Autostrada A3 cere o soluţie privată

De Călin Corpaş
Reactualizat la:
9Comentarii
Autostrada A3 cere o soluţie privată
Guvernul tărăgănează la infinit realizarea autostrăzii Oradea – Cluj. Un parteneriat public-privat ar putea fi o soluţie viabilă.

Prezent în emisiunea „Direct în subiect”, difuzată de BIHON.ro, prefectul Claudiu Pop a fost provocat de realizatorul Călin Corpaş pe tema dureroasă a Autostrăzii Transilvania. După ce că încă nu este foarte clar dacă a fost reziliat sau nu contractul cu constructorul Corsan – Corviam, pentru sectorul 3C Suplacu de Barcău – Borş, abia recent a apărut informaţia că, de fapt, acest tronson de autostradă traversează un sit Natura 2000, la Fegernic, suprapus tocmai cu traseul autostrăzii. Un traseu, de altfel, cunoscut deja de zece ani!

claudiu-pop-1

Cum Statul Român se concentrează pe finalizarea autostrăzii A1 Arad – Timişoara – Sibiu – Piteşti, pe bani europeni, este foarte posibil ca autostrada între Oradea şi Cluj să fie trecută, încă o dată, la index. Cum Guvernul nu acordă susţinere financiară susținută ambelor autostrăzi, prefectul Claudiu Pop a fost chestionat de jurnalist dacă susţine ipoteza construcţiei acestei autostrăzi printr-un parteneriat public-privat. Adică să o facă un investitor strategic pe banii săi şi, ulterior, să o exploateze.

Pop s-a arătat deschis ideii, însă este necesar ca mediul politic, economic şi social din Bihor să insiste la Guvern pentru realizarea autostrăzii Oradea – Cluj într-o asemenea cheie privată. Mai cu seamă că traficul pe DN1 între Oradea şi Cluj devine tot mai sufocant, de la un an la altul.



9Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor