Au semnat pentru finanţarea pasajelor subterane din Centrul Civic

Reactualizat la:
43Comentarii
FOTO: Captură DigiRomânia
FOTO: Captură DigiRomânia
Din cei peste 111 milioane de lei, valoarea totală a proiectului, cofinanţarea oraşului este de 2%. Cheltuielile neeligibile sunt, însă, de peste 38 milioane de lei.

Luni, la Cluj-Napoca, primarul Ilie Bolojan a semnat contractul de finanţare pentru „Coridorul de mobilitate urbană durabilă Piața Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri”. Acesta are ca obiect construirea mai multor pasaje care să mute traficul rutier sub pământ şi să lase la suprafaţă doar transportul în comun, pe anumite porţiuni.

 

„Valoarea totală a contractului este de 111.161.126,17 lei cu TVA, din care 70.533.098,05 lei este valoarea totală eligibilă. Din suma totală, 59.953.133,34 lei (85%) este valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR, iar 9.169.302,55 (13%) este valoare suportată de către statul român. Cofinanțarea proprie a beneficiarului este de 1.410.662,16 lei (2%), la care se adaugă cheltuieli neeligibile în valoare de 38.889.756,12 lei. Durata contractului de finanțare este de 89 luni de la semnarea acestuia”, transmite Primăria, printr-un comunicat de presă.

Banii acoperă amenajarea de benzi separate pentru transportul în comun, pe 990 ml, achiziția a patru autobuze hibride noi, modernizarea și extinderea zonelor pietonale în suprafață totală de 16.349,74 mp, modernizarea/reabilitarea liniilor de tramvai pe o lungime de peste 0,5 km, respectiv 1,024 km linii tramvai cale simplă.

E vorba de trei investiții cu documentații tehnico-economice distincte: coridorul de mobilitate urbană durabilă în Piața E. Gojdu, amenajarea străzii Vasile Alecsandri ca pietonală – lucrare deja terminată, şi prima etapă din „Alinierea parcului de vehicule OTL la cerințele dezvoltării durabile” – achiziția a patru autobuze electrice hibrid.

Cea mai mare amploare o au lucrările din Centrul Civic, unde se vizează reorganizarea traficului prin separarea fluxului de circulație rutieră de cea pietonală și liniile de tramvai prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători și prin redirecționarea în subteran a altor fluxuri de circulație rutieră existente.



43Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor