BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Proiectele pasajelor de la Magazinul Crișul și Gara Oradea au fost depuse pentru finanțare europeană

Proiectele pasajelor de la Magazinul Crișul și Gara Oradea au fost depuse pentru finanțare europeană

De Vlad Chelaru
la 26 April 2024 12:43
8 Comentarii

Proiectele pasajelor de la Magazinul Crișul și Gara Oradea au fost depuse pentru finanțare europeană

26 April 2024 12:43
Două proiecte importante, care vor dezvolta mobilitatea urbană și vor îmbunătăți înfățișarea orașului, precum pasajele de la Gară și Magazinul Crișul, dar și achiziția a 20 de autobuze electrice au fost depuse spre finanțare europeană.
Scris de Vlad Chelaru - Două proiecte importante, care vor dezvolta mobilitatea urbană și vor îmbunătăți înfățișarea orașului, precum pasajele de la Gară și Magazinul Crișul, dar și achiziția a 20 de autobuze electrice au fost depuse spre finanțare europeană.

Trimite articolul

X

Valoarea celor două proiecte depuse este de 283.262.270,62 lei, din care valoarea nerambursabilă este 164.600.348,51 lei. Proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” este în valoare de 134.488.234,61 lei iar proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” de 148.774.036,01 lei.

„Vreau să mulțumesc colegilor din Primăria Oradea care au reușit să finalizeze aceste proiecte, pentru a le putea depune și pentru a nu rata termenul de finanțare. Oradea are o sumă prealocată pentru ADR Nord-Vest în perioada 2021-2027. Pe Mobilitate urbană avem aproximativ 40 milioane de euro, pe Spații verzi 9,2 milioane euro, iar pe regenerare urbană 11 milioane de euro.

Termenul de depunere a acestor proiecte este: 7 mai pe mobilitate urbană, 2 mai pe spații verzi și 20 mai pe regenerare urbană. Proiectele pe care le-am depus se ridică până la 210%, astfel încât, în prima etapă, pe spații verzi și mobilitate urbană vom depune proiecte de peste 100 milioane euro” a declarat primarul Florin Birta.

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1, din zona Magazinului Crișul Obiectivul de investiții vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul).

De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete. Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, reabilitarea rețelei de utilități, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.

Se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat. Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj – 340 m; lungime rampa 1 – 128 m; lungime pasaj subteran – 102 m; lungime rampa 2 – 110 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2×4.00m; gabarit pe verticală în pasaj – min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel) 2×3,50 m.

Suprafețele amenajate prin proiect sunt: – Lungime tronson amenajat: 930 m – Suprafață carosabilă banda dedicată – 6300 mp – Suprafață carosabilă – 15430 mp – Suprafață piste velo – 315 mp – Suprafață trotuar – 12200 mp – Spații verzi – 2300 mp – Soluție pasaj – Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 2, din zona Gării Oradea Această investiție vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea.

Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului. Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).

Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.

Pentru pietonalizarea pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui Pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj – 566 m; lungime rampa 1: 90 m; lungime pasaj subteran – 380 m; lungime rampa 2: 96 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2×4.00m, gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel): min: 2×3,50 m.

Suprafețele amenajate prin proiect sunt: – Lungime tronson amenajat: 820 m strada Republicii + 250 m strada Ștefan cel Mare – Total: 1070 m. – Lățime parte carosabilă: 14.00 m (2×3,50 bandă dedicată + 2×3,50 bandă auto) – Lungime rampe pasaj: 186 m (90 m + 96 m) – Lungime pasaj subteran: 380 m – Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.

Trimite articolul

X
Taguri:
achizitie ,
autobuze electrice ,
depunere ,
finantare ,
fonduri europene ,
gara ,
MAGHERU ,
pasaje
8 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. marius says:
    April 26, 2024 at 3:07 pm

    O mizerie de proiect. Sa faci Magheru si Republicii o singura banda, cu tramvaiul delimitat de borduri. O singura banda e nebunie, totul va fi blocat

    Reply
    • Cleophard says:
      April 27, 2024 at 8:32 am

      Nu…nu va vi blocat nimic…daca se va circula civilizat cu 50km la ora nu cu 120km h cum se circula acum. Sper ca vor reintroduce si vechea statie de tramvai din dreptul cinema Crisana si Parcul Petofi.

