Potrivit sursei citate, Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), a confirmat, pe 18 iunie, că în cel mult o săptămână se așteaptă aprobarea proiectului tehnic în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al instituției. Deși CNIR a preluat oficial proiectul abia la finalul lunii aprilie, stadiul avansat al proiectării – începută anterior de CNAIR – a permis accelerarea calendarului de execuție.
Ordinul de începere a proiectării a fost emis pe 20 mai, cu o durată estimată de 6 luni. Totuși, grație progreselor anterioare, lucrările vor debuta mult mai devreme decât se anticipa.
Date tehnice ale proiectului:
- Lungime tronson: 28,5 km
- Zonă: Exclusiv în județul Bihor
- Durată execuție: 18 luni
- Valoare contract: 785 milioane lei
- Finanțare: Fonduri europene prin Programul Transport 2021–2027
Contractul a fost semnat cu asocierea românească Precon Transilvania – Citadina 98, după ce vechiul contract a fost reziliat în 2022. Fosta asociere, formată din Trameco, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Waterdrillings, a solicitat o suplimentare de 130 milioane lei față de valoarea ofertată, ceea ce a generat blocaje și întârzieri semnificative. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a acuzat fostul Guvern condus de Ludovic Orban că a semnat contracte subevaluate înainte de alegeri, ceea ce a contribuit la problemele din derularea inițială a proiectului.
Trimite articolul
XIntr-o tara saraca la lucrari de drumuri sute de milioane sunt devalizate anual prin inlocuirea pietrei concasate de munte cu pietris de rau la 1/2 din pret si turnarea de straturi mai subtiri decat cele prevazute in proiecte. Drumurile reabilitate nu sunt durabile in loc sa tina 10 ani fara reparatii capitale dupa 3-4 ani trebuie reparate din nou. Constructorii dau comisioane mari la ministri MT, presedinti CJ, directori CNAIR, DJDP, DRDP, primari.
-
Vezi ce au făcut Strabag pe DEx16 pe aproape toate podurile/pasajele asfaltul a fost compromis după nici un an, pe banda 1,s-a refăcut și după un an, acum iar văd că are crăpături din care iese noroi. Dar de unde noroi, când practic sub stratul de asfalt este hidroizolația, peste o grindă de beton/oțel/predale, nu un strat de balast stabilizat?
-
Remarcă asta am făcut-o de câțiva ani încoace, dar nu se trezește nimeni să dea în judecată firmele de construcții care execută lucrarile. Și nu numai ce și pe cei care au făcut recepțiile. Deaceia drumurile nu rezistă în România.
D-le Rusu :a trecut o perioadă de-când a-ți terminat tronsonul de 5 km, Borș 2 – Biharia. Știu că sunteți un om cu frică de Dumnezeu și nu vă place să face-ți lucrări de mântuială. Acum că vi să repartizat aceste două tronsoane de autostradă, care spre fericirea d-voastră se află în județul Bihor vă rog să face-ți lucrări de calitate nemțească și incadranduva în graficul inpuse. Mear place ca, și Bihorul să fie fruncea nu nu-mai Banatul! Și mai ales că a-ti avut mulți care vau contestat capacitatea de om de afaceri. Să fiți sănătos și Dumnezeu să vă ajute ca, la finalul lucrărilor la mulți să le închideți gura! Vă mulțumesc. Sper ca, atunci când veți inaugura tronsoanele să vă pot cunoaște personal.
era si cazul, lucrarea a fost aprobata si inceputa in 2002 🙁
Daca Bolojan facea acest proiect , autostrada incepea din piata Unirii, cu acces direct la pasaje
In urma licitatiei s-a incheiat contractul de lucrari la inceputul anului 2024. Nu au primit ordinul de incepere a lucrarilor pt ca ministrul a pus conditia sa-si retraga actiunile din instanta pentru contracte de lucrari anterioare care nu au legatura cu prezenta lucrare. Apoi ne-a promis ca vor emite Ordinul de incepere a lucrarilor in luna mai 2025. Eu cred ca era bine ca lucrarile sa inceapa in luna iunie 2025. Iar intarzierea de 1 an si 2 luni a fost cauzata de orgoliile ministrului.