisioanelor.

Trimite articolul

X

Începând cu anul 2019, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) înregistrează o creștere a numărului de cereri prin care consumatorii solicită ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit. CSALB informează că soluționarea acestor cereri nu se poate face printr-un proces de negociere cu banca sau cu IFN-ul, așa cum se întâmplă, de regulă, în cadrul procedurii de conciliere. Cererile primite sunt trimise către instituția de credit sau către instituția financiară nebancară, iar aceasta pot doar să verifice corectitudinea înregistrării consumatorului în această bază de date.

[eadvert]

Din acest motiv, 9 din 10 cereri care au ca obiect ștergerea din Biroul de Credit sunt respinse de bănci și IFN-uri, fiind clasate. Restul de 10% dintre cereri sunt soluționate amiabil, după sesizarea CSALB.

Evitarea intermediarilor

CSALB recomandă consumatorilor să se adreseze direct băncilor și IFN-urilor pentru solicitări care vizează Biroul de Credit și să evite intermediarii care promit sau garantează succesul radierii acestor înregistrări.

„Asistăm la un fenomen care este deja foarte păgubos pentru mulți consumatori. Sunt pe piață câteva firme care promit radierea înregistrării în Biroul de Credit, iar apoi se îndreaptă în instanță împotriva consumatorilor pentru recuperarea unor sume care, cel mai probabil, sunt acceptate de aceștia prin contracte care prevăd onorariile acestor intermediari. Pe portalul instanțelor se poate vedea faptul că majoritatea solicitărilor sunt pentru suma de 1.500 de lei, iar în unele cazuri se ajunge și la executarea silită a consumatorilor care au avut încredere în promisiunea acestor firme. Numai în București sunt peste 50 de procese intentate de o singură societate care se ocupă cu acest lucru. Dacă înregistrarea s-a făcut dintr-o eroare, radierea va fi făcută independent de intervenția unui intermediar care mai pretinde și bani pentru acest lucru”, spune Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

În aceeași categorie intră și solicitările privind programul Noua Casă sau creditele cesionate către societăți care se ocupă cu recuperarea creanțelor, acestea nefiind supravegheate și reglementate de Banca Națională a României.

Potrivit lui Șerban Epure, director general Biroul de Credit, solicitarea de ștergere din Biroul de Credit poate fi exercitată în două feluri: direct către bancă sau IFN, ori online pe portalul Biroului de Credit. Solicitarea făcută către Biroul de Credit, tot la bancă sau la IFN ajunge, adică la instituția care a înregistrat persoana respectivă în Biroul de Credit și care are toate documentele pe baza cărora poate fi analizată solicitarea consumatorului. „Biroul de Credit nu are dreptul de a modifica înregistrările făcute de bancă sau IFN. Chiar dacă unele firme promit ștergerea din Biroul de Credit, consumatorii nu au nevoie de niciun intermediar pentru acest demers. În plus, intermediarii percep anumite sume de bani și nu pot garanta un succes la capătul acestui drum”, explică șeful Biroului de Credit.

Conform acestuia, în prezent sunt peste 200 de mii de utilizatori înregistrați pe portalul Biroului de Credit. Unul dintre motivele frecvent invocate de consumatorii care solicită ștergerea înregistrării în Biroul de Credit este lipsa notificării. Conform legislației în vigoare, până la data de 25 mai 2018 banca sau IFN-ul trebuia să notifice consumatorul cu 15 zile înainte de a-l înregistra în Biroul de Credit, dar obligația se păstrează și astăzi.

„Cu toate acestea, dacă instituția financiară sau o instanță decide că din cauza lipsei notificării trebuie șterse datele persoanei respective, trebuie reținut că datoria față de bancă sau de IFN rămâne. Aceasta nu se șterge și trebuie achitată”, precizează Șerban Epure.

Trimite articolul

X
Taguri:
Alexandru Paunescu ,
serban epure
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Contract semnat pentru acumularea Corbești: Bihorul face un pas decisiv împotriva inundațiilor
    Reluarea lucrărilor la acumularea nepermanentă Corbești, obiectiv hidrotehnic aflat în conservare de aproape un deceniu, a devenit oficială.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    La Baroul Bihor va avea loc o dublă lansare de carte a autorului Alexandru Sfârlea
    Cele două volume vor fi prezentate de prof. Lucian Scurtu şi conf. univ. dr. Dan Horațiu Popescu.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Emoții în luminile orașului”, expoziție fotografică vernisată de dr. Popoviciu Carmen Simona
    Vernisajul expoziţiei va avea loc marţi, 9 decembrie, de la ora 18:00, la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai” din Oradea.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Proiect de peste 5,36 de milioane de lei pentru cardiologia Spitalului Județean
    Finanțarea proiectului pentru achiziția de echipamente pentru diagnosticarea și tratarea pacienților cardiaci critici a fost aprobată.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    AJOFM Bihor: Majoritatea șomerilor sunt între 40 și 49 de ani, rata șomajului crește ușor
    La sfârșitul lunii noiembrie 2025, rata șomajului în Bihor a urcat la 2,12%, fiind înregistrați peste 5.000 de șomeri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Primăria a demarat lucrările la un proiect votat de către orădeni prin bugetarea participativă
    Primăria Oradea a început lucrările pentru amenajarea unui loc de joacă modern pe strada A.D. Xenopol, la intersecția cu Păunului, în vecinătatea Grădiniței nr. 27.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.