      Reply
      • Marius says:
        April 27, 2024 at 6:29 pm

        Vezi ca sunt treceri de pietoni care va bloca sensul. Ori vine masina, ori pieton!!! Judeca cu capul ala. Ai vazut ce aglomerat e la Emanuel cu 4 benzi

        Reply
        • Cleophard says:
          April 28, 2024 at 9:09 am

          Eu zic să-ți folosești dumenata capul pentru că se pare că nu înțelegi! Orașul este în primul rând pentru oameni…care folosesc mersul pe jos, tramvaiul, autobusul…bicicleta.

          Reply
  2. sandu2100 says:
    April 26, 2024 at 3:09 pm

    Foarte bine. Traiasca Birta, trebuie acest proiect, e vital pentru dezvoltare. Asa in 3 minute traversezi tot orasul

    Reply
  3. Cip Ciop says:
    April 27, 2024 at 6:29 am

    Cardasie cu statiile de carburat? Blocaje = consum mare?

    Reply
  4. Cleophard says:
    April 27, 2024 at 8:37 am

    Ce nu înțeleg este cum vor devia circulația pe acest axul Republicii – Magheru în cei aprox 2 ani cât va dura șantierul în cele 2 etape.

    Reply
    • Supalaplic says:
      April 28, 2024 at 3:34 pm

      Nici ăștia de au făcut proiectul nu înțeleg.

      Reply
  5. powered by Surfing Waves

    Mapamond

    Atletul orădean Răzvan Nicoară s-a calificat în finala probei de triplusalt și este „în cărți” pentru o medalie la Campionatul European U23 de ani
    La Bergen (Norvegia) are loc ediția 2025 a Campionatului European de atletism în aer liber pentru tineret (U23 de ani).

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Interviu cu Virgil Bercea, episcopul greco-catolic de Oradea / „Frumosul şi binele pot să schimbe lumea”
    Pe Preasfinţitul Episcop Virgil Bercea îl poţi întâlni la majoritatea evenimentelor culturale din Oradea şi nu numai, nefiind greu să remarci apropierea sa de nume mari ale culturii române. I-am solicitat să ne vorbească despre vremea copilăriei, despre prieteniile cu diverse personalităţi, despre îndrumătorii săi din sfera culturii.

    România

    Românii devin cumpărători tot mai atenți: preferă produse locale, sănătoase și oferte bune
    Deși bugetele rămân strânse pentru majoritatea familiilor din România, o schimbare clară de comportament se conturează în rândurile consumatorilor.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    Anunțuri Mediu, Ape

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Compania de Apă Oradea angajează!

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident mortal în Bihor. O persoană și-a pierdut viața după ce mașina în care se afla s-a răsturnat în apă
    Accidentul a avut loc sâmbătă, 19 iulie, în jurul orei 12:30 pe pe drumul județean 108J, în afara localității Curățele.

    România

    Locuințele vor fi taxate după valoarea de piață, iar mașinile în funcție de emisii
    Guvernul pregătește o amplă reformă a sistemului de impozitare a locuințelor și autovehiculelor, în încercarea de a introduce un cadru fiscal mai echitabil, ancorat în realitatea economică actuală. Anunțul a fost făcut de vicepremierul Tanczos Barna, în cadrul unei emisiuni difuzate de Antena3.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bărbat amendat cu 18.000 de lei, după ce i-ar fi amenințat pe primarul și viceprimarul din Tulca
    Un scandal care a avut loc în fața Postului de Poliție din Tulca, în care primarul și viceprimarul din comună ar fi fost înjurați și amenințați de un localnic, i-au adus acestuia din urmă o amendă penală de 18.000 de lei pentru ultraj și tulburarea liniștii și ordinii publice.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